SafeGuard Easy eller DriveCrypt Plus Pack
Fra : Peter Pan

Dato : 29-12-05 01:01

Her et spørgsmål om to disk krypteringsprogrammer.

Jeg ønsker mig altid det bedste, herved tænker jeg på et godt
gennembearbejdet program, som ud over at være sikkert også er behageligt at
arbejde med.

Jeg har to programmer i kikkerten som jeg kunne tænke mig at høre gruppens
mening om. Det er SafeGuard Easy fra www.utimaco.com, og DriveCrypt Plus
Pack (DCPP) fra SecurStar www.SecurStar.com.

Det jeg blandt andet kunne tænke mig at høre, er hvad man ved om de to
firmaer, har man erfaringer med de to programmer, hvordan er da at arbejde
med.

Hvis du skulle vælge et af dem, hvilket ville du så vælge og hvorfor?

De krypterer i øvrigt begge med 256 Bit AES. (blandt flere andre
algoritmer)

Jeg ved mange større firmaer, banker og myndigheder sværger til SafeGuard
Easy, er det et tegn på kvalitet.. Har ikke hørt noget om DCPP på den
fromt.

Hilsen

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 03:02

Peter Pan wrote:

> De krypterer i øvrigt begge med 256 Bit AES. (blandt flere andre
> algoritmer)

En 256 bit AES er ikke noget dårligt valg af cipher. Men
disk kryptering er meget mere end bare at vælge en cipher.
Find en udførlig dokumentation af, hvilke modes de anvender,
så skal jeg gerne give min vurdering af sikkerheden. Hvis
ikke den dokumentation er tilgængelig, så ville jeg kigge
mig om efter noget andet.

Tidligere ville jeg have anbefalet GBDE, men jeg har indset,
at der er en svaghed i dens PRNG. Jeg er ikke helt klar
over hvor slemt det er, men det svækker sikkerheden lidt.

Måske er TrueCrypt et godt valg. I november kom der en ny
udgave, som angiveligt skulle lukke det hul, jeg påpegede i
juni.

--
Kasper Dupont
Note to self: Don't try to allocate

Fra : Niels Callesøe

Dato : 30-12-05 10:33

Kasper Dupont wrote:

> Tidligere ville jeg have anbefalet GBDE, men jeg har indset,
> at der er en svaghed i dens PRNG. Jeg er ikke helt klar
> over hvor slemt det er, men det svækker sikkerheden lidt.

Af ren nysgerrighed, har du kommunikeret det til PHK?

--
Niels Callesøe - dk pfy
pfy[at]nntp.dk - http://www.t29.dk/~nica/disclaimer.php

This space for rant.

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-05 11:49

"Niels Callesøe" wrote:

> Af ren nysgerrighed, har du kommunikeret det til PHK?

Ja, men han ved tilsyneladende for lidt om kryptologi til
at forstå problemet. Når jeg har fået lavet en mere grundig
beskrivelse af problemet skal nok sørge for, at han får et
eksemplar før detaljerne bliver offentliggjort.

Nu vi er ved GBDE, så nævner den her artikel
http://www.onlamp.com/lpt/a/6384
et problem omkring manglende atomare opdateringer, hvilket
kan betyde datatab hvis et GBDE krytperet filsystem ikke
lukkes pænt ned.

Fra : Jesper F

Dato : 02-01-06 00:24

> [...]
> at arbejde med.
> Jeg har to programmer i kikkerten som jeg kunne tænke mig at høre gruppens

Jeg bruger DriveCrypt og synes det fungerer rigtigt godt. Det bruger jo
store krypterede filer som kan 'mountes' som almindelige harddiske, gemmes i
lydfiler og andet. Det er som at arbejde med en almindelig harddisk og jeg
har ikke haft problemer. Deres kundeservice svarer prompte. Jeg kender slet
ikke SafeGuard og kan ikke levere en sammenligning.

Jesper