Spam via hjemmeside?
Fra : Kenneth Brun Nielsen

Dato : 28-12-05 13:57

Er ikke sikker på at dette er den rigtige gruppe, men:

Hvad er baggrunden for de mærkværdige indlæg (i toppen) på siden:
http://www.kollegiefodbold.dk/tagwall.php ?

Er det en-eller-anden robot, der forsøger at udsende spam?

Der har tidligere været lignende indlæg, som jeg i mellemtiden har slettet.

/Kenneth

Fra : Peter Makholm

Dato : 28-12-05 13:56

"Kenneth Brun Nielsen" <news@_FJERNES_brun.dk> writes:

> Hvad er baggrunden for de mærkværdige indlæg (i toppen) på siden:
> http://www.kollegiefodbold.dk/tagwall.php ?
>
> Er det en-eller-anden robot, der forsøger at udsende spam?

Det kunne godt ligne det.

--
Peter Makholm | Yes, you can fight it, but in the end the ultimate
peter@makholm.net | goal of life is to have fun

Fra : Flemming Mahler

Dato : 28-12-05 18:30

Kenneth Brun Nielsen wrote:
> [...]
> http://www.kollegiefodbold.dk/tagwall.php ?
>
> Er det en-eller-anden robot, der forsøger at udsende spam?

Det er det ret sikkert.

Jeg har set flere (real life) eksempler på roboter, der surfede rundt
for at finde form2mail scripts liggende, og forsøgte at lave
"mail-header injection".

http://www.nyphp.org/phundamentals/email_header_injection.php

(( Flemming ))
--
Flemming Mahler, http://card.netfactory.dk/
Jeg repræsenterer kun mig selv, og ikke TDC.

Fra : Kenneth Brun Nielsen

Dato : 28-12-05 23:09

"Flemming Mahler" <mahler@netfactory.dk> skrev i en meddelelse

> Det er det ret sikkert.
>
> Jeg har set flere (real life) eksempler på roboter, der surfede rundt for
> at finde form2mail scripts liggende, og forsøgte at lave "mail-header
> injection".

OK. Eftersom jeg har været ude for det flere gange, er min formodning også,
at det må være sket for mange andre. Jeg mener alligevel ikke at problemet
er særlig udbredt - er nogle formularer mere udsatte/interessante end andre,
siden omtalte side er så velbesøgt af disse robotter?

/Kenneth