Security run output
Fra : Ukendt

Dato : 26-12-05 22:03

Jeg sidder lige og kigger på en mail sendt fra noget
sikkerhedssoftware. Jeg er ikke lige klar over, hvad
det er for noget software, der har sendt mailen. Og
jeg er heller ikke klar over, hvad jeg burde kunne
læse ud af mailen. Nogen hints?

From: Charlie Root <root@xxxxxxx.dk>
To: root@xxxxxxx.dk
Subject: xxxxxxx.dk security run output

Checking setuid files and devices:

Checking for uids of 0:
root 0
toor 0

Checking for passwordless accounts:

xxxxxxx.dk login failures:

xxxxxxx.dk refused connections:

-- End of security output --

--
Kasper Dupont
Note to self: Don't try to allocate

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 26-12-05 22:14

On Mon, 26 Dec 2005 22:02:47 +0100, Kasper Dupont wrote:

> [...]
> det er for noget software, der har sendt mailen. Og
> jeg er heller ikke klar over, hvad jeg burde kunne

Er det et FreeBSD system?

Jeg prøvede at smide nogle af sætningerne ind i google og den gav en del
FreeBSD hits. Bl.a. denne:

http://kortlink.dk/2a7t

"That is just a daily setuid check if you don't like it you can disable it
by adding
daily_status_security_chksetuid_enable="NO" to /etc/periodic.conf but I
don't recommend doing so. Instead, you can have the output piped to a log
file rather than emailing you (root) daily. Add
daily_status_security_output="/var/log/secure_log" to /etc/periodic.conf."

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-05 23:06

Thomas Jespersen wrote:

> Er det et FreeBSD system?

Jeg tror det er et BSD system. Om det lige er
FreeBSD aner jeg ikke. Jeg får bare mailene.

Fra : Alex Holst

Dato : 27-12-05 23:04

Kasper Dupont wrote:
> [...]
> det er for noget software, der har sendt mailen. Og
> jeg er heller ikke klar over, hvad jeg burde kunne

Det ligner output fra scriptet /etc/security på en FreeBSD maskine. Det
sendes hver nat ca. kl. 03 til root@ på maskinen.

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk