Sikkerhed og Børn på nettet
Fra : Dan K. Rasmussen

Dato : 26-12-05 19:28

Hejsa

Min niece på 10 er lige begyndt at surfe på nettet. Hvordan sikre jeg at hun
ikke render ind i sider eller steder som hun ikke burde møde ??

Har antivirus installeret og MS firewall samt AntiSpyware. Hvad mangler jeg
?

Mvh

Dan

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-12-05 20:08

Den 26-12-05 19.27 skrev Dan K. Rasmussen følgende:

> Min niece på 10 er lige begyndt at surfe på nettet. Hvordan sikre jeg at hun
> ikke render ind i sider eller steder som hun ikke burde møde ??

Hvad mener du med steder, som hun ikke burde møde?

> Har antivirus installeret og MS firewall samt AntiSpyware. Hvad mangler jeg

Det afhænger helt af, hvad du vil undgå. Vil du undgå pornobilleder
eller børnelokkere, er der intet af ovenstående der virker. Vil du undgå
spyware og virus kan ovenstående være en god hjælp, men hun bør samtidig
have at vide, at hun ikke bør klikke på hvad som helst på hjemmesider og
i mails.

Du - og forældrene - kan finde gode råd her:
http://www.redbarnet.dk/Default.asp?ID=601

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på nettrafikken med det gratis program Down2Home.

Fra : Holst

Dato : 26-12-05 20:36

Sikkert http://www.enhedslisten.dk og http://www.danskfolkeparti.dk

Fra : Dan K. Rasmussen

Dato : 27-12-05 17:49

Tak - jeg tror lige det var hvad jeg ledte efter - kigger nærmere på access
proxy.

Mvh

Dan

Fra : John

Dato : 26-12-05 20:11

"Dan K. Rasmussen" skrev i en meddelelse

> Min niece på 10 er lige begyndt at surfe på nettet. Hvordan sikre jeg at
> hun ikke render ind i sider eller steder som hun ikke burde møde ??

I IE, prøv at kigge i:

Funktioner> internetindstillinger> fanebladet Indhold>
klassifikationsfilter> aktivér.

> Har antivirus installeret og MS firewall samt AntiSpyware. Hvad mangler
> jeg

Mod spyware kan du evt supplere med to gode, gratis og passive (bruger ikke
resurser!) hjælpere:
http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spywareblaster

http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#iespyad

Mvh John

Fra : Lasse

Dato : 27-12-05 00:50

Dan K. Rasmussen wrote:
> [...]
> at hun ikke render ind i sider eller steder som hun ikke burde møde ??
>
> Har antivirus installeret og MS firewall samt AntiSpyware. Hvad

Den bedste sikkerhed er nok at du selv er tilstede, feks have computeren i
stuen så du/i kan følge lidt med i hvad det er hun sidder og laver.

Lasse

Fra : ReBorn Dude

Dato : 28-12-05 02:36

Prøv www.AccessProxy.dk
Den sørger for at hun ikke får "smuds" på skærmen. Og den er gratis til
private brugere.

Mvh
Rene