sortering af kolonner i excel
Fra : Ukendt

Dato : 22-01-06 10:59

Hvordan sorteres kolonner i et excel ark hvis man har et ark med en masse
reservedele ... Arket skal sorteres på baggrund af en kolonne der indeholder
priser så den mindste pris kommer først og resten af infoen i de andre
kolonner skal selvfølgeligt følge med.

På forhånd tak

--
Hygge

Jan
RSV Tuono ...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59
www.gugmc.dk
http://www.aprilia-club.dk/

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 22-01-06 11:26

Hej Jan

Kopier dit regneark (fil), som du så øver dig på.

Du markerer 1 celle (se *) i den kolonne der skal sorteres.
På din værktøjslinje har du 2 ikoner, A - Z pilnedaf og Z-A pilnedaf
Vælg A - Z (stigende)
Hvis du nu skulle vælge det forkerte sorteringsikon, så bruger du bare det
andet.

Vi skal dog lige være enige om, at du har en tabel, dvs dit sorteringsområde
har IKKE tomme kolonner eller rækker.
Dette kan du bl.a kontrollerer ved markerer den øverste venstre celle i din
tabel og taste [Ctrl + *] hvorved hele din sammenhængende tabel markeres.
Herefter scroller du til nederste højre celler, og ser om det er ok.

Hvis du vil arbejde videre med sortering, så prøv Menu: Data - Sorter.

Jeg fornemmer du er helt ny, så jeg vil anbefale dig at laven en lille tabel
som du let kan overskue, og så øve dig der.

*) Hvis du markerer mere end 1 celle så vil det være det markerede område,
der hvor den aktive celle er, der sorteres, og det er nok ikke lige så
smart.

God fornøjelse.

Jørgen Bondesen

NB.: Jeg vil iøvrigt anbefale dig at gøre brug af dk.edb.regneark
fremfor nærværende gruppe.