OT: program til at optage cursor bevægelse~
Fra : Verner Jensen, Ålbor~

Dato : 18-01-06 21:54

Hej NG!

Findes der et program, som man kan optage skærmbilleder med
muse-bevægelser - og hvor man samtidig kan indtale lyd?

Skal bruges til at lave demo/undervisning med...

Pfht, VV

Fra : Christian Iversen

Dato : 18-01-06 22:28

Verner Jensen, Ålborg wrote:

> Hej NG!
>
> Findes der et program, som man kan optage skærmbilleder med
> muse-bevægelser - og hvor man samtidig kan indtale lyd?
>
> Skal bruges til at lave demo/undervisning med...

Prøv at kigge på dette her program:

http://www.unixuser.org/~euske/vnc2swf/

hvis du installerer en VNC-server, bør det være muligt at indtale dine
kommentarer med en mikrofon, samtidig med at du klikker på skærmen som du
har lyst. Det hele bliver så lavet om til en flash-fil.

(jeg har dog aldrig prøvet det i praksis)

--
| Christian Iversen | WASABI!! |
| chrivers@iversen-net.dk | |

Fra : Jan Kronsell

Dato : 18-01-06 23:28

"Verner Jensen, Ålborg" <knold@x.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG!
>
> Findes der et program, som man kan optage skærmbilleder med
> muse-bevægelser - og hvor man samtidig kan indtale lyd?
>
> Skal bruges til at lave demo/undervisning med...

Der findes flere. Blandt andet et plug-in til WiondowsMediaPlayer, :
WindowsMedia Encoder, som kan hentes gratis fra MS's hjemmeside eller
Camtasia fra Techsmith, god, ca $40.

Jan

Fra : Salva

Dato : 19-01-06 21:19

> [...]
> muse-bevægelser - og hvor man samtidig kan indtale lyd?
>
> Skal bruges til at lave demo/undervisning med...

Måske Macromedia Captivate er hvad du har brug for...
Det er rigtig smart :)