Outlook - hvorfor to private mapper?
Fra : Claus Sørensen

Dato : 05-01-06 00:25

Jeg har fået to private mapper på min MS Outlook 2003 under "Alle
postmapper". Det er det samme, der er i de to mapper og kilden åbenbart den
samme: Der er kun én outlook.pst-fil og én archive.pst-fil på pc'en.

Hvordan bærer jeg mig ad med at nøjes med én "private mapper"?

På forhånd mange tak for hjælpen - det er ret irriterende med dobbeltheden.

Claus Sørensen

Fra : Max

Dato : 05-01-06 00:37

Hej Claus

> Hvordan bærer jeg mig ad med at nøjes med én "private mapper"?

Er ikke helt klar over om det vil virke, men det virker ved nyinstallation.

Fjern PST filen (ikke slette den, bare flyt den) start outlook og lad den
danne en ny PST fil, slet de mapper du ikke har brug for og luk outlook.
Flyt din gamle PST fil ind hvor den nye nu ligger og så skulle det køre.

Mvh Max

Fra : Claus Sørensen

Dato : 06-01-06 00:11

Tak for tippet, men når jeg flytter eller omdøber pst-filerne og prøver at
starte Outlook, så nægter Outlook kort og godt at starte og angiver, at der
mangler en pst-fil. Med det resultat, at jeg slet ikke kan starte Outlook.
Så der dannes altså ikke automatisk en ny pst-fil.

Mvh
Claus Sørensen

Fra : Lars Klintholm

Dato : 06-01-06 07:02

Den 05 jan 2006 skrev Claus Sørensen i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Hvordan bærer jeg mig ad med at nøjes med én "private mapper"?

Filer, Datafilstyring, Fjern

Lars Klintholm

Fra : Claus Sørensen

Dato : 06-01-06 21:17

Kære Lars Klintholm,

Tak for tippet. Det ledte mig på sporet. Nu er der ikke dobbelt private
mapper med samme indhold. Til gengæld oplever jeg, når jeg følger ruten:
Filer->Datafilstyring>Outlook Datafiler at jeg kun ser Arkivmapper under
datafiler, mens jeg på min anden computer ser både Arkivmapper og Private
mapper nævnt under oversigten - uden at der af den grund optræder
"dobbelthed" i mapperne, når jeg bruger Outlook.

Jeg ser i manualen til Outlook, at der rent faktisk ikke skal vises private
mapper, når den betegnelse er standard-pst-fil, men kun ved oprtetede filer.
Mærkeligt nok at det er tilfældet på en pc og ikke på en anden (begge kører
Windows XP og begge Outlook 2003 - og begge med samme opdateringer.

Skal jeg være urolig overd et på dne nye computer - eller hvad? Når jeg går
ind og ser på skjulte filer i Outlooks mappe for outlook.pst og archice-pst,
så optræder de begge to i mappen.

Med venlig hilsen
Claus Sørensen