Word 2k3 ændring af footer (VBA)
Fra : Mike Johnson

Dato : 04-01-06 12:30

Hej

Er der nogen som kan sige mig hvordan man vælger fx. footeren på side
2 (første side er anderledes) ?

Jeg ønsker at ændre texten i footeren via autotext (det ønskes ikke at
man skal ind i vba koden og vedligeholde texten).

Jeg ved ikke om måden at gøre det på at indsætte et bookmark i
footeren på side 2 og via vba gå til denne ? Men umiddelbart kan jeg
ikke få en makro til at finde et bogmærke som er i footeren.

Jeg ønsker også at vide hvordan man kommer "ud" af footeren bagefter
(men mindre at det ikke er nødvendigt).

På forhånd tak

MJ

Fra : Mike Johnson

Dato : 04-01-06 12:42

Det virker som om at hvis man først aktivere footeren, så kan man søge
efter bogmærket, men ved ikke om der er en smartere måde.

Hvis ikke, er der nogen som kan sige mig hvorledes man aktivere /
vælger footeren vha. vba ?

På forhånd tak

MJ

Fra : Jan Kronsell

Dato : 04-01-06 13:54

"Mike Johnson" <power(removethis)viper4@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter bogmærket, men ved ikke om der er en smartere måde.
>
> Hvis ikke, er der nogen som kan sige mig hvorledes man aktivere /

Du kan ikke umiddelbart "søge" efter bogmærker i en header eller footer med
VBA. for at søge eftefr bogmærker her, skal header eller footer først åbnes,
og så skal søgningen udføres. Problemet er, at

Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="bmnavn"

som bruges til at finde borgmærket med, lukker header eller fotter først -
og derfor kan bogmlrket ikke findes. Det er forskellige andre metoder til at
få indsat tekst ved et bogmærke i et header eller footer. Nemmest nok

ActiveDocument.Bookmarks("BM1").Range.InsertBefore "Teksten der skal
indsættes"

mne jeg har ikke prøvet den med autotext.

Jan

Fra : Mike Johnson

Dato : 04-01-06 22:51

OK tak.

Jeg kigger på det.

Endnu engang tak

MJ

Fra : Mike Johnson

Dato : 04-01-06 13:48

Hej igen

Har fundet ud af noget andet, så det er lige meget (hvis ikke der er
nogen som allerede havde løsningen klar)