2 ark til at snakke sammen ? Excel -> Word
Fra : Kim Slotsager

Dato : 04-01-06 00:18

Hej i gruppen

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af ovenstående.
Problemstillingen er svær at beskrive uden tilhørende screendumps, og da jeg
ikke
kunne få lov til at post i dk.binaer har jeg istedet valgt at ligge dem her:
http://ksnet.dk/problem/problemstilling.htm

Jeg håber virkelig der er et par kreative "Officehajer" derude som kunne
tænke sig
at hjælpe mig med opgaven.

På forhånd tak

Kim Slotsager

Fra : Steen Larsen

Dato : 04-01-06 05:32

In news:43bb0605$0$38664$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Kim Slotsager <erstat_dette_med_mit_fornavn@ksnet.dk> typed:
> [...]
> dem her: http://ksnet.dk/problem/problemstilling.htm
>
> Jeg håber virkelig der er et par kreative "Officehajer" derude som

Hej Kim Slotsager

Ved ikke om dette hjælper men jeg har lavet et klip fra et wordekspert
kursus fra Komputter for alle.

Klip

Ændringer i regnearket rettes også i teksten
I visse situationer kan der være behov for at kæde dataene i et indsat
objekt sammen med ændringer, der foregår i et andet dokument. Fx kan det jo
være, at foreningens budget ændres. Hvis du arbejder med et integreret
objekt, skal du således bagefter ind i Word-dokumentet og opdatere manuelt.
Heldigvis findes der også en rigtig smart funktion, hvor man kan sammenkæde
dataene, så opdateringer i kildefilen slår igennem de steder, hvor fx
budgettet er indsat som et objekt. Det kaldes i Word for "sammenkædede
objekter". Det er ret nemt at etablere en sammenkædning. Du følger langt hen
ad vejen samme fremgangsmåde som med et integreret objekt:

Åbn Word-dokumentet, som regnearket skal indsættes i. Åbn derefter menuen
Indsæt, og klik på menupunktet Objekt … I dialogboksen Objekt 1 klikkes på
fanebladet Opret fra fil 2. Her sættes et flueben i afkrydsningsboksen Kæde
til fil 3. Klik på knappen Gennemse … 4. Når filen er fundet, klikkes på OK
5.

Nu er Excel-arket både integreret i Word-dokumentet og sammenkædet med sit
oprindelige Excel-dokument. Hvis der kommer rettelser til det oprindelige
Excel-dokument, slår det igennem i Word-dokumentet, næste gang det åbnes.

Klip slut

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-01-06 06:40

"Kim Slotsager" <erstat_dette_med_mit_fornavn@ksnet.dk> skrev i en
meddelelse news:43bb0605$0$38664$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> jeg ikke
> kunne få lov til at post i dk.binaer har jeg istedet valgt at ligge dem

Hej Kim

Er tanken den, at når du "printer" udskriften skal den gemme dataene "et
eller andet sted" og når du så åbner Eftersynsrapporten skal dataene
automatisk flettes ind ?
I så fald vil jeg anbefale at du gemmer dataene i en txt fil på din harddisk
og efterfølgende laver lidt VBA-kode i din eftersynsrapport som indlæser
disse. Det kræver at du "printer" en linie ad gangen og efterfølgende danner
den tilhørende eftersynsrapport. Ellers skal der noget mere kode til.

Kan du beskrive lidt bedre hvordan det skal spille sammen ?

Mvh
Michael

Ps. er meget hængt op, så er den en anden haj som kan hjælpe ham med koden
er det fint med mig.

Fra : Peter Jensen

Dato : 04-01-06 16:08

> [...]
> http://ksnet.dk/problem/problemstilling.htm
>
> Jeg håber virkelig der er et par kreative "Officehajer" derude som kunne

Hvis du gemmer som excel-fil eller txt-fil eks. kan denne jo bruges som
datakilde
til en brevfletning som jeg formoder du er ude efter ?
Hvis du sørger for at gemme denne fil samme sted og med samme navn
hver gang kan opsætningen laves 1 gang for alle.
Om du så kan leve med at den "printede" excelfil oerskrives fra gang til
gang
må du selv vurdere.
Hvordan ser den fil ud som dannes i excel format ? og hvad med txt formatet
?

Du kan evt. sende denne samt det worddokument du vil flette data ind
i til mig så kan jeg da godt kigge på det hvis ikke brevfletning er noget
du har rodet med.

adresse: peter snabel-a spateldask . dk

--
Peter J