flytning af iTunes filer til ekstern hardd~
Fra : Ole Madsen

Dato : 22-01-06 21:47

Hej

Hvordan beholder man alle filerne som de er nu i iTunes også selv om at
jeg vil flytte dem alle over på en ekstern harddisk? følger der filer
med der viser strukturen i filerne som man kan importere bagefter?

Ole

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-01-06 22:02

On 2006-01-22 21:46:43 +0100, Ole Madsen <o-madsen@tele2adsl.dk> said:

> Hvordan beholder man alle filerne som de er nu i iTunes også selv om at
> jeg vil flytte dem alle over på en ekstern harddisk? følger der filer
> med der viser strukturen i filerne som man kan importere bagefter?

I iTunes' indstillinger kan man indstille, hvor mappen med iTunes music
skal ligger. Jeg har godt nok ikke prøvet det selv, men vælger man
derefter at konsolidere biblioteket, bør musikken blive flyttet
derover. Der ligger et par mindre filer med iTunes' struktur i mappen
iTunes i din musikmappe. Jeg tror nok, de skal blive liggende. Jeg må
tilstå, at jeg ikke kan huske det, men prøv dig lidt frem. Det er ret
selvforklarende.
--
Henrik Münster
[=[_]=] Nintendo DS

Fra : Peter Ursin

Dato : 23-01-06 09:15

"Ole Madsen" <o-madsen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg vil flytte dem alle over på en ekstern harddisk? følger der filer med
> der viser strukturen i filerne som man kan importere bagefter?

Hej,
Forudsat at al musikken har de rigtige mp3 id tags med kunstner,sangtitel
etc. så kan du bare med Finder flytte filerne over i en anden mappe på en
ekstern harddisk. Een stor mappe er såmænd fint, behøver ikke nødvendigvis
ligge med samme struktur som de gør i iTunes mappen. Dernæst markerer du alt
i iTunes og slet.

Nu er det bare at trække folderen fra den eksterne harddisk over på iTunes
så bliver alle sange importeret men ligger nu på din eksterne harddisk.
Husk dog lige i iTunes indstillingerne at fravælg "kopier til iTunes mappe"
eller lign, kan ikke lige huske helt præcist hvad det hedder.

mvh
Peter Ursin

Fra : Ole Madsen

Dato : 23-01-06 16:25

Peter Ursin skrev:
> [...]
> Husk dog lige i iTunes indstillingerne at fravælg "kopier til iTunes mappe"
> eller lign, kan ikke lige huske helt præcist hvad det hedder.

ok

tak til jer begge

Ole