Højere priser på ITMS?
Fra : Henrik Münster

Dato : 22-01-06 13:07

Jeg har lige købt Katie Meluas album Piece by Piece på iTunes Music
Store. Det kostede kr. 94,- og indeholder 12 numre. Jeg troede ellers,
et album skulle koste kr. 80,- på ITMS, og at Apple holdt meget strengt
på, at der skulle være fast pris. Det her tyder da på, at der er ved at
komme differentiering mellem priserne på nye og gamle album.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : J.K.Arning

Dato : 22-01-06 13:15

On Sun, 22 Jan 2006 13:06:49 +0100, Henrik Münster wrote:

> [...]
> på, at der skulle være fast pris. Det her tyder da på, at der er ved at
> komme differentiering mellem priserne på nye og gamle album.

Køb din musik hos allofmp3.com medmindre de er så forelsket i apple at du
vil smide dine penge ud af vinduet

P.S.: De er markant billigere og det er lovligt!

--
:: J.K.Arning ::

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-01-06 13:42

On 2006-01-22 13:14:33 +0100, "J.K.Arning" <spam@arning.dk> said:

> Køb din musik hos allofmp3.com medmindre de er så forelsket i apple at du
> vil smide dine penge ud af vinduet

Det er jeg desværre

> P.S.: De er markant billigere og det er lovligt!

Det ser godt nok billigt ud. Lidt sjov prispolitik, hvor et album med
TV-2 koster $4,42, mens et med James Blunt koster $1,11. Det ser også
ud til, at prisen afhænger af kvaliteten. Altså hvor mange kbps, sangen
af kodet med. Man betaler åbenbart simpelthen pr. kb, man henter. Er
det det der russiske firma, der engang var noget debat om? Det endte
vist med, at det sådan set ikke var ulovligt for private at købe musik
hos dem, selv om de strengt taget ikke har pladeselskabernes tilladelse.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : J.K.Arning

Dato : 22-01-06 14:37

On Sun, 22 Jan 2006 13:42:20 +0100, Henrik Münster wrote:

> [...]
> vist med, at det sådan set ikke var ulovligt for private at købe musik
> hos dem, selv om de strengt taget ikke har pladeselskabernes tilladelse.

Deres prispolitik er genial .. du betaler for den kvalitet du vil have ..
en bedre måde at handle digital musik findes ikke.

Og ja det er de russere ..

--
:: J.K.Arning ::

Fra : @privat,,dk

Dato : 22-01-06 15:55

J.K.Arning wrote:

> Deres prispolitik er genial .. du betaler for den kvalitet du vil have ..
> en bedre måde at handle digital musik findes ikke.
>
> Og ja det er de russere ..

Kan man ikke få et links så man kan berige sig med billig musik

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-01-06 16:14

In article <43d39cb0$0$99989$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, @privat,,dk wrote:
> Kan man ikke få et links så man kan berige sig med billig musik

Jo, som der allerede har stået: allofmp3.com

Og man har garanti for at de onde pladeselskaber ikke ser en øre.

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-01-06 16:53

On 2006-01-22 16:13:48 +0100, "Povl H. Pedersen"
<povlhp@acomputer.home.terminal.dk> said:

> Jo, som der allerede har stået: allofmp3.com
>
> Og man har garanti for at de onde pladeselskaber ikke ser en øre.

Nogle gange er det altså svært at genkende sarkasme her på nettet
--
Henrik Münster
[=[_]=] Nintendo DS

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 22-01-06 19:57

Povl H. Pedersen <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

> Og man har garanti for at de onde pladeselskaber ikke ser en øre.

ligesom kunstnerne heller ikke ser en øre.

Jeg synes det er skidt moral at købe derfra - lovligt, ja, men ikke "i
orden" efter min mening....

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 22-01-06 20:56

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> ligesom kunstnerne heller ikke ser en øre.
>
> Jeg synes det er skidt moral at købe derfra - lovligt, ja, men ikke "i
> orden" efter min mening....

Hvis kunstnerne ikke får noget, så er det jo en piratkopi. Man kan
stille spørgsmålstegn ved, hvorfor man skal betale nogle russere for
noget, som man kan hente gratis på nettet.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-01-06 16:46

In article <1h9l3ba.1ptmqu239veftN%slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk>, Thorkil Olesen wrote:

> Hvis kunstnerne ikke får noget, så er det jo en piratkopi. Man kan
> stille spørgsmålstegn ved, hvorfor man skal betale nogle russere for
> noget, som man kan hente gratis på nettet.

Nej, det er ikke en piratkopi. Det er en kopi foretaget i overenstemmelse
med lovgivningen. Ligesom når du optager fra TV overpå video, eller kopierer
noget fra en bog / avis etc.

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 23-01-06 21:57

> [...]

> med lovgivningen. Ligesom når du optager fra TV overpå video, eller kopierer

Hvis det virkeligt er rigtigt, så forstår jeg stadig ikke, hvorfor man
skal betale nogle russere for det. Det er jo ikke fordi, jeg har noget
imod russere, men det virker dumt at betale for noget, som er frit.

I øvrigt tvivler jeg på, at det er rigtigt.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-01-06 07:19

In article <1h9n0u8.1krern4v1cyouN%slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk>, Thorkil Olesen wrote:

> [...]
> imod russere, men det virker dumt at betale for noget, som er frit.
>
> I øvrigt tvivler jeg på, at det er rigtigt.

Der er et hul i loven. Det er ulovligt at sælge musikken på fysiske
medier. Men grundet lovens formulering, så er der ingen begrænsning på
det digitale.

Pladeselskaberne har for ca. 1/2 år siden startet en retssag de droppede
igen indenfor 14 dage. Problemet kan kun løses politisk.

Du betaler per MB, da dem der stiller servere til rådighed skal have
penge for deres arbejde med at læse musikken ind. CPU til at konvertere
musikken til lige det format du vil have (MP3/AAC/OGG/WMA etc etc),
og båndbredde.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 24-01-06 16:47

> [...]

> Pladeselskaberne har for ca. 1/2 år siden startet en retssag de droppede
> igen indenfor 14 dage. Problemet kan kun løses politisk.

Tjah, hvad kan jeg sige: Det ser ud til at etik og moral er forsvundne
begreber: For Pokker (undskyld!) - tænk selv: Musikerne får intet ud af
det! Synes I det er i orden???

At nogle russere handler inden for lovgivningen (den russiske) gør det
vel ikke ok at snyde?

Tænk selv, brug din samvittighed - og handl derefter: Alt hvad vi gør
giver ekko i evigheden.

venlig hilsen

Martin

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-01-06 21:51

In article <1h9oh4b.1byhljqyv06m8N%martin@xyzammentorp.org>, Martin Ammentorp wrote:

> Tjah, hvad kan jeg sige: Det ser ud til at etik og moral er forsvundne
> begreber: For Pokker (undskyld!) - tænk selv: Musikerne får intet ud af
> det! Synes I det er i orden???

Nej. Jeg synes det er forkert at pladeselskaberne stjæler så stor en andel
af de penge der kommer ind på musiksalg, og direkte modarbejder billige
distributionskanaler med mangedobbelt profit (online musik).

Vi er på vej i en retning, hvor musikerne selv kan lave det hele, og så
hyre et selskab til markedsføring. Resten kan de sagtens lave selv.
Spørgsmålet er så, hvor gode pladeselskaberne er til at konkurrere med
reklamebureauerne ? Og om det er derfor de ikke bryder sig om online
musik.

> At nogle russere handler inden for lovgivningen (den russiske) gør det
> vel ikke ok at snyde?
>
> Tænk selv, brug din samvittighed - og handl derefter: Alt hvad vi gør
> giver ekko i evigheden.

Jeg vil med glæde give kunstnerne hvad de bør have.

Fra : Christian Bech

Dato : 25-01-06 10:43

> [...]

> Tjah, hvad kan jeg sige: Det ser ud til at etik og moral er forsvundne
> begreber: For Pokker (undskyld!) - tænk selv: Musikerne får intet ud af

Jada, hver gang jeg laver en backup på DVD eller udveksler filer på en
cd, betaler jeg jo til musikerne. De skal vel ikke have penge flere
gange?

Åh ja forresten:

Fra : Christian Bech

Dato : 24-01-06 09:51

In article
> [...]

> imod russere, men det virker dumt at betale for noget, som er frit.
>
> I øvrigt tvivler jeg på, at det er rigtigt.

Det er ikke frit under dansk lovgivning, men russerne har set ikke den
slags love (så vidt jeg har forstået det).

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-01-06 16:16

On 2006-01-22 15:54:40 +0100, "@privat,,dk"
<""niels-poulsen\"@privat,,dk"> said:

> Kan man ikke få et links så man kan berige sig med billig musik

Jo da. Den stod også lidt længere oppe i tråden. Det er:

<http://allofmp3.com/>

Fra : Jesper

Dato : 24-01-06 16:54

J.K.Arning <spam@arning.dk> wrote:

> Køb din musik hos allofmp3.com medmindre de er så forelsket i apple at du
> vil smide dine penge ud af vinduet
>
> P.S.: De er markant billigere og det er lovligt!

LimeWire Music Store er makant billigere end allofmp3.com
--
Jesper
DVD samling -> http://dvd.tradewho.com/