/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Højere priser på ITMS?
Fra : Henrik Münster


Dato : 22-01-06 13:07

Jeg har lige købt Katie Meluas album Piece by Piece på iTunes Music
Store. Det kostede kr. 94,- og indeholder 12 numre. Jeg troede ellers,
et album skulle koste kr. 80,- på ITMS, og at Apple holdt meget strengt
på, at der skulle være fast pris. Det her tyder da på, at der er ved at
komme differentiering mellem priserne på nye og gamle album.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg


 
 
J.K.Arning (22-01-2006)
Kommentar
Fra : J.K.Arning


Dato : 22-01-06 13:15

On Sun, 22 Jan 2006 13:06:49 +0100, Henrik Münster wrote:

> Jeg har lige købt Katie Meluas album Piece by Piece på iTunes Music
> Store. Det kostede kr. 94,- og indeholder 12 numre. Jeg troede ellers,
> et album skulle koste kr. 80,- på ITMS, og at Apple holdt meget strengt
> på, at der skulle være fast pris. Det her tyder da på, at der er ved at
> komme differentiering mellem priserne på nye og gamle album.

Køb din musik hos allofmp3.com medmindre de er så forelsket i apple at du
vil smide dine penge ud af vinduet

P.S.: De er markant billigere og det er lovligt!


--
:: J.K.Arning ::

Henrik Münster (22-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 22-01-06 13:42

On 2006-01-22 13:14:33 +0100, "J.K.Arning" <spam@arning.dk> said:

> Køb din musik hos allofmp3.com medmindre de er så forelsket i apple at du
> vil smide dine penge ud af vinduet

Det er jeg desværre

> P.S.: De er markant billigere og det er lovligt!

Det ser godt nok billigt ud. Lidt sjov prispolitik, hvor et album med
TV-2 koster $4,42, mens et med James Blunt koster $1,11. Det ser også
ud til, at prisen afhænger af kvaliteten. Altså hvor mange kbps, sangen
af kodet med. Man betaler åbenbart simpelthen pr. kb, man henter. Er
det det der russiske firma, der engang var noget debat om? Det endte
vist med, at det sådan set ikke var ulovligt for private at købe musik
hos dem, selv om de strengt taget ikke har pladeselskabernes tilladelse.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg


J.K.Arning (22-01-2006)
Kommentar
Fra : J.K.Arning


Dato : 22-01-06 14:37

On Sun, 22 Jan 2006 13:42:20 +0100, Henrik Münster wrote:


>
> Det ser godt nok billigt ud. Lidt sjov prispolitik, hvor et album med
> TV-2 koster $4,42, mens et med James Blunt koster $1,11. Det ser også
> ud til, at prisen afhænger af kvaliteten. Altså hvor mange kbps, sangen
> af kodet med. Man betaler åbenbart simpelthen pr. kb, man henter. Er
> det det der russiske firma, der engang var noget debat om? Det endte
> vist med, at det sådan set ikke var ulovligt for private at købe musik
> hos dem, selv om de strengt taget ikke har pladeselskabernes tilladelse.

Deres prispolitik er genial .. du betaler for den kvalitet du vil have ..
en bedre måde at handle digital musik findes ikke.

Og ja det er de russere ..


--
:: J.K.Arning ::

@privat,,dk (22-01-2006)
Kommentar
Fra : @privat,,dk


Dato : 22-01-06 15:55

J.K.Arning wrote:
> On Sun, 22 Jan 2006 13:42:20 +0100, Henrik Münster wrote:
>
>
>
>>Det ser godt nok billigt ud. Lidt sjov prispolitik, hvor et album med
>>TV-2 koster $4,42, mens et med James Blunt koster $1,11. Det ser også
>>ud til, at prisen afhænger af kvaliteten. Altså hvor mange kbps, sangen
>>af kodet med. Man betaler åbenbart simpelthen pr. kb, man henter. Er
>>det det der russiske firma, der engang var noget debat om? Det endte
>>vist med, at det sådan set ikke var ulovligt for private at købe musik
>>hos dem, selv om de strengt taget ikke har pladeselskabernes tilladelse.
>
>
> Deres prispolitik er genial .. du betaler for den kvalitet du vil have ..
> en bedre måde at handle digital musik findes ikke.
>
> Og ja det er de russere ..
>
>
Kan man ikke få et links så man kan berige sig med billig musik

Povl H. Pedersen (22-01-2006)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 22-01-06 16:14

In article <43d39cb0$0$99989$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, @privat,,dk wrote:
> Kan man ikke få et links så man kan berige sig med billig musik

Jo, som der allerede har stået: allofmp3.com

Og man har garanti for at de onde pladeselskaber ikke ser en øre.


Henrik Münster (22-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 22-01-06 16:53

On 2006-01-22 16:13:48 +0100, "Povl H. Pedersen"
<povlhp@acomputer.home.terminal.dk> said:

> In article <43d39cb0$0$99989$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, @privat,,dk wrote:
>> Kan man ikke få et links så man kan berige sig med billig musik
>
> Jo, som der allerede har stået: allofmp3.com
>
> Og man har garanti for at de onde pladeselskaber ikke ser en øre.

Nogle gange er det altså svært at genkende sarkasme her på nettet
--
Henrik Münster
[=[_]=] Nintendo DS
[+[_]::] Mario Kart DS friend code: 335067 499885


Martin Ammentorp (22-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin Ammentorp


Dato : 22-01-06 19:57

Povl H. Pedersen <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

> Og man har garanti for at de onde pladeselskaber ikke ser en øre.

ligesom kunstnerne heller ikke ser en øre.

Jeg synes det er skidt moral at købe derfra - lovligt, ja, men ikke "i
orden" efter min mening....

Thorkil Olesen (22-01-2006)
Kommentar
Fra : Thorkil Olesen


Dato : 22-01-06 20:56

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Povl H. Pedersen <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:
>
> > Og man har garanti for at de onde pladeselskaber ikke ser en øre.
>
> ligesom kunstnerne heller ikke ser en øre.
>
> Jeg synes det er skidt moral at købe derfra - lovligt, ja, men ikke "i
> orden" efter min mening....

Hvis kunstnerne ikke får noget, så er det jo en piratkopi. Man kan
stille spørgsmålstegn ved, hvorfor man skal betale nogle russere for
noget, som man kan hente gratis på nettet.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Povl H. Pedersen (23-01-2006)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 23-01-06 16:46

In article <1h9l3ba.1ptmqu239veftN%slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk>, Thorkil Olesen wrote:
>
> Hvis kunstnerne ikke får noget, så er det jo en piratkopi. Man kan
> stille spørgsmålstegn ved, hvorfor man skal betale nogle russere for
> noget, som man kan hente gratis på nettet.
>
Nej, det er ikke en piratkopi. Det er en kopi foretaget i overenstemmelse
med lovgivningen. Ligesom når du optager fra TV overpå video, eller kopierer
noget fra en bog / avis etc.

Thorkil Olesen (23-01-2006)
Kommentar
Fra : Thorkil Olesen


Dato : 23-01-06 21:57

Povl H. Pedersen <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

> Nej, det er ikke en piratkopi. Det er en kopi foretaget i overenstemmelse
> med lovgivningen. Ligesom når du optager fra TV overpå video, eller kopierer
> noget fra en bog / avis etc.

Hvis det virkeligt er rigtigt, så forstår jeg stadig ikke, hvorfor man
skal betale nogle russere for det. Det er jo ikke fordi, jeg har noget
imod russere, men det virker dumt at betale for noget, som er frit.

I øvrigt tvivler jeg på, at det er rigtigt.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Povl H. Pedersen (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 24-01-06 07:19

In article <1h9n0u8.1krern4v1cyouN%slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk>, Thorkil Olesen wrote:
> Povl H. Pedersen <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:
>
>> Nej, det er ikke en piratkopi. Det er en kopi foretaget i overenstemmelse
>> med lovgivningen. Ligesom når du optager fra TV overpå video, eller kopierer
>> noget fra en bog / avis etc.
>
> Hvis det virkeligt er rigtigt, så forstår jeg stadig ikke, hvorfor man
> skal betale nogle russere for det. Det er jo ikke fordi, jeg har noget
> imod russere, men det virker dumt at betale for noget, som er frit.
>
> I øvrigt tvivler jeg på, at det er rigtigt.

Der er et hul i loven. Det er ulovligt at sælge musikken på fysiske
medier. Men grundet lovens formulering, så er der ingen begrænsning på
det digitale.

Pladeselskaberne har for ca. 1/2 år siden startet en retssag de droppede
igen indenfor 14 dage. Problemet kan kun løses politisk.

Du betaler per MB, da dem der stiller servere til rådighed skal have
penge for deres arbejde med at læse musikken ind. CPU til at konvertere
musikken til lige det format du vil have (MP3/AAC/OGG/WMA etc etc),
og båndbredde.
>

Martin Ammentorp (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin Ammentorp


Dato : 24-01-06 16:47

Povl H. Pedersen <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

> Der er et hul i loven. Det er ulovligt at sælge musikken på fysiske
> medier. Men grundet lovens formulering, så er der ingen begrænsning på det
> digitale.
>
> Pladeselskaberne har for ca. 1/2 år siden startet en retssag de droppede
> igen indenfor 14 dage. Problemet kan kun løses politisk.

Tjah, hvad kan jeg sige: Det ser ud til at etik og moral er forsvundne
begreber: For Pokker (undskyld!) - tænk selv: Musikerne får intet ud af
det! Synes I det er i orden???

At nogle russere handler inden for lovgivningen (den russiske) gør det
vel ikke ok at snyde?

Tænk selv, brug din samvittighed - og handl derefter: Alt hvad vi gør
giver ekko i evigheden.

venlig hilsen

Martin

Povl H. Pedersen (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 24-01-06 21:51

In article <1h9oh4b.1byhljqyv06m8N%martin@xyzammentorp.org>, Martin Ammentorp wrote:
> Povl H. Pedersen <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:
>
>> Der er et hul i loven. Det er ulovligt at sælge musikken på fysiske
>> medier. Men grundet lovens formulering, så er der ingen begrænsning på det
>> digitale.
>>
>> Pladeselskaberne har for ca. 1/2 år siden startet en retssag de droppede
>> igen indenfor 14 dage. Problemet kan kun løses politisk.
>
> Tjah, hvad kan jeg sige: Det ser ud til at etik og moral er forsvundne
> begreber: For Pokker (undskyld!) - tænk selv: Musikerne får intet ud af
> det! Synes I det er i orden???

Nej. Jeg synes det er forkert at pladeselskaberne stjæler så stor en andel
af de penge der kommer ind på musiksalg, og direkte modarbejder billige
distributionskanaler med mangedobbelt profit (online musik).

Vi er på vej i en retning, hvor musikerne selv kan lave det hele, og så
hyre et selskab til markedsføring. Resten kan de sagtens lave selv.
Spørgsmålet er så, hvor gode pladeselskaberne er til at konkurrere med
reklamebureauerne ? Og om det er derfor de ikke bryder sig om online
musik.

> At nogle russere handler inden for lovgivningen (den russiske) gør det
> vel ikke ok at snyde?
>
> Tænk selv, brug din samvittighed - og handl derefter: Alt hvad vi gør
> giver ekko i evigheden.

Jeg vil med glæde give kunstnerne hvad de bør have.

Christian Bech (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 25-01-06 10:43

In article <1h9oh4b.1byhljqyv06m8N%martin@xyzammentorp.org>,
martin@xyzammentorp.org (Martin Ammentorp) wrote:


> Tjah, hvad kan jeg sige: Det ser ud til at etik og moral er forsvundne
> begreber: For Pokker (undskyld!) - tænk selv: Musikerne får intet ud af
> det! Synes I det er i orden???

Jada, hver gang jeg laver en backup på DVD eller udveksler filer på en
cd, betaler jeg jo til musikerne. De skal vel ikke have penge flere
gange?

Åh ja forresten:

Christian Bech (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 24-01-06 09:51

In article
<1h9n0u8.1krern4v1cyouN%slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk>,
slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk (Thorkil Olesen) wrote:

> Povl H. Pedersen <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:
>
> > Nej, det er ikke en piratkopi. Det er en kopi foretaget i overenstemmelse
> > med lovgivningen. Ligesom når du optager fra TV overpå video, eller kopierer
> > noget fra en bog / avis etc.
>
> Hvis det virkeligt er rigtigt, så forstår jeg stadig ikke, hvorfor man
> skal betale nogle russere for det. Det er jo ikke fordi, jeg har noget
> imod russere, men det virker dumt at betale for noget, som er frit.
>
> I øvrigt tvivler jeg på, at det er rigtigt.

Det er ikke frit under dansk lovgivning, men russerne har set ikke den
slags love (så vidt jeg har forstået det).

Henrik Münster (22-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 22-01-06 16:16

On 2006-01-22 15:54:40 +0100, "@privat,,dk"
<""niels-poulsen\"@privat,,dk"> said:

> Kan man ikke få et links så man kan berige sig med billig musik

Jo da. Den stod også lidt længere oppe i tråden. Det er:

<http://allofmp3.com/>
--
Henrik Münster
[=[_]=] Nintendo DS
[+[_]::] Mario Kart DS friend code: 335067 499885


Jesper (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 24-01-06 16:54

J.K.Arning <spam@arning.dk> wrote:

> On Sun, 22 Jan 2006 13:06:49 +0100, Henrik Münster wrote:
>
> > Jeg har lige købt Katie Meluas album Piece by Piece på iTunes Music
> > Store. Det kostede kr. 94,- og indeholder 12 numre. Jeg troede ellers,
> > et album skulle koste kr. 80,- på ITMS, og at Apple holdt meget strengt
> > på, at der skulle være fast pris. Det her tyder da på, at der er ved at
> > komme differentiering mellem priserne på nye og gamle album.
>
> Køb din musik hos allofmp3.com medmindre de er så forelsket i apple at du
> vil smide dine penge ud af vinduet
>
> P.S.: De er markant billigere og det er lovligt!

LimeWire Music Store er makant billigere end allofmp3.com
--
Jesper
DVD samling -> http://dvd.tradewho.com/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste