[ANN] Birthdays 1.2
Fra : KusBa

Dato : 22-01-06 01:20

KusBa is proud to announce: Birthdays 1.2

Are you also someone that always forgets the birthdays of your friends,
family,… Well then this program might be something for you! This
program will remind you on time when there is a birthday.

Creating a birthday calendar including photo's of your contacts is just
one click away.
Birthdays makes use of internal Apple Mac OS X address book.

The application is availabe in several languages.

homepage: http://www.kusba.be

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-01-06 23:17

On 2006-01-22 01:20:09 +0100, KusBa <KusBa@nospam.be> said:

> [...]
> Birthdays makes use of internal Apple Mac OS X address book.
>
> The application is availabe in several languages.

Og snart i otte. Jeg har nemlig oversat det til dansk. Det er vist ikke
kommet på deres hjemmeside endnu, men jeg skal nok lade jer det vide.
Nu er der så mange af jer andre der oversætter programmer. Det vil jeg
også prøve. Når programmet kan hentes, skal jeg nok lade jer det vide.
Hvis I finder nogen fejl, må I endelig sige til.
--
Henrik Münster
[=[_]=] Nintendo DS

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 25-01-06 23:30

Hej Henrik

Henrik Münster wrote:

> Og snart i otte. Jeg har nemlig oversat det til dansk.

Nå na, - skal du have noget at få tiden til at gå med på de lange
ensomme vagter.?

> [...]
> prøve. Når programmet kan hentes, skal jeg nok lade jer det vide. Hvis I
> finder nogen fejl, må I endelig sige til.

Og det er slet ikke så svært - vel?

...Nå, men nu vi er igang, så kan jeg da også lige løfte sløret for, at
vi nu arbejder på både en dansk og en norsk version af NisusWriter
Express. - Problemet er bare, at der ikke findes brugbare ordbøger
hverken på dansk eller norsk til direkte implementering i programmet. -
Gyldendal vil ikke umiddelbart give lov til at bruge dem, efter at de
har overtaget Munksgaard Inernatinal Publishing, som tidl. var dem, der
leverede ordbøger til div. TB programmer... - og ja, jeg har 'rykket'
direktøren, Johannes Riis, i ørerne, og han har da også lovet at "...se
på sagen"...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-01-06 00:27

On 2006-01-25 23:30:09 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> NÃ¥ na, - skal du have noget at fÃ¥ tiden til at gÃ¥ med pà ¥ de lange
> ensomme vagter.?

Jeg havde lige en aften alene i København, men jeg var nu ikke på vagt.
Vi har faktisk haft meget travlt på vagterne på det sidste.

> Og det er slet ikke så svært - vel?

Overhovedet ikke, bare man kan læse flamsk Nu er det også et meget
lille program.

> [...]
> leverede ordbøger til div. TB programmer... - og ja, jeg har 'rykket '
> direktøren, Johannes Riis, i ørerne, og han har da også lo vet at

Jeg kan forestille mig, at det er svært, når man ikke repræsenterer et
softwarefirma, de kender. Og de kender sikkert kun to-tre stykker. Held
og lykke med det.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-01-06 00:42

Henrik Münster wrote:

> Overhovedet ikke, bare man kan læse flamsk Nu er det også et meget
> lille program.

Flamsk? - det er da kun forkert jysk.

> Jeg kan forestille mig, at det er svært, når man ikke repræsenterer et
> softwarefirma, de kender. Og de kender sikkert kun to-tre stykker. Held
> og lykke med det.

Tja tjo... Men Johannes kendte nu godt nok NisusWriter. Munksgaard Intl.
Publ. har jo leveret ordbøgerne til den klassiske NisusWriter 5.x og
6.x. Problemet er mere det format, de ligger i, - noget der minder lidt
om MS Bookshelf, dog uden at være det. - Havde det så bare været et rent
ASCII format, ville det være ganske ligetil at ombearbejde til cocoa, -
nå, men lad os nu se...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-02-06 11:17

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> [...]
> om MS Bookshelf, dog uden at være det. - Havde det så bare været et rent
> ASCII format, ville det være ganske ligetil at ombearbejde til cocoa, -

hvis det bare er et spørgsmå om formatet kan jeg ikke tro at det er
særligt vanskeligt at skrive et stykke SW der kan konvertere det. Det
er nok snarere et spørgsmål om penge. Munksgård ser formegenlig gerne
at det er Nisus der betaler for den del.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 26-01-06 23:04

> [...]
> Express. - Problemet er bare, at der ikke findes brugbare ordbøger
> hverken på dansk eller norsk til direkte implementering i programmet. -

Hvad med Aspell?

Eller endnu bedre: Gør Nisus kompatibel med Apples indbyggede ordbøger.
Der er godt nok ikke indbygget dansk ordbog, men så virker det med
CocoAspell.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-01-06 23:24

Hej Thorkil

Thorkil Olesen wrote:

> Hvad med Aspell?

Hm,...

> Eller endnu bedre: Gør Nisus kompatibel med Apples indbyggede ordbøger.
> Der er godt nok ikke indbygget dansk ordbog, men så virker det med
> CocoAspell.

Svjv. kan den (ver. 2.5) bruges med CocoAspell, men der er flere, der
har haft problemer med orddelingen sammen med NWE. - Jeg véd derimod,
det virker med Excalibur X, men det er en lidt bøvlet 'work-around'. -
Div. stavekontrol foregår via NWEs clipboard (Edit Clipboard), men det
er effektiv. Og NWE har jo som de klassiske NisusWriter 'multiple
clipboard system' på op til 10 clipboards i hver dokument. Desværre er
DK ordbøgerne fra Excalibur ikke opdaterede de sidste ca. 3 år...

Det undrer mig bare, at Gyldendal er så karrige med at give tilladelse
til at bruge 'Munksgaard International Dictionaries', når der allerede
findes svenske ordbøger til NWE, - og det er faktisk
Gyldendals/Munksgaards, der er brugt dér.

...Det er bare så typisk fra Gyldendals side. Efter jeg har snakket med
Johannes Riis, blev jeg bedt om at kontakte deres IT/data redaktion, og
redaktøren af disse udgivelser var ikke særlig samarbejdsvillig, da jeg
nævnte, det drejede sig om software til brug for Mac..

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-02-06 11:13

> [...]

> redaktøren af disse udgivelser var ikke særlig samarbejdsvillig, da jeg
> nævnte, det drejede sig om software til brug for Mac..

Jeg tvivler oprigtigt på at det har noget at gøre med at med om SW er
til Mac OS. Tror du ikke du har misforstået noget?

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-02-06 11:11

Thorkil Olesen <slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk> wrote:

> Hvad med Aspell?

det kræver formegenlig at de omskriver hele deres stavekontrol.
Derudover er Aspell såvidt jeg ved under GPL.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-02-06 11:09

> [...]

> leverede ordbøger til div. TB programmer... - og ja, jeg har 'rykket'
> direktøren, Johannes Riis, i ørerne, og han har da også lovet at "...se

"Den store danske ordliste" er da et oplagt valg. Eneste "problem" er at
den er under GPL licens hvilket betyder at den kan være lidt
kompliceret at distribuere med komerciel SW.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Henrik Enslev

Dato : 01-02-06 16:01

KusBa <KusBa@nospam.be> wrote:

> [...]
> family,… Well then this program might be something for you! This
> program will remind you on time when there is a birthday.

Hej
Man kan selvfølgeligt også bare bruge iCal og sætte årligt
tilbagevendende begivenhed

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-02-06 00:27

On 2006-02-01 16:00:35 +0100, no@spam.nix (Henrik Enslev) said:

> Hej
> Man kan selvfølgeligt også bare bruge iCal og sætte årligt
> tilbagevendende begivenhed

Det er rigtigt, men det kræver lidt manuelt arbejde. Birthdays går ud
fra, at man har skrevet folks fødselsdage ind i Adressebogen. Det er jo
meget logisk at have alle sine kontakter der. Så skal man kun skrive
ændringer det ene sted. Apple har jo også indset det og lavet en
fødselsdagskalender til iCal, som tager dagene fra Adressebogen. Den
mangler bare en form for advarsel, når en fødselsdag nærmer sig. Det
prøver Birthdays at råde bod på. Men du har da ret i, at programmet
ikke laver alverden, og man kan selv finde en metode, som du nævner.
Det er et nyt program under udvikling, og der kommer mere til i senere
versioner. Desuden er udviklerne ret nye på Mac OS. De har hidtil
udviklet til Windows, men vil nu udvikle til Mac OS pga. af dets øgede
popularitet.