DVD kopieringsproblem
Fra : otnfjern@stofanet.dk

Dato : 14-01-06 19:16

Hej
Jeg er ved at lave sikkerhedskopier af mit dyrt indkøbte eksemplar af
Ringenes Herre. Jeg laver kun kopier af filmdelene. Jeg bruger
MacTheRipper og DVD2oneX. 2 af skiverne kan jeg dog ikke komprimere via
DVD2oneX. Den kører 1-2 sec. og melder at processen er slut. De andre 4
skiver tog ca. 20-30 min. per stk. at komprimere. Hvorfor vil DVD2oneX
ikke komprimere del 2 af The Two Towers og del 2 af The Return of The
King??? Nogle forslag.

PFT

otn

Fra : Christian Bech

Dato : 14-01-06 20:12

In article <1h9656l.1f4pxvz8ujcseN%otnfjern@stofanet.dk>,
otnfjern@stofanet.dk wrote:

> [...]
> skiver tog ca. 20-30 min. per stk. at komprimere. Hvorfor vil DVD2oneX
> ikke komprimere del 2 af The Two Towers og del 2 af The Return of The

Har du checket om din ripning er lykkedes - om den rippede dvd fylder så
meget som den skal?

Fra : otnfjern@stofanet.dk

Dato : 15-01-06 11:04

Hej Christian
Ja - det har jeg checket ligesom jeg har prøvet at rippe dem flere
gange, men med samme resultat. Findes der andre gode
komprimeringsprogrammer jeg kunne prøve?

otn

Fra : Jesper

Dato : 15-01-06 16:20

<otnfjern@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> gange, men med samme resultat. Findes der andre gode
> komprimeringsprogrammer jeg kunne prøve?

Toast 7

--
Jesper
DVD samling -> http://dvd.tradewho.com/

Fra : otnfjern@stofanet.dk

Dato : 17-01-06 17:52

Tak for hjælpen - den prøver jeg. Når man komprimerer er det vel for at
kunne brænde på en alm. dvd-r. Findes der et program der kan brænde en
ripped dvd så det automatisk deler filmen op i 2 dvd-r skiver så man
undgår komprimering??

otn

Fra : Jesper

Dato : 17-01-06 18:49

<otnfjern@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> kunne brænde på en alm. dvd-r. Findes der et program der kan brænde en
> ripped dvd så det automatisk deler filmen op i 2 dvd-r skiver så man

Det er så lidt mere kompliceret: Brug MPEG Streamclip (kræver Apple
MPEG2 Playback Component) til at dele filmen i to .mpg film. Brug så
ffmpegX til at author de to .mpg filer til to DVD'er.

Fra : otnfjern@stofanet.dk

Dato : 19-01-06 17:38

Tak for hjælpen Jesper. Det vil jeg lege lidt med når tiden er til det.

MVH