Problemer med keyboard mv switch
Fra : Per Rønne

Dato : 11-01-06 14:31

Jeg har netop fået en IOGear Extreme switch hjem, der tillader at man
switcher mellem op til fire computere til samme skærm, tastatur og mus.
Men jeg har problemer med at få musen til at fungere.

Sagen er at jeg bruger en Kensington Expert Mouse Pro, en 11-knaps
trackball.

På switchen er der på fronten to usb-udgange, én markeret med tastatur,
én markeret med mus. Og med almindelig mus fungerer det også udmærket.

Men for at Mac'en skal kunne genkende Kensington-musen, skal den være
placeret i en anden usb-indgang end den, der er beregnet til den. Og
omvendt med Windows-laptop'en, der kun kan genkende Kensington-musen,
hvis den er placeret i muse-udgangen.

Endnu ejendommeligere bliver det så, hvis jeg i Windows trykker på
DirectLaunch-knap 6. Under Windows skal den starte Kjærulf-Nielsen {den
store en-da ordbog fra Gyldendal}. Under MacOS Mathematica. Men på
Windows-siden starter den altså Mathematica på Mac-siden?

Hvad f..... går galt?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk