15" AluBook - vil ikke boote - hvad gør je~
Fra : fjerndette

Dato : 10-01-06 19:08

Softwareopdatering meddelte mig i dag, at jeg skulle installere en
opdatering til batteristyringen på min 15" AluBook - min "tjeneste-MAC",
som kører 10.3.9.

Gjorde, som jeg så ofte har gjort - installerede opdateringen,
genstartede maskinen, og nu vil den ikke boote, hverken fra installeret
system eller fra system-CD'en.

Den stopper inden processen er færdig, og på skærmen står der at læse
"Venter på Apache-webserver", og så kommer hverken jeg eller maskinen
længere.
Jeg kan ikke lukke den ned - kun tvangsgenstarte med alt+æble+tænd/sluk.

Efter tvangsgenstart kan jeg så mounte AluBook'en i "Target-mode" over
FireWire på min gamle Pismo, som osse kører 10.3.9.

Har kørt Diskværktøjs reparationsprogram fra Pismoen, og her står at
læse, at alt er i orden på AluBook'en, at enheden er repareret.
Men jo ikke i orden, for dyret vil ikke starte...

Hvad i al verden skal jeg stille op? Nogen MAC'omaner, der har et godt
forslag?

Vgst
Kristian Stange.

P.s. - Kan næsten komme til at savne muligheden for at "tvangs-starte"
uden udvidelser som i system 7, 8 og 9..... i det gode gamle MAC-dage

Fra : Michael Holm

Dato : 10-01-06 21:29

fjerndette <"gantes(fjerndette)"@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Gjorde, som jeg så ofte har gjort - installerede opdateringen,
> genstartede maskinen, og nu vil den ikke boote, hverken fra installeret

Min gider ikke lukke ned - men godt starte :)

> P.s. - Kan næsten komme til at savne muligheden for at "tvangs-starte"
> uden udvidelser som i system 7, 8 og 9..... i det gode gamle MAC-dage

hold Shift nede under opstart!

Preventing items from opening when you log in
If you've set up your user account to automatically open certain
applications or documents when you start up or log in, you may want to
prevent these items from opening from time to time.

-If the login window appears when you start up your computer, hold down
the Shift key and click the Login button. Continue to hold down the
Shift key until you see the Dock.

-If you don't see the login window when you start up your computer, hold
down the Shift key when you see the progress bar in the startup window.
Continue holding down the key until your desktop appears and the startup
completely finishes.

--
Michael Holm
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk