Airport i iMac? - sagaen fortsætter
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-01-06 22:43

Jeg har nu smidt noget mere RAM i maven på iMac'en (hvilket den godt
kunne lide) og kiggede så efter det der Airport når jeg nu var der.

Der er naturligvis ikke noget kort i, men der var to hvide
monteringsskinner med så vidt jeg kunne se en metalstribe i hver lige
over de to ramklodser, hvor den ene hvide havde en ledning sat til.
Der så også ud til at være et monterinsstik på størrelse med en 2x4
knops legoklods.

Kan nogen be- eller afkræfte at min formodning om at dette ER til at
montere et airportkort i og at det vil virke hvis jeg køber et sådant?

Maskinen trænger iøvrigt til en reinstallation - er der nogen nem måde
at sikkerhedskopiere foldere på under OS 9? USB disk med FAT32?
Netdrev fra XP/Linux? Skal jeg rendezvusse med min kollegas
Powerbook?

Og, jo, OS X er fremtiden og alt det der, men lige nu skal jeg have et
classic miljø der er i orden, så jeg kan køre de gamle programmer :)

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-01-06 23:06

> [...]
>
> Og, jo, OS X er fremtiden og alt det der, men lige nu skal jeg have et
> classic miljø der er i orden, så jeg kan køre de gamle programmer :)

Ja. Den kan tage et 11 Mbit AirPort kort og du skal bruge en adapter
skinne.

Hvis du smider en Seagate 120 GB HD i med 7200 rpm og 8 MB cache så
ruller det for dig.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-01-06 00:14

jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) writes:

> Ja. Den kan tage et 11 Mbit AirPort kort og du skal bruge en adapter
> skinne.

Nu snakker vi jo hardware (noget man fysisk kan røre ved) og det ved
jeg ikke en bønne om :) Kan du være lidt mere udførlig?

> Hvis du smider en Seagate 120 GB HD i med 7200 rpm og 8 MB cache så
> ruller det for dig.

Der er nu en ok harddisk i (den er vist opgraderet med ram og disk) så
det havde jeg ikke tænkt mig at gøre noget ved.

Det var mere at lagre tingene et sted mens at jeg reinstallerede.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 10-01-06 16:30

http://www.macwireless.com/html/images/refurb/airport_card_adapter.jpg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-01-06 21:58

nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> Maskinen trænger iøvrigt til en reinstallation - er der nogen nem måde
> at sikkerhedskopiere foldere på under OS 9? USB disk med FAT32?
> Netdrev fra XP/Linux? Skal jeg rendezvusse med min kollegas

Jeg fandt ud af at hvis jeg installerede netatalk pakken under Linux
(Ubuntu 5.10) kunne jeg angive linuxmaskinens IP-nummer og loginnavn
for at se mit hjemmekatalog der, og kunne så hive de ting over jeg
gerne ville gemme.

Det skulle så vidt jeg kan se gælde for både OS 9 og OS X klienter.