WMV til VCD til Mac?
Fra : Steen Jensen

Dato : 07-01-06 13:48

Hej

Jeg har nogle WMV-filer, jeg gerne vil se på min stationære
DVD-afspiller. Mange videofiler kan uden problemer brøndes til en VCD,
men ikke WMF!
Der findes en række programmer der kan klare dette, men jeg har kun
fundet programmer til Windows, indtil videre.

Findes den slags til Mac (OSX)?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-01-06 17:18

On 2006-01-07 13:47:54 +0100, steen@rudekuvert.dk (Steen Jensen) said:

> [...]
> Der findes en række programmer der kan klare dette, men jeg har kun
> fundet programmer til Windows, indtil videre.

<flip4mac.com> har Quicktime codecs der kan såvel encode som decode
WMV, dog ikke med DRM. Encoding tager dog så lang tid at det næppe kan
svare sig. Jeg vil istedet forslå dig én af følgende muligheder:

Køb istedet original materialet på DVD.
Find det på torrent (oftest lig med pirateri).
Brug den TV-out eller RGB funktion din Mac med 90% sikkerhed har.
Køb en DVD afspiller der også kan decode WMV.
Køb en MCE box
Køb en medie box der kan afspille WMV over betværket.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Steen Jensen

Dato : 07-01-06 18:30

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> Brug den TV-out eller RGB funktion din Mac med 90% sikkerhed har.

Aha, jeg tror faktisk min iBook G4 har tv-out, men jeg ved ikke rigtigt
noget om det.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-01-06 18:45

Steen Jensen wrote:

> Aha, jeg tror faktisk min iBook G4 har tv-out,

Hm, det må så være det 8-polede DIN stik, der sidder på mit Radeon 8500
gfx kort, og der er samme type stik på min DVD afspiller. - Problemet er
så bare, om der også overføres lydsignal og ikke kun videosignalet...
Selve DVD afspilleren er kompatibel til både WMV og WMA m.m.

> men jeg ved ikke rigtigt noget om det.

Det gør jeg heller ikke, - har aldrig interesseret mig særlig for video,
men det skyldes måske mit dårlige syn...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-01-06 20:09

On 2006-01-07 18:45:26 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> Problemet e r så bare, om der også overføres lydsignal og ikke kun
> videosignalet. .. Selve DVD afspilleren er kompatibel til både WMV og

s-video, det har selbvfølgelig ikke lyd. lyden skal føres i seperate
kabler fra en dedikeret lydudgang.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Steen Jensen

Dato : 08-01-06 10:15

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> s-video, det har selbvfølgelig ikke lyd. lyden skal føres i seperate
> kabler fra en dedikeret lydudgang.

Fino. Det prøver jeg at sætte mig lidt ind i.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-01-06 18:41

On 2006-01-07 18:29:43 +0100, steen@rudekuvert.dk (Steen Jensen) said:

> Aha, jeg tror faktisk min iBook G4 har tv-out, men jeg ved ikke rigtigt
> noget om det.

det har den, du skal muligvis have et kabel fra apple til 169kr, hvis
ikke det var bundlet med den.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Steen Jensen

Dato : 07-01-06 19:53

> det har den, du skal muligvis have et kabel fra apple til 169kr, hvis
> ikke det var bundlet med den

Det må jeg absolut prøve at eksperimentere lidt med, tak for tippet.
Skal der så gå et kabel fra iBook'en til en SCART-indgang i TV?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-01-06 20:08

On 2006-01-07 19:53:07 +0100, steen@rudekuvert.dk (Steen Jensen) said:

> Det må jeg absolut prøve at eksperimentere lidt med, tak for tippet.
> Skal der så gå et kabel fra iBook'en til en SCART-indgang i TV?

s-video eller composite.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen