OT: Münster eller andre sønderjyder...
Fra : Ukendt

Dato : 07-01-06 00:58

Dette er helt OT. Jeg har prøvet på andre nyhedsgrupper uden held, men
i denne gruppe ved jeg, at hjælpen er uden grænser.

Problem: Min flotte brugte Ford Escort Stationsvogn årgang -95 fik
skiftet batteri, og den gode gamle Blaupunkt (Oslo) autoradio vil nu
have en kode for at spille igen. Koden er pist væk og ikke til at
opdrive igen for rimelige penge. Sådan er det.

Jeg har forelsket mig i en ny Blaupunkt radio (Malaga) og skal i næste
uge en tur til Flensburg.
Og så var det lige jeg tænkte, om du eller andre kendte et godt sted at
købe en ny autoradio i byen.
Selvfølgelig også for at spare lidt penge.

Jeg har ikke en pind forstand på biler, autoradioer og Flensburgs
indkøbsmuligheder.
Dette er mit første OT indlæg, så tilgiv mig...

vh. Lasse, Silkeborg
Mac-bruger siden LC II

Fra : tom

Dato : 07-01-06 01:34

On 2006-01-07 00:57:31 +0100, Lasse Benjaminsen said:

> [...]
> indkøbsmuligheder.
> Dette er mit første OT indlæg, så tilgiv mig...

check google prøv med auto radio og flensburg
Ellers tror jeg at der er sådan et "transit" sted lidt uden for byen,
nordpå, hvor der kommer en masse lastbiler forbi...
gad vide om der ikke er en masse bilforhandler dimse forhandlere..

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-06 02:17

On 2006-01-07 01:34:27 +0100, tom <spam@bam.dk> said:

> [...]
> nordpå, hvor der kommer en masse lastbiler forbi...
> gad vide om der ikke er en masse bilforhandler dimse forhandlere..

Har jeg selvfølgelig prøvet.
Jeg vil have inside-viden fra ægte sønderjyder. Kort og præsist, så
tråden ikke bliver alt for OT.
/Lasse

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-01-06 04:14

Hej Lasse

Inde på strøget i Flensburg ligger der en ret stor Expert forretning.
Dér har jeg handlet flere gange. De har et stort udvalg, men er ikke
specielt billige... Du kan også prøve det store Sky Markt i den
nordvestlige udkant. De har en ret stor afdelign for autoudstyr, og de
er også en hel del billigere end Expert.

Skulle du tilfældigvis 'falde over' en cakebox med 2x100 stk. 700mb CD-R
skiver (gerne Verbatim DataLife eller MDA Gold) til en fornuftig pris og
gide tage dem med hjem, så betaler jeg gerne den danske pakkeporto. -
Jeg er løbet uhjælpelig tør for medier. Jeg kan også godt bruge 'en halv
kage' altså en cakebox med 2x50 stk. Verbatim 8x DVD -R, eller 100stk.
WhiteTop 8X -R. - Her har jeg to stk. tilbage... - Så giv et ring eller
mail, inden du skal derned - <erikrichard_NOSP@M:stofanet.dk> tlf.
86$36640 / 40826109, så bekræfter jeg det meget gerne, men selvfølgelig
kun hvis du gider...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-01-06 00:14

On 2006-01-07 04:14:24 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> Skulle du tilfældigvis 'falde over' en cakebox med 2x100 stk. 700mb CD- R
> skiver (gerne Verbatim DataLife eller MDA Gold) til en fornuftig pris og
> gide tage dem med hjem, så betaler jeg gerne den danske pakkeporto. -

Jeg ved ikke, hvor meget du plejer at give for cd'er. Jeg har lige købt
nogle hos Apple Store. Der koster 50 stk. Imation 52x CD-R kr. 99,-.
Det er det billigste, jeg har set. De fleste steder er mindst 50 %
dyrere. Men det kan da være, en større pakning, som du nævner, er endnu
billigere.
--
Henrik Münster
[=[_]=] Nintendo DS

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 07-01-06 11:23

Lasse Benjaminsen wrote:

> Jeg har forelsket mig i en ny Blaupunkt radio (Malaga) og skal i næste
> uge en tur til Flensburg.

Prøv Media Markt, de har et stort udvalg i alskens forbrugerelektronik.
Det er let at finde når du kommer fra motorvejen. Se kørselsvejledning
her: <http://mediamarkt.de/maerkte/flensburg/flensburg/?csi=41>

Hold øje med skilte, der henviser til Citti-Park. Dér ligger Media
Markt! Du bør i øvrigt også kigge ind i Citti-Park og få hentet lidt
godter - vin, øl, sodavand etc. - hvad man nu er til

Vh Jesper

Fra : Johnny Louis

Dato : 07-01-06 19:59

<Lasse> wrote:
> [...]
> købe en ny autoradio i byen.
> Selvfølgelig også for at spare lidt penge.

Hos Suzuki i Sieverstedt, ca. 25 km. syd for grænsen fik jeg i juli
monteret en Blaupunkt MP3 afspiller/autoradio, langt billigere end det
kunne gøres i Danmark.
Mens bilen er på værksted får man gratis stillet en lånebil til
rådighed. (Sidst en splinterny Grand Vitara).

Hvis du foretrækker at forhandle på Dansk så ring på tlf. nr. 0049 460
394 4411 og spørg efter Mathias.

Johnny Louis

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-01-06 00:20

On 2006-01-07 00:57:31 +0100, Lasse Benjaminsen said:

> [...]
> købe en ny autoradio i byen.
> Selvfølgelig også for at spare lidt penge.

Tak for tilliden, men jeg kan desværre ikke hjælpe dig. Min farmor og
farfar flyttede fra Sønderjylland til København i 1924, efter
Sønderjylland var kommet tilbage til Danmark ved folkeafstemningen i
1920. Ganske vist bor jeg i Esbjerg nu, men jeg er vokset op i
København. Det der med at farte til Tyskland for at handle har jeg
derfor ikke i blodet. Jeg kender således ikke nogen gode steder. Det er
også mit indtryk, at det ikke er den helt store fidus at handle i
Tyskland mere. Jeg kender i hvert fald ikke rigtig nogen, der gør det.
Esbjerg ligger heller ikke så tæt på grænsen, så en eventuel besparelse
skal sættes op mod udgifterne til turen derned.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 10-01-06 06:27

Jesper Møller-Fink <jmfinkfalsk@mac.com> on lørdag 7. januar 2006 at 11:22
+0100 wrote:
>Hold øje med skilte, der henviser til Citti-Park. Dér ligger Media
>Markt! Du bør i øvrigt også kigge ind i Citti-Park og få hentet lidt
>godter - vin, øl, sodavand etc. - hvad man nu er til

Blandt andet et fremragende udvalg af kvalitetsvodkaer af russisk, estisk
og polsk herkomst.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311