Dayna Pocket SCSI/Link-T
Fra : Marcus

Dato : 06-01-06 15:45

Senaste meningslösa projektet:

Har en Dayna "Pocket SCSI/Link-T" d.v.s. SCSI -> Ethernet-adapter.
Har provat den en gång i historien, funkade bara bra. Men eftersom den
ska strömförsörjas per ADB (Apples gamla tangentbords- / muskontakt
remember?) funkar det inte på min Plus - som ju har någon slags
RJ-kontakt till tangentbordet och en serieportsliknande anslutning till
musen - som ju vore sååå fräckt att koppla upp :)

Så, hur göra? Alternativet (införskaffa och) ställa upp en grå Mac
brevid för att strömförsörja känns inte som det bästa... Lista ut
vilka spänningar / strömmar / frekvenser som pumpades genom
ADB-sladdarna känns bättre - och isåfall löda ihop någon liten grej -
men det stupar i att jag inte har någon maskin med ADB...

Har någon pejl på hur många volt etc. som gäller i en ADB-kontakt?

/M
--
SUBLIMITETSAKADEMIEN
http://mac.abc.se/~pictor/web.html