At genskabe kontakt til Systemindstillinge~
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-01-06 21:43

Efter at have fået en ny HD bakset på plads i min PB G4 skulle den jo
have et OS. Installerede 10.3.4 og opdaterede til 10.3.9. Det tager en
pokkers tid på en isdn-forbindelse
Men systemindstillingerne vist pludselig et spørgsmålstegn på symbolet i
docken. Som om henvisningen ikke kunne finde selve systemindstillinger.
Kan ikke få dem åbnet via æblet -> systemindstillinger.
Googlede og fandt et råd om at fjerne com.apple.dektop.plist, det har
jeg så gjort og genstartet maskinen. Resulatet er, at skrivebordet nu er
Apples standardindstilling, hvor jeg før havde et ensfarvet grønt
skrivebord. Kan heller ikke nu åbne systemindstillinger.
Nogle få andre symboler viser nu også ? Men det skeldes nok, at jeg
flyttede programmerne fra den primære partition til den sekundære. Nå de
er jo heldigvis lette at genetablere. Men hvordan gør jeg med
systemindstillinger (det er vel et program?)?

v.h. Mich.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 04-01-06 22:10

Mich. Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Men hvordan gør jeg med
> systemindstillinger (det er vel et program?)?

Systemindstillinger er ganske rigtigt et program, der gerne skulle ligge
i mappen "Programmer".

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-01-06 22:40

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Systemindstillinger er ganske rigtigt et program, der gerne skulle ligge
> i mappen "Programmer".

Det gør det da :) Havde blot konstateret, at jeg ikke kunne finde
"systemindstillinger" i Finderens findfunktion. Den er i det hele ret
mærkelig, kører løs, men finder ikke noget.

Men til gengæld kan jeg nu ikke finde min (netværks)printer og kan
heller ikke vælge nogen printer i printlayout eller printfunktion. Har
blot prøvet FMP 7 og AW6, da jeg lige sidder og skal printe noget ud.

Er mit OS (10.3.4 opdat. til 10.3.9) "råddent, tror du?

Orker næsten ikke at geninstallere (og opdatere på isdn). Har været lidt
tilbageholdende m.h.t. Tiger, da jeg mener, at have læst, at den er en
rigtig ram-æder (har kun 512 Mb at gøre godt med)

v.h.
Mich.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 05-01-06 23:46

> [...]

> heller ikke vælge nogen printer i printlayout eller printfunktion. Har
> blot prøvet FMP 7 og AW6, da jeg lige sidder og skal printe noget ud.

Problemet er løst. Tvangsstartede Print Center fra hjælpeprogrammer, og
det fandt selv frem til printeren under Apple Talk.

v.h.
Mich.