Lidt OT: Mangler en binær fil i MAC format
Fra : Thomas Jespersen

Dato : 03-01-06 02:00

Jeg står og mangler et PDF dokument der er postet på en macintosh binær
nyhedsgruppe og jeg har windows. Jeg tænkte på om der var nogle herinde der
har adgang til binære nyhedsgrupper der kan downloade filen for mig (i
BinHex format har jeg ladet mig fortælle), og sende mig PDF dokumentet
vedhæftet som fil via email?

Hvis der er nogle der kan gøre mig den tjeneste, så send mig venligst en
email, min email adresse er den rigtige. Desværre kan det ikke umiddelbart
lade sig gøre for mig at downloade filen selv :(

(hvis der evt. skulle være nogle der ved noget om et windows nyhedslæser
program der kan håndtere binhex, er jeg selvfølgelig meget interesseret i
at høre mere)

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-01-06 20:14

On 2006-01-03 01:59:35 +0100, Thomas Jespersen
<jespersen.thomas@gmail.com> said:

> [...]
> program der kan håndtere binhex, er jeg selvfølgelig meget interesseret i

Jeg vil da gerne prøve at hjælpe dig, hvis det ikke er et enormt stort
dokument. Du skal bare skrive, hvad det er for en gruppe, og hvordan
jeg finder dokumentet. Det sidste spørgsmål tør jeg ikke svare på med
sikkerhed, da jeg ikke bruger Windows, men er det virkelig
nyhedslæserens problem? Er det ikke snarere dit komprimeringsprogram,
der skal kunne klare det?
--
Henrik Münster
[=[_]=] Nintendo DS

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 03-01-06 22:05

On Tue, 3 Jan 2006 20:14:03 +0100, Henrik Münster wrote:

> sikkerhed, da jeg ikke bruger Windows, men er det virkelig
> nyhedslæserens problem? Er det ikke snarere dit komprimeringsprogram,
> der skal kunne klare det?

Jo, jeg tillod mig at spørge i mail+news gruppen, og der har jeg netop fået
at vide at Winzip kan klare den. Ellers tak! (og jo, det er et halvstort
dokument, så det er bedst hvis jeg selv kan klare det!).

Fra : Jon

Dato : 04-01-06 14:16

Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> wrote:

> Jo, jeg tillod mig at spørge i mail+news gruppen, og der har jeg netop fået
> at vide at Winzip kan klare den.

Ellers finnes også en Windows-versjon av StuffIt Expander som klarer
både .hqx og dessuten .sit-formatet som historisk er mye brukt på Mac.
Se <http://www.stuffit.com/win/expander/>
--
/Jon
For mail address, run the following in Terminal: