Reklameblokering til browsere
Fra : Jonas W

Dato : 28-12-05 15:21

Hej

Findes der noget software tilsvarende Pithhelmet som kan bruges til
andre browsere end Safari?
(Safari nemlig begyndt at krasje temmelig ofte hos mig)

Tak,
Jonas

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 28-12-05 16:20

Jonas W wrote:
> [...]
> andre browsere end Safari?
> (Safari nemlig begyndt at krasje temmelig ofte hos mig)

Hej Jonas

Hent Mozilla ( http://mozilla.org/ ) og held "userContent.css" i den.
userContent.css hentes herfra:
http://web.archive.org/web/20050309052711/dion.swamp.dk/filters.html
(hans nyeste side mangler linken: http://dion.swamp.dk/filters.html )

Den hindrer ikke reklamer i at blive hentet, men de vises ikke!

mvh/Glenn

PS: Du har vel disabled Java i dine browsere? Brug kun java i en separat
browserprofil.

Fra : Jesper

Dato : 28-12-05 17:17

Jonas W <Jonas@in.no> wrote:

> [...]
> andre browsere end Safari?
> (Safari nemlig begyndt at krasje temmelig ofte hos mig)

Jeg bruger adblock til Firefox 1.6a1 og den er jeg utroligt godt
tilfreds med, den kan blokere næsten alt uøsket materiale, man kan få en
aktuel liste frem med Æble+ALT+A som viser alle de filer der er hentet
til en hjemmeside og stien til dem, du kan blokere med jokertegn, f.eks.
www.hjemmeside.dk/ads/* eller www.hjemmeside.dk/billeder/*.gif. Du kan
blokere Javascripts, Flash, Java, billeder mv fra bestemte sites eller
stier, det er en extension som du kan finde på Firefox' hjemmeside.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : sdsf

Dato : 03-01-06 21:44

Jesper skrev:

> [...]
> blokere Javascripts, Flash, Java, billeder mv fra bestemte sites eller
> stier, det er en extension som du kan finde på Firefox' hjemmeside.
Hvor finder du det der "adblock" ?
Har du et link?

Fra : David Mc Nally

Dato : 03-01-06 21:51

http://adblock.mozdev.org/

--
Personlig blog: www.mcnally.dk
Hold kundekontakten ved lige - send nyhedsbreve: www.ebrev.info

For direkte e-mail: Udskift .invalid med .dk.

Fra : Michael Holm

Dato : 04-01-06 13:45

Jonas W <Jonas@in.no> wrote:

> [...]
> andre browsere end Safari?
> (Safari nemlig begyndt at krasje temmelig ofte hos mig)

http://www.privoxy.org/
efter installation skal man vælge en proxy server i Systempreference, så
den virker med alle browser. man kan efterflg. lave bookmarks i
toolbaren som kan slå den fra og til + man kan klikke på link i
reklamerne alligevel!

Michael Holm
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk
http://parraadgivning.dk - http://siaholm.dk -