Netværk med XP og OS X?
Fra : Thomas B

Dato : 26-12-05 19:34

Jeg har i et stykke tid gerne ville kunne køre mine film og musik filer der
ligger på min gamle Windows baserede PC på min Powerbook, men jeg kan ikke
finde ud af at sætte netværket op... Det virker fint den anden vej med
"windows-deling" tændt på Powerbooken.

Nogle der har idéer og eller guides? Google søgning på emnet er en jungle...

thomas

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-12-05 19:43

Thomas B skrev:

> [...]
> Powerbook, men jeg kan ikke finde ud af at sætte netværket op...
> Det virker fint den anden vej med "windows-deling" tændt på

Hvis deling er slået til på den mappe på Windows-maskinen, hvor
dine film og musik-filer ligger, så burde du kunne få kontakt
til den fra Mac'en ved at trykke Æble + K og skrive følgende:
smb://ip-adresse-eller-computernavn-på-pc/navn-på-delt-mappe.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas B

Dato : 30-12-05 00:35

> [...]
> til den fra Mac'en ved at trykke Æble + K og skrive følgende:
> smb://ip-adresse-eller-computernavn-på-pc/navn-på-delt-mappe.

Tak for tippet, det kører nu

Thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-12-05 21:33

"Thomas B" <freeonlinemailisgood4urhealth@reedthefreemail.de> writes:

> [...]
> ligger på min gamle Windows baserede PC på min Powerbook, men jeg kan ikke
> finde ud af at sætte netværket op... Det virker fint den anden vej med

Hvis det er en NT/2000/XP skal du være sikker på at "guest"/"gæst"
kontoen er slået til.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-12-05 22:14

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Hvis det er en NT/2000/XP skal du være sikker på at "guest"/"gæst"
> kontoen er slået til.

Den er koblet fra her, og jeg har ingen problemer med at tilgå
delte mapper på WinXP-computeren fra Mac'en.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-12-05 00:03

Hej

Mon dette kan bruges? - Faldt lige over et filesharing/networking system
til PC-Mac både til LAN og internet, da jeg skal til at lave noget
tilsvarende hos et par af mine venner.

PC-Mac-Net Filesharing Lite 5.4 (til brug på Windows)
http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/680027/pc-mac-net_filesharelite.exe
PC-Mac-Net Filesharing 5.4 (til Mac OS X)
http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/679788/pc-mac-net_filesharelite.dmg

Begge versioner er freeware. Den får 4 stjerner på versiontracker.com

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-12-05 01:10

On 2005-12-27 00:03:11 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> elite.dmg
>
> Begge versioner er freeware. Den får 4 stjerner på versiontracker.com

hvorfor dog det når begge maskiner snakker smb - både som server og klient.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen