Synkronisering af Mail på flere Mac
Fra : Lars

Dato : 25-12-05 14:17

Go' jul til alle Mac'ere

Jeg ku' godt bruge lidt hjælp.

Jeg har indtil nu brugt Outlook Express som mailprogram, der har jeg
løst synkronisering af mailer mellem 4 Mac'er ved at lægge en
henvisning til "Identities" i programmappen. Identities
(preferencefiler og mails) kan så placeres på iDisk eller extern
harddisk/USB-nøgle.
Derved er alt synkroniseret uanset på hvilken Mac jeg bruger Outlook
Express og jeg skal kun hente og sortere mails en gang.

Jeg vil gerne fremover bruge Apples Mail-program.
Jeg har derfor forsøgt det samme med Mail, altså at lægge en
henvisning i biblioteket fra mappen Mail der er kopieret til extern
harddisk, denne henvisning vil Apples Mail-program ikke anerkende, men
starter forfra med at importere konti og hente mails fra serveren.

Kan man få Apples Mail-program til at acceptere at preference filerne
ligger på en extern disk og at det henter sine oplysninger derfra. Så
jeg ikke skal hente og sortere mail igen og igen.

Og imap er ikke en mulig løsning.

mvh - lars
http://www.tekstiltrykkeriet.dk

Fra : Lars

Dato : 27-12-05 16:15

Problemet er løst tilfredsstillende ved hjælp af Symlink.