Kopiere DVD til DVD?
Fra : Camilla Jensen

Dato : 19-12-05 22:54

Jeg har lovet mine forældre at lave en backup-kopi af en DVD. Det er
en DVD de har fået en fotobutik til at lave og den indeholder en masse
gamle diasbilleder der er blevet overført. Det skulle jo være lovligt
og muligt at lave en kopi men hvordan er det lige man gør det? Jeg er
ikke meget for at skulle downloade et program til det - der må da
være en måde Mac OS X kan gøre det?

Tak

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 19-12-05 23:44

Camilla Jensen <camillakrag@gmail.com> wrote:

> [...]
> og muligt at lave en kopi men hvordan er det lige man gør det? Jeg er
> ikke meget for at skulle downloade et program til det - der må da

Brug Diskværktøj (ligger allerede på din Mac i mappen Hjælpeprogrammer).

Opret et diskimage af DVD og brænd derefter dette.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-12-05 12:48

Jesper skrev:

> Endelsen er DMG og du skal vælge DVD/CD master som format

Hvis jeg vælger DVD/CD master på en CD, så kommer formatet til at
hedde CDR.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper

Dato : 24-12-05 14:22

> Hvis jeg vælger DVD/CD master på en CD, så kommer formatet til at
> hedde CDR.

whatever. Det virker i al fald!
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-12-05 16:17

Jesper skrev:

> whatever. Det virker i al fald!

Ja ok. Det er jo da det vigtigste. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Camilla Jensen

Dato : 21-12-05 22:25

Hmm. Jeg har oprettet det jeg tror er et diskimage og brændt det til
en DVD. Men min (almindelige) DVD-afspiller vil ikke spille den. Det
kan selvfølgelig bare være den der er hsyterisk, men bare lige for at
spørge dumt; hvad er filendelsen på et diskimage? Og hvad skal man
vælge? Komprimeret, læse/skrive, eller hvad?

Fra : Jesper

Dato : 21-12-05 23:17

Fra : Camilla Jensen

Dato : 23-12-05 20:10