Newsreader..
Fra : Tom

Dato : 18-12-05 23:34

Er p åvej mvæk fra M$ produkter..
Har du en god ide ti len news reader..
Tjekker bare 4-5 grupper, så jo mere simpel, jo bedre..
Skal have mulighed for at kunne skrive "fake adresse" ind som afsender..
Tom

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 18-12-05 23:44

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Tjekker bare 4-5 grupper, så jo mere simpel, jo bedre..

MacSOUP!

--
Mvh Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-12-05 00:10

On 2005-12-18 23:43:58 +0100, spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) said:

> MacSOUP!

Den er også rigtig god og simpel. Den er egentlig til off-line brug,
men det har også mange fordele. Den er hurtig, og alle indlæg er gemt
på harddisken og nemme at løbe rundt i. Den er jo til Mac, men det skal
det vil være, siden du (Tom) spørger her i gruppen. MacSOUP er bare
shareware, så strengt taget skal man betale lidt. Det gælder også
Unison (panic.com), der ligeledes er glimrende. En af Unisons styrker
er, at den er god til billeder og filer. Det kan MacSOUP slet ikke.
   Gratis alternativer kan være den gode, gamle, men gennemarbejdede
MT-newswatcher. Der er vist også mange, der bruger news-delen af
Thunderbird eller Mozilla, men dem har jeg ikke erfaring med. Der
findes naturligvis også andre. Selv skifter jeg lidt mellem MacSOUP,
MT-newswatcher og Unison. Den første er god i toget og hvis serveren
ikke er helt stabil. Den anden er solid og uden børnesygdomme, bortset
fra, at den ikke kan "paste" æ, ø eller å. Den sidste er ganske flot.
At den kan vise billeder bruger jeg egentlig ikke så meget.
--
Henrik Münster
[=[_]=] Nintendo DS

Fra : Christian Bech

Dato : 19-12-05 10:09

In article <2005121900101627544-news@muensterdk>,

> At den kan vise billeder bruger jeg egentlig ikke så meget.

Hvad skulle du da også bruge det til

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-12-05 11:07

On 2005-12-19 10:09:19 +0100, Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> said:

> Hvad skulle du da også bruge det til

<alt.fan.pamela.anderson>

Fra : Steen Jensen

Dato : 21-12-05 12:50

> Den er også rigtig god og simpel.

Jeg bruger også MacSOUP.
Desværre savner jeg det, at kunne folde tråde ind/ud.
En enkelt tråd kan sagtens fylde en hel skærmhøjde, så derfor har jeg
måtte sætte programmet til KUN at vise ulæste poster. Havde jeg kunne
folde alle de forskellige tråde sammen, var det lidt mere overskueligt.

Bortset fra det, er programmet det bedste af alle de newsreadere jeg har
prøvet til Mac, hvis man ikke behøver de binære nyhedsgrupper.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 21-12-05 16:45

Steen Jensen <steen@rudekuvert.dk> wrote:

> så derfor har jeg
> måtte sætte programmet til KUN at vise ulæste poster.

Ja, det har jeg også, men det er jo netop her at "tråd-diagrammet"
kommer ind, for hvis der er kommet et nyt indlæg i en tråd som man læser
og ønsker at grave baglæns i, så bruger man "tråd-diagrammet" til at
bladre baglæns. Man behøver ikke gå tilbage til gruppens liste over
indlæg. De få gange hvor jeg har haft brug for at se hele listen af
indlæg i en gruppe har været hvis jeg ville finde en gl. tråd som ikke
længere var aktiv. (Men det er jo også ret let med genvejen æble+3.)

--
Mvh Martin

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 21-12-05 16:54

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> (Men det er jo også ret let med genvejen æble+3.)

En anden genvej jeg er glad for er alt+æble+k. Så tilslutter MacSOUP sig
til newsserveren og hent indlæg uden om div. dialogbokse.

Ja og så er der jo "f" når man vil besvare et indlæg. "Suppen" har i
øvrigt den dejlige feature, at den citerer markeret tekst. På den måde
undgår man at lave samme fejl som mange mailklienter gør når de agerer
newsreader: De tvinger fuldkomne citater af indlæg i bunden af det nye
indlæg!!!

--
Mvh Martin

Fra : Steen Jensen

Dato : 21-12-05 17:39

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> "Suppen" har i
> øvrigt den dejlige feature, at den citerer markeret tekst. På den måde
> undgår man at lave samme fejl som mange mailklienter gør

Præcis som med Mail. Så er man fri for at slette etc.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 21-12-05 20:47

Steen Jensen <steen@rudekuvert.dk> wrote:

> Præcis som med Mail. Så er man fri for at slette etc.

Ja, nem'li, ja!

Findes der iøvrigt en plugin til thunderbird så den citerer på samme
måde som mail.app?

--
Mvh Martin

Fra : tom

Dato : 21-12-05 21:22

On 2005-12-21 20:46:33 +0100, spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) said:

> Ja, nem'li, ja!
> Findes der iøvrigt en plugin til thunderbird så den citerer på samme
> måde som mail.app?

Endte med unison..
hold da op hvor er det hurtigt, i forhold til hvad jeg er vant til ( læs M$..)
Rasende fantastisk browser..
Og selv om at mange sikkert let ikke kender problemet, så er det også
lige før at jeg vil sige mail performer bedre end entourage..
Men det er vel en smags sag, sådan at skulle åbne hele to programmer
for at kunne tjkekke mail og NG..

Fra : Steen Jensen

Dato : 21-12-05 22:39

tom <spam@bam.dk> wrote:

> [...]
> Og selv om at mange sikkert let ikke kender problemet, så er det også
> lige før at jeg vil sige mail performer bedre end entourage..

Unison.....mail, news og browser?

Øh...

Fra : tom

Dato : 22-12-05 02:29

On 2005-12-21 22:39:00 +0100, steen@rudekuvert.dk (Steen Jensen) said:

> Unison.....mail, news og browser?
>
> Øh...

unison til NG
Mail til mail
jeg browser rundt i begge programmer, i mangel af bedre ord..(
surfer/piller/roder/etc..!?..)
Mest browser jeg dog i safari..

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-12-05 22:59

Det er bare ikke den nyester version, du har <http://panic.com>

Fra : Mikkel Westh

Dato : 19-12-05 00:07

Den 18/12/05 23:33 skrev"Tom" <nospam@fakemail.dk> følgende:

> [...]
> Tjekker bare 4-5 grupper, så jo mere simpel, jo bedre..
> Skal have mulighed for at kunne skrive "fake adresse" ind som afsender..

Jeg har, grundet den besværlige installation og det set med mine øjne
besværlige interface, undladt at bruge MacSOUP. Var utrolig glad for Unison,
som er nemt og lige til at gå til. Nu bruger jeg dog Entourage, da jeg godt
kan lide integrationen mellem mail, news, kalender osv..

Men hvis du bare skal have noget simpelt er Unison vejen frem.
--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 19-12-05 15:36

Mikkel Westh <mikkelw@MUSEFAELDEgmail.com> wrote:

> [...]
> som er nemt og lige til at gå til. Nu bruger jeg dog Entourage, da jeg godt
> kan lide integrationen mellem mail, news, kalender osv..

Der er bare intet der slår MacSOUPs måde at "tråde" indlæg. Det er
meget, meget let at se hvordan et emne breder sig i forskellige tråde og
på den måde at ramme den rigtige del af en diskussion, (eller undgå en
bestemt del.) Men det er rigtigt; GUI er der ikke meget af, og
installationen kan være lidt af en opgave. Men her hjælper

<http://www.gylling.net/macsoup/>

Pyt med at det er OS 9 versionen der forklares ud fra. Den er næsten
100% identisk med OS X versionen.

Programmet er desuden bugfri, meget sparsom mht. brug af
systemressourcer og meget stabilt.

--
Mvh Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-12-05 12:08

On 2005-12-19 15:35:38 +0100, spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) said:

> [...]
> meget, meget let at se hvordan et emne breder sig i forskellige tråde og
> på den måde at ramme den rigtige del af en diskussion, (eller undgå en

Problemet er bare, at de andre ikke bruger MacSOUP og derfor ikke kan
finde rundt i trådene. Man har derfor ikke meget ud af at referere
rigtigt, når ingen ved, hvad det rigtige er. Det minder lidt om at købe
en Peugeot 1007, der har skydedøre, så man ikke slår dørene op i bilen
på parkeringspladsen ved siden af. Problemet er, at de andre ikke har
skydedøre, og min bekymring er mere, om folk slår dørene op i min bil
og lave en bule. Jeg kan godt selv være forsigtig og passe på andres
biler.

Fra : Mikkel Westh

Dato : 21-12-05 00:23

> [...]

> bestemt del.) Men det er rigtigt; GUI er der ikke meget af, og
> installationen kan være lidt af en opgave. Men her hjælper

Jeg valgte tidligere at prøve lykken med MacSOUP endnu en gang, og denne
gang lykkes det. Dejligt program, ser det ud til. Kan lige præcis det,
det skal kunne, og det uden en masse overflødigt.

Jeg har dog en enkelt anke eller to, som i måske kan hjælpe med:

Jeg kan for det første ikke få MacSOUP til at åbne mit sæt indstillinger
så snart jeg åbner programmet. Jeg har gjort, som der bliver dikteret i
PDF-filen, som følger med den danske sprogpakke, og jeg har derfor
oprettet en genvej til min indstillingsfil, kaldt den "MacSOUP Default
Settings" og smidt den ind i ~/Library/Preferences/, men hvad så nu?

Derudover irriterer det mig, at man ikke kan bruge piltasterne til at
navigere rundt i indlæggene på. Altså når man har åbnet en tråd, og så
ser "træet" øverst. Man kan tilsyneladene kun gå til siden og opad, og
ikke ned?

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-12-05 00:31

On 2005-12-21 00:22:39 +0100, mikkelw@MUSEFAELDEgmail.com (Mikkel Westh) said:

> Jeg valgte tidligere at prøve lykken med MacSOUP endnu en gang, og denne
> gang lykkes det. Dejligt program, ser det ud til. Kan lige præcis det,
> det skal kunne, og det uden en masse overflødigt.

Det er også et rigtigt godt program. De, der ikke kan lide det, har
bare ikke fået indstillet det rigtigt. Og det er altså ikke så svært.

> [...]
> oprettet en genvej til min indstillingsfil, kaldt den "MacSOUP Default
> Settings" og smidt den ind i ~/Library/Preferences/, men hvad så nu?

Du skal lave en henvisning med navnet MacSOUP Default Settings, som
skal ligge i den mappe, du nævner. Det er i din hjemmemappe, ikke?
Selve filen, der bare hedder MacSOUP Settings, skal ligge i
~/Library/Application Support/MacSOUP.

> [...]
> navigere rundt i indlæggene på. Altså når man har åbnet en tråd, og så
> ser "træet" øverst. Man kan tilsyneladene kun gå til siden og opad, og

Du skal bruge taltastaturet ude til højre. 8 flytter op, 4 til venstre,
6 til højre og 2 nedad. Det er simpelthen så smart.

Fra : Mikkel Westh

Dato : 21-12-05 01:29

> Det er også et rigtigt godt program. De, der ikke kan lide det, har
> bare ikke fået indstillet det rigtigt. Og det er altså ikke så svært.

Nej, det er det jo egentlig ikke. Jeg havde bare ikke overskud til det
sidst, da jeg lige var migreret til OS X, og derfor havde en masse
tilvænning at gøre - så er det meget rart at have noget som er let fra
starten.

> Du skal lave en henvisning med navnet MacSOUP Default Settings, som
> skal ligge i den mappe, du nævner. Det er i din hjemmemappe, ikke?

Jo, det er det.

> Selve filen, der bare hedder MacSOUP Settings, skal ligge i
> ~/Library/Application Support/MacSOUP.

Ok, det har jeg lige prøvet, men uden resultat. Hvis jeg kopierer
Default Settings til det nævnte sted, starter den helt forfra, når jeg
åbnr programmet. Jeg skal altså indtaste indstillinger igen. Samme sker,
hvis jeg bare åbnet Settings-filen, men hvis jeg derimod åbner filen fra
Applications/MacSOUP/, hvor programmet også ligger, virker det fint.

> Du skal bruge taltastaturet ude til højre. 8 flytter op, 4 til venstre,
> 6 til højre og 2 nedad. Det er simpelthen så smart.

Ah, tænkte nok det var noget i den stil, da man jo også skal bruge
Enter-knappen på num-padden til at åbne meddelelser.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 21-12-05 12:06

Mikkel Westh <mikkelw@MUSEFAELDEgmail.com> wrote:

Eller 7 for skråt op til venstre etc.

> Ah, tænkte nok det var noget i den stil, da man jo også skal bruge
> Enter-knappen på num-padden til at åbne meddelelser.

Normalt vil man nok markere en hel tråd ad gangen, enten ved at klikke
ud for tråden i den tomme kolonne til venstre for Forfatter, eller ved
at trykke på return, mens en af artiklerne i tråden er valgt. Derefter
bapper man bare på space mens man læser sig gennem tråden.

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 21-12-05 21:38

> [...]
> at trykke på return, mens en af artiklerne i tråden er valgt. Derefter
> bapper man bare på space mens man læser sig gennem tråden.

Jeg markerer alle nye indlæg i dk.edb.mac med en regel i "sortliste",
som hedder: Marker hvis Subject matcher udtrykket "."

Det er et punktum, som står i udtrykket. Jeg har ikke sat mig så godt
ind i regulære udtryk, men den her der ud til at virke.

Så er det bare at trykke på mellemrumstasten for at gå igennem alle nye
indlæg.
--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-12-05 23:05

On 2005-12-21 21:37:41 +0100, slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk
(Thorkil Olesen) said:

> [...]
> ind i regulære udtryk, men den her der ud til at virke.
>
> Så er det bare at trykke på mellemrumstasten for at gå igennem alle nye

Man kan også markere de interessante tråde ved at trykke på +. Så vil
alle efterfølgende indlæg automatisk være markeret, så man bare kan
køre gennem dem med mellemrumstasten. Omvendt afmarkerer man de
uinteressante tråde med - (minus). Så vil alle fremtidige indlæg blive
markeret som læste, og man ser dem slet ikke. Vælger man kun at hente
overskrifter ned, bliver selve teksten slet ikke hentet. Med vore dages
hurtige forbindelser, vælger de fleste nu nok altid at hente hele
teksten. Det er meget smart, at man på den måde slet ikke skal spilde
tid på tråde, der ikke er interessante. Det tager trods alt tid, selv
om man bare løber gennem indlæggene uden at læse dem. Her i gruppen gør
det ikke så meget, men nogle af de internationale grupper har
betydeligt mere trafik, og der kan man spare meget tid ved på den måde
at have sortlistet uinteressante tråde.

Fra : Kjell Olausson

Dato : 21-12-05 19:48

> [...]
> hvis jeg bare åbnet Settings-filen, men hvis jeg derimod åbner filen fra
> Applications/MacSOUP/, hvor programmet også ligger, virker det fint.

Use MacSOUP's default settings file feature: make an alias of the
settings file, name it "MacSOUP Default Settings" (without the quotation
marks), and put it in the preferences folder (the one inside the System
Folder on Classic Mac OS; "~/Library/Preferences" on Mac OS X, where "~"
is your home directory). MacSOUP will then use this settings file by
default.

--
Regards, Kjell O
Alingsås, Sweden

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-12-05 23:09

On 2005-12-21 19:47:32 +0100, kiomac@gmail.com (Kjell Olausson) said:

> [...]
> Folder on Classic Mac OS; "~/Library/Preferences" on Mac OS X, where "~"
> is your home directory). MacSOUP will then use this settings file by

Det har du vist egentlig ret i. Det er ligegyldigt, hvad settings filen
hedder, og hvor den ligger. Henvisningen skal bare hedde det, du
skriver, og ligge, som du også skriver.

Fra : Mikkel Westh

Dato : 22-12-05 12:26

Kjell Olausson <kiomac@gmail.com> wrote:

> [...]
> Folder on Classic Mac OS; "~/Library/Preferences" on Mac OS X, where "~"
> is your home directory). MacSOUP will then use this settings file by

Det gør den bare ikke her. Skal jeg lave en ny indstillingsfil før det
fungerer? Det jeg gør er, at jeg kopierer min settings-file (som
befinder sig i Programmer/MacSOUP) og lægger den i
~/Bibliotek/Preferences, men når jeg så åbner MacSOUP.app fra docken,
har den ikke gemt mine indstillinger.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 22-12-05 13:37

Mikkel Westh <mikkelw@MUSEFAELDEgmail.com> wrote:

> Det jeg gør er, at jeg kopierer min settings-file

Du skal ikke _kopiere_ den, men lave en _genvej_ af den og lægge den i
~/Bibliotek/Preferences.

--
Mvh Martin

Fra : Kjell Olausson

Dato : 22-12-05 17:16

> [...]

> befinder sig i Programmer/MacSOUP) og lægger den i
> ~/Bibliotek/Preferences, men når jeg så åbner MacSOUP.app fra docken,

Då gör du inte som jag skrev.

--
Regards, Kjell O
Alingsås, Sweden

Fra : Mikkel Westh

Dato : 22-12-05 23:55

> Då gör du inte som jag skrev.

Ah, jeg læste det forkert. Nu virker det.
Tusind tak for hjælpen, og god jul til jer alle.

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 21-12-05 21:38

Mikkel Westh <mikkelw@MUSEFAELDEgmail.com> wrote:

Det er ligegyldigt. Min gør ikke.

> [...]
> Default Settings til det nævnte sted, starter den helt forfra, når jeg
> åbnr programmet. Jeg skal altså indtaste indstillinger igen. Samme sker,

Hvis du dobbeltklikker på "MacSOUP Settings"/"MacSOUP Indstillinger", så
_skal_ det virke. "MacSOUP Default Settings" er bare en genvej dertil.
Er genvejen rigtig? (Tag en vis info på den: æble-i)

> men hvis jeg derimod åbner filen fra
> Applications/MacSOUP/, hvor programmet også ligger, virker det fint.

Hvad for en fil? Program-filen? (Jamen så virker det jo!)
Settings-filen? (Har du flere af dem?)

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-12-05 23:07

On 2005-12-21 01:28:53 +0100, mikkelw@MUSEFAELDEgmail.com (Mikkel Westh) said:

> [...]
> hvis jeg bare åbnet Settings-filen, men hvis jeg derimod åbner filen fra
> Applications/MacSOUP/, hvor programmet også ligger, virker det fin

Man kan altid åbne programmet ved at klikke på settings-filen. Det er
fint, da man så kan have flere opsætninger. Har man kun en opsætning,
bør programmet selv finde settingsfilen, når man klikker på
programikonet, når settingfilen og henvisning er anbragt som anført
tidligere. I praksis er det letteste bare at lade ikonet for MacSOUP
blive i dokken og så klikke på det for at åbne. Virker det ikke?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-12-05 00:18

Hej Tom

Tom wrote:
> Er p åvej mvæk fra M$ produkter..

Fornuftig valg!

> Har du en god ide ti len news reader..
> Tjekker bare 4-5 grupper, så jo mere simpel, jo bedre..
> Skal have mulighed for at kunne skrive "fake adresse" ind som afsender..

Der er flere gode at vælge mellem.
- Newswatcher-X 2.2.3b2
http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/291883/NewsWatcher-X.sit.hqx
- Hogwasher 4.2.2
http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/505255/HW_Installer.bin

Mail og newsreader
- Mozilla Thunderbird 1.5rc1
http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/652304/Thunderbird%201.5rc1.dmg

Browser, mail og newsreader
- Mozilla 1.7.12
http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/628331/mozilla-mac-1.7.12.dmg
- Mozilla SVG 1.7
http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/443375/Mozilla-Mac-latest.dmg
- WaMCom 1.3.1 20030721
http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/340948/wamcom-131-macosx-20030721.dmg

Jeg bruger selv WaMCom 1.3.1 og nu også Mozilla 1.7.12. Begge er
særdeles gode til både web, mail og news. Jeg har en enkelt gang prøvet
Hogwasher. Den virker ret god, men pga. mit syn, så er den ikke så god
endda, da den ikke kan konfigureres effektiv mht. skrifter, som jeg har
brug for.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Tom

Dato : 19-12-05 00:49

Skal lige prøve MT newswatcher..
Ser lovende ud, selv om at den måske er lidt for simpel, nu må jeg se..
<http://www.smfr.org/mtnw/>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-12-05 08:49

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Skal lige prøve MT newswatcher..
> Ser lovende ud, selv om at den måske er lidt for simpel, nu må jeg se..
> <http://www.smfr.org/mtnw/>

Simpel er den bestemt ikke, jeg vil tro at du finder indlæringskurven
for høj.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-12-05 02:21

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Er på vej væk fra M$ produkter..
> Har du en god ide til en newsreader..

MacSOUP. Fin redigeringsfunktion

Fra : Tom

Dato : 19-12-05 03:08

On 19/12/05 2:20, in article 1h7soso.203ht8lcvm68N%hlexa@hotmail.com, "Axel
Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> wrote:

> MacSOUP. Fin redigeringsfunktion

Har lige prøvet ti forskellige readere..
Unison, MT news et eller andet, ogh en masse andet..
Entourage er - desværre - stadig "federe"..
Desuden kan jeg heller ikke få mail til at virke ordentligt..
Det kan ikke vise indhold i mails og programmet kan ikke lukke..
Tror at det er fordi versionen ikke er den rigtige/ opdaterede til 10.4.3
( har været nødt til at hente den på original 10.4 disk, daman ikke kan
hente den hos apple..)
Og jeg gider altså ikke update/geninstallere hele OS, for at få mail til at
virke..
Er dog helt vildt imponeret over det her

http://www.tikouka.net/mailapp/

Så jeg skal skam nok komme igang, skal nok bare lige have lidt mere tid til
at rode med det..

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-12-05 08:50

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Har lige prøvet ti forskellige readere..
> Unison, MT news et eller andet, ogh en masse andet..
> Entourage er - desværre - stadig "federe"..

Hvordan?

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Tom

Dato : 19-12-05 12:15

On 19/12/05 8:50, in article 9a5i73-jl1.ln1@G5.reippuert.dk, "Morten
Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> wrote:

> Hvordan?

Entourage har - i mit tilfælde - fire små tekstlinier ovre i venstre side,
som jeg har hentet en gang, og som jeg har trykket "subscribe på. (dengang,
hvor jeg også skrev adressen til serveren)
Når jeg idag trykker på en af disse liner, kommer alle NG i to "sektioner".
En hvor der står overskrifter, og en anden hvor teksten kommer, hvis jeg
trykker på overskrift..
Simpelt, og åbenbart det jeg skal bruge..
Unison kræver en del flere klik, efter konfig, for at komme til at se
noget..( skal for eksempel dobbeltklikke, for at se den enkelte NG, som så
åbner i et nt vindue. Der er lukket næste gang jeg starter app.

Kan heller ikke hele tiden ( faktisk skete det flere gange) finde ud af at
hente nyheder, og kan heller ikke åbne dem, hver gang.
("Oops dude, we dont know what happened here!?) tror jeg den skrev et par
gange..

MT er ganske rigtig brand besværlig.. Men klart noget af det bedste jeg
fandt.. Fik den dog ikke helt til at fungere... så der har du nok ret..
Alt "en masse" vinduer åbne samtidigt. Ville gerne have kunne nøjes med et
enkelt til alle NG

Tjekkede ( installerede og fik dem til at fungere) også et par andre
readere, herunder soup..
Som jeg ikke fandt særlig interessant..
Men hvad pokker, det er jo bare mig. Andre vil helt sikkert have andre
oplevelser..
Tom

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-12-05 12:04

On 2005-12-19 12:15:16 +0100, Tom <nospam@fakemail.dk> said:

> Unison kræver en del flere klik, efter konfig, for at komme til at se
> noget..( skal for eksempel dobbeltklikke, for at se den enkelte NG, som så
> åbner i et nt vindue. Der er lukket næste gang jeg starter app.

Man kan åbne en skuffe i siden af vinduet med favoritter. Så skal man
bare klikke en enkelt gang på hver nyhedsgruppe for at åbne den i
hovedvinduet.

> [...]
> hente nyheder, og kan heller ikke åbne dem, hver gang.
> ("Oops dude, we dont know what happened here!?) tror jeg den skrev et par

Kan det ikke være serveren, der har været ustabil?

> [...]
> Alt "en masse" vinduer åbne samtidigt. Ville gerne have kunne nøjes med et

Der er ét vindue, hvor man har en liste med de grupper, man abonnerer
på. Man dobbeltklikker på en gruppe, og en liste med indlæggene dukker
op. Indlæg åbner så i et separat vindue, og man kan cykle gennem dem
med mellemrumstasten. Nøjagtig som MacSOUP.

> Tjekkede ( installerede og fik dem til at fungere) også et par andre
> readere, herunder soup..
> Som jeg ikke fandt særlig interessant..

Den har et fantastik godt trådsystem, så man let kan finde rundt i en
indviklet tråd. Den er off-line, så man kan tage nogle dages indlæg med
på en længere togtur og hygge sig med dem der. Det gør heller ikke
noget, hvis serveren er lidt ustabil. Når en portion indlæg er hentet
ned, ligger de på harddisken. Man slipper derfor for jævnlige
fejlmeddelelser. Endelig er det enormt let at gå tilbage i en tråd for
at få genopfrisket, hvem der sagde hvad. Det er der ikke andre
programmer, der gør lige så godt.

> Men hvad pokker, det er jo bare mig. Andre vil helt sikkert have andre
> oplevelser..

Helt sikkert. De fleste programmer kan sættes op på mange måder. Typisk
kan man vælge mellem mange vinduer med en gruppe i hvert eller færre
vinduer, der til gengæld er fælles. Derfor kan det godt betale sig at
sætte sig lidt ind i programmet og eksperimentere et stykke tid. Et nyt
program kan virke tungt og besværligt, til man lige får fundet ud af,
hvilken visning og vinduesopsætning, der passer en bedst.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-12-05 08:47

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:
> Er p åvej mvæk fra M$ produkter..
> Har du en god ide ti len news reader..

stort set alt andet er bedre end entourage til usenet.

> Tjekker bare 4-5 grupper, så jo mere simpel, jo bedre..

Så er Unison nok det bedste bud. Alternativerne er Mozilla
Thunderbird, MT-newswatcher og MacSOUP. Til komandolinien findes
envidere tin og slrn.

> Skal have mulighed for at kunne skrive "fake adresse" ind som afsender..

Det kan alle.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 20-12-05 21:10

Tom wrote:
> [...]
> Tjekker bare 4-5 grupper, så jo mere simpel, jo bedre..
> Skal have mulighed for at kunne skrive "fake adresse" ind som afsender..

http://www.mozilla.com/thunderbird/

Sæt den til at starte op i news og du har alle tiders newsreadsr !!

Fra : Jan Hovard

Dato : 22-12-05 20:33

Tom wrote:
> [...]
> Tjekker bare 4-5 grupper, så jo mere simpel, jo bedre..
> Skal have mulighed for at kunne skrive "fake adresse" ind som afsender..

Jeg anvender Thunderbird, det virker fint, men jeg kan se på alle jeres
response, at det måske er en godt ide, med et eftersyn på MacSOUP.
Det vil jeg da lige prøve!
JEg vil i denne forbindels ikke undlade, at takke jer alle for en god
dialog omkring emnet.

---JanH