HP Color Laserjet 2550?
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-12-05 22:43

Jeg overvejer at købe ovenstående printer. Er der nogen her i gruppen,
der har erfaringer med den. Det er den 'lille' version uden netkort -
kun til USB.

Den umiddelbare fordel, jeg selv kan se, er, at der er software til både
Mac OS 9.x, OS X alle versioner samt til Windows 98 til XP, så den også
kan køre på min Softwindows 98sr2.

Evt. alternativer m/u netværkskort til både OS 9.x, OS X og Windows i
prisklassen under 3000kr.?

mvh. Erik Richard
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Morten Lind

Dato : 17-12-05 08:06

> [...]
> kan køre på min Softwindows 98sr2.
>
> Evt. alternativer m/u netværkskort til både OS 9.x, OS X og Windows i

Hej Erik.......Jeg har lige købt denne hér:

<http://printer.konicaminoltaeurope.com/dk/da/printer_detail.php?id=3&co
lor=Y&PHPSESSID=be2e3c61803847835fbd3bcf99577a13>

Den er rigtig god til prisen. Læg mærke til, at det er en
PostScriptprinter(som er det vigtigste for mig), og at den har 128MB RAM
og netkort.

Den laver fremragende prints - trykteknisk kvalitet - også på fotopapir.

Jeg har kun to anker, men dem kan jeg leve med: Den kan ikke printe til
kant - den laver en 4mm. ramme, og den larmer, når den arbejder.

Andre vil nok også finde den langsom, men det generer ikke mig.

Forbrugsstofferne koster 600,- stykket til 4500 tryk ved 75/25 S/H/farve
med 5% dækning(standard).

Den kostede i forrige uge 2.993,75 incl. moms ved afhentning.

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-12-05 17:42

Hej Morten

Morten Lind wrote:

> Hej Erik.......Jeg har lige købt denne hér:
>
> <http://printer.konicaminoltaeurope.com/dk/da/printer_detail.php?id=3&co
> lor=Y&PHPSESSID=be2e3c61803847835fbd3bcf99577a13>

Hm, - men der er ikke software til Mac OS 8.6-9.2.2 - fx. for en direkte
tilslutning via USB, hvis jeg nu blot vil sætte min PowerBook til og
printe et par sider, - så skal den på netværket...

Jeg har faktisk haft kig på en serie 4000, som de solgte i TDC butikken
her til 4695kr.. Kvaliteten er jeg ikke bange for. Minoltas printere
bygger jo på QMS teknologien...

> Den er rigtig god til prisen. Læg mærke til, at det er en
> PostScriptprinter(som er det vigtigste for mig), og at den har 128MB RAM
> og netkort.

Det er 2550i nu også, men kun med HPs PCL ikke ægte PS level 3

> [...]
> kant - den laver en 4mm. ramme, og den larmer, når den arbejder.
>
> Andre vil nok også finde den langsom, men det generer ikke mig.

Nå, det véd jeg nu ikke - 17ppm i s/h og 4ppm i farve er meget normal.
Det er stort set det samme for HP'en - 19/4ppm...

> Forbrugsstofferne koster 600,- stykket til 4500 tryk ved 75/25 S/H/farve
> med 5% dækning(standard).

Hm, her har 2550i så en lidt bedre 'økonomi', men det er jo så også kun
en 600x600dpi...

> Den kostede i forrige uge 2.993,75 incl. moms ved afhentning.

Skam der ikke er dedicated software til classic....

Fra : Morten Lind

Dato : 18-12-05 16:01

> Hm, - men der er ikke software til Mac OS 8.6-9.2.2 - fx. for en direkte
> tilslutning via USB, hvis jeg nu blot vil sætte min PowerBook til og
> printe et par sider, - så skal den på netværket...

Jo da - har da installeret drivere til både OS 9 og X, 10, så det kan du
godt.

> [...]
> bygger jo på QMS teknologien...

> Det er 2550i nu også, men kun med HPs PCL ikke ægte PS level 3

Nemlig, hæ, hæ......

> Nå, det véd jeg nu ikke - 17ppm i s/h og 4ppm i farve er meget normal.
> Det er stort set det samme for HP'en - 19/4ppm...

Kan du bare bedre lide HP?

> Hm, her har 2550i så en lidt bedre 'økonomi', men det er jo så også kun
> en 600x600dpi...

Men det er da også godt nok(?)

> Skam der ikke er dedicated software til classic....

......som der er - på den medfølgende CD. Man skal blot installere det
manuelt.

> mvh. Erik Richard

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-12-05 22:24

Hej Morten

Morten Lind wrote:

> Jo da - har da installeret drivere til både OS 9 og X, 10, så det kan du
> godt.

Aha! - Det står der ikke noget om under systemkrav. - Her nævnes kun
netværk + div. Windows og Linux styresystemer...

> Nemlig, hæ, hæ......

Ja, og det er det, der gør, jeg ville høre om div. erfaringer. Jeg véd
fra andre, at HPs PCL kan give problemer med nyere OTF og visse T!/PS
skrifter fra bl.a. Adobe og Letraset...

> Kan du bare bedre lide HP?

Det véd jeg såmænd ikke. Men de bedste erfaringer, jeg har haft med
laserprintere, har været med Apples og HPs modeller - bl.a. HP LJ 1100,
LJ 2200N, LJ 4500 (ægte PS) og så de ældre LJ 4, 5 og 6...

> Men det er da også godt nok(?)

Ja, til alm. print og farveprint på alm. papir, men jeg kan se, at
Minolta printeren også er beregnet til photoprint, så her vil 600x1200
jo give klart bedre resultat...

> .....som der er - på den medfølgende CD. Man skal blot installere det
> manuelt.

Hm, mener du, driver udv. ligger bare til at trække over på systemmappen
til OS 9.x?

Og så en enkelt ting mere. Er der både USB + netværkstilslutning på
Minoltaen? - der står heller ikke noget om det under specs og
tilslutninger... - For er der USB, er det jo nemt lige at smide Pismo'en
direkte på udenom netværket.

Fra : Morten Lind

Dato : 19-12-05 05:58

> Aha! - Det står der ikke noget om under systemkrav. - Her nævnes kun
> netværk + div. Windows og Linux styresystemer...

Sakset fra "read me first":

Manual PPD Installation in Mac OS 9 and Earlier:
1. Download the PPD from the web site or copy it from the Software
Utilities CD. If you downloaded the PPD from the web, unstuff the PPD
file.
2. Place the PPD in the following location on the Mac's hard drive:
System Folder > Extensions > Printer Descriptions

Manual PPD Installation in Mac OS X:
1. Download the PPD from the web site or copy it from the Software
Utilities CD. If you downloaded the PPD from the web, unstuff the PPD
file.
2. Place the PPD in the following directory on the Mac's hard drive (at
the root level): Library/ Printers/ PPDs/ Contents/ Resources/ en.lproj
(or the appropriate language folder)

> Hm, mener du, driver udv. ligger bare til at trække over på systemmappen
> til OS 9.x?

Yep.

> [...]
> Minoltaen? - der står heller ikke noget om det under specs og
> tilslutninger... - For er der USB, er det jo nemt lige at smide Pismo'en

Den har USB-, parallel- og RJ45tilslutning

> mvh. Erik Richard

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-12-05 16:55

Hej Morten

Tak! - Så dropper jeg HP'en... - Jeg har gennem mange år haft en hm...
'svaghed' for mange af Konicas produkter - samt tidl. også for QMS, og
det er just ikke blevet dårligere produkter, efter de er gået sammen med
Minolta/QMS.

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 19-12-05 20:39

> [...]
> 'svaghed' for mange af Konicas produkter - samt tidl. også for QMS, og
> det er just ikke blevet dårligere produkter, efter de er gået sammen med

Hmm.....mon jeg kan få returkommission fra Konicaminolta, hæ,
hæ...........nå, bare pjat, men tjek den nu selv også, ikke
sandt......det er jo ikke sikkert, det er nok, at jeg er tilfreds
God fornøjelse......

M.

Fra : Åge

Dato : 17-12-05 09:07

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

Jeg overvejer at købe ovenstående printer. Er der nogen her i gruppen,
der har erfaringer med den. Det er den 'lille' version uden netkort -
kun til USB.

Min 2550'er har faktisk også parallel indgang.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 17-12-05 19:28

> Jeg overvejer at købe ovenstående printer. Er der nogen her i gruppen,
> der har erfaringer med den. Det er den 'lille' version uden netkort -
> kun til USB.

Vi har 2 stk. 2500 på den skole jeg arbejder på. Jeg synes de gør det
godt, men farvelaserprintere har efterhånden samme prisfordeling på
hardware/forbrugsvarer som blækprintere. HP'erne er ingen undtagelse og
de tonerpatroner der følger med printeren er kun at betragte som "demo
patroner." Nye koster kr. 618,- pr. stk (der skal jo 3 stk. til) og en
ny fikseringsenhed omkring kr. 1.000,-!!

--
Mvh Martin

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 19-12-05 14:08

fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com (Morten Lind) on lørdag 17.
december 2005 at 8:06 +0100 wrote:

>Den kostede i forrige uge 2.993,75 incl. moms ved afhentning.
Er det med eller uden netkort?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 19-12-05 14:10

Frank Løkkegaard on mandag 19. december 2005 at 14:08 +0100 wrote:
> Er det med eller uden netkort?

Jamen der står jo at det er med netkort - jeg giver lige mig selv et
dummeslag

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Morten Lind

Dato : 19-12-05 20:27

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Jamen der står jo at det er med netkort - jeg giver lige mig selv et
> dummeslag

Hæ, hæ.....
M. (Glædelig jul & alt det andet)

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-12-05 07:48

fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com (Morten Lind) on mandag 19.
december 2005 at 20:27 +0100 wrote:

>Hæ, hæ.....
>M. (Glædelig jul & alt det andet)

Jamen selvtak!

og selvfølgelig også god jul til alle andre i gruppen!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 23-12-05 20:19

> [...]
> kan køre på min Softwindows 98sr2.
>
> Evt. alternativer m/u netværkskort til både OS 9.x, OS X og Windows i

HP er noget lort.

Kig på en Samsung 550

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling