/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Sammenføje to enheder på harddisk
Fra : Gunnar Vestergaard


Dato : 16-12-05 00:53

Ja, nu er sammenføje måske ikke det bedste udtryk, men det er skrevet
i mangel på et bedre udtryk. Eg godt engelsk udtryk er "join two
partitions to one partition". Da jeg købte min harddisk, formaterede
jeg den som to enheder. Men nu vil jeg sammenføje disse to enheder til
en enhed. Jeg synes jeg er stødt på et kommercielt program som kan
gøre netop dette. Men før jeg bruger en hel del penge på det, vil
jeg prøve om der findes billigere alternativer, helst shareware eller
freeware.

Dette emne, tror jeg ikke, der er nogen, der har omtalt i denne
nyhedsgruppe i den sidste tid. Jeg søgte på Google Groups efter
"partition OR partitions OR enhed OR enheder forene OR sammenføje OR
kombinere OR joine group:dk.edb.mac". Det ser ud til, at det ikke er
omtalt før.


 
 
Morten Reippuert Knu~ (16-12-2005)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 16-12-05 05:18

On 2005-12-16 00:52:48 +0100, "Gunnar Vestergaard" <user1975@tiscali.dk> said:

> Ja, nu er sammenføje måske ikke det bedste udtryk, men det er skrevet
> i mangel på et bedre udtryk. Eg godt engelsk udtryk er "join two
> partitions to one partition". Da jeg købte min harddisk, formaterede
> jeg den som to enheder. Men nu vil jeg sammenføje disse to enheder til
> en enhed. Jeg synes jeg er stødt på et kommercielt program som kan
> gøre netop dette. Men før jeg bruger en hel del penge på det, vil
> jeg prøve om der findes billigere alternativer, helst shareware eller
> freeware.

Det gør der ikke.

> Dette emne, tror jeg ikke, der er nogen, der har omtalt i denne
> nyhedsgruppe i den sidste tid. Jeg søgte på Google Groups efter
> "partition OR partitions OR enhed OR enheder forene OR sammenføje OR
> kombinere OR joine group:dk.edb.mac". Det ser ud til, at det ikke er
> omtalt før.

de værktøjer der findes kan ikke betegnes som "sikre" og anbefaler at
du skal tage backup up inden du forsørger dig. Kort sagt kan du lige så
godt tage backup og repartitionere med Apples diskværktøj og dermed
spare penge på et stykke værktøj producenten alligevel ikke garanterer
viker

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen


Thomas Bjorn Anderse~ (16-12-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 16-12-05 10:04

"Gunnar Vestergaard" <user1975@tiscali.dk> writes:

> Dette emne, tror jeg ikke, der er nogen, der har omtalt i denne
> nyhedsgruppe i den sidste tid. Jeg søgte på Google Groups efter
> "partition OR partitions OR enhed OR enheder forene OR sammenføje OR
> kombinere OR joine group:dk.edb.mac". Det ser ud til, at det ikke er
> omtalt før.

http://groups.google.com/group/dk.edb.mac/tree/browse_frm/thread/1ff798e572187d4/87a0cbe12de0b99f?rnum=1&q=partition&_done=%2Fgroup%2Fdk.edb.mac%2Fbrowse_frm%2Fthread%2F1ff798e572187d4%2F11f5f71a904dd39f%3Flnk%3Dst%26q%3Dpartition%26#doc_87a0cbe12de0b99f

Det handlede dog om at udvide en eksisterende partition. Som Morten
anbefalde, så er det mest sikre for dig, at låne/købe en stor ekstern
disk (eller tilsvarende), og så kopiere-partitionere-kopiere-tilbage.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Jesper Haaber Gyllin~ (16-12-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 16-12-05 14:55

Gunnar Vestergaard <user1975@tiscali.dk> wrote:

> Ja, nu er sammenføje måske ikke det bedste udtryk, men det er skrevet
> i mangel på et bedre udtryk. Eg godt engelsk udtryk er "join two
> partitions to one partition". Da jeg købte min harddisk, formaterede
> jeg den som to enheder. Men nu vil jeg sammenføje disse to enheder til
> en enhed. Jeg synes jeg er stødt på et kommercielt program som kan
> gøre netop dette. Men før jeg bruger en hel del penge på det, vil
> jeg prøve om der findes billigere alternativer, helst shareware eller
> freeware.
>
> Dette emne, tror jeg ikke, der er nogen, der har omtalt i denne
> nyhedsgruppe i den sidste tid. Jeg søgte på Google Groups efter
> "partition OR partitions OR enhed OR enheder forene OR sammenføje OR
> kombinere OR joine group:dk.edb.mac". Det ser ud til, at det ikke er
> omtalt før.

Det ville jeg ikke gøre. Lav en back up og formatér svinet og lav een
partition.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat: macnerd1965 + MSN: jesper@gylling.net
Skype: jesperhaabergylling

Jesper (16-12-2005)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 16-12-05 18:29

Gunnar Vestergaard <user1975@tiscali.dk> wrote:

> Ja, nu er sammenføje måske ikke det bedste udtryk, men det er skrevet
> i mangel på et bedre udtryk. Eg godt engelsk udtryk er "join two
> partitions to one partition". Da jeg købte min harddisk, formaterede
> jeg den som to enheder. Men nu vil jeg sammenføje disse to enheder til
> en enhed. Jeg synes jeg er stødt på et kommercielt program som kan
> gøre netop dette. Men før jeg bruger en hel del penge på det, vil
> jeg prøve om der findes billigere alternativer, helst shareware eller
> freeware.
>
> Dette emne, tror jeg ikke, der er nogen, der har omtalt i denne
> nyhedsgruppe i den sidste tid. Jeg søgte på Google Groups efter
> "partition OR partitions OR enhed OR enheder forene OR sammenføje OR
> kombinere OR joine group:dk.edb.mac". Det ser ud til, at det ikke er
> omtalt før.

Ét ord: iPartition
--
Three things are certain: Death, taxes and lost data.
Guess which has occurred. -- David Dixon
http://dvd.tradewho.com/

Morten Reippuert Knu~ (17-12-2005)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 17-12-05 08:52

Jesper <spambuster@users.toughguy.net> wrote:
> Gunnar Vestergaard <user1975@tiscali.dk> wrote:

> > Ja, nu er sammenføje måske ikke det bedste udtryk, men det er skrevet
> > i mangel på et bedre udtryk. Eg godt engelsk udtryk er "join two
> > partitions to one partition". Da jeg købte min harddisk, formaterede
> > jeg den som to enheder. Men nu vil jeg sammenføje disse to enheder til
> > en enhed. Jeg synes jeg er stødt på et kommercielt program som kan
> > gøre netop dette. Men før jeg bruger en hel del penge på det, vil
> > jeg prøve om der findes billigere alternativer, helst shareware eller
> > freeware.
> >
> > Dette emne, tror jeg ikke, der er nogen, der har omtalt i denne
> > nyhedsgruppe i den sidste tid. Jeg søgte på Google Groups efter
> > "partition OR partitions OR enhed OR enheder forene OR sammenføje OR
> > kombinere OR joine group:dk.edb.mac". Det ser ud til, at det ikke er
> > omtalt før.

> Ét ord: iPartition

saxet fra producentens FAQ:

1. How safe is iPartition?

We should start by saying that we strongly recommend that you back-up
any valuable data before using any disk utility, and we are unable to
accept any responsibility if you disregard this advice (which is
re-iterated in the iPartition User's Guide). Please understand that,
even assuming that our software contains no bugs whatsoever, a large
number of factors entirely beyond our control can cause loss of data,
including power failures, lightning strikes, hardware failure, logic
glitches or random bit errors, kernel bugs, interference from
third-party software (virus killers, system hacks and the like), and
even the actions of other people.

prisen på produktet er 260.45kr + moms, det kan du næsten få endnu en
disk for...

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth
mus+tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT.

Jesper (17-12-2005)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 17-12-05 13:32

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Jesper <spambuster@users.toughguy.net> wrote:
> > Gunnar Vestergaard <user1975@tiscali.dk> wrote:
>
> > > Ja, nu er sammenføje måske ikke det bedste udtryk, men det er skrevet
> > > i mangel på et bedre udtryk. Eg godt engelsk udtryk er "join two
> > > partitions to one partition". Da jeg købte min harddisk, formaterede
> > > jeg den som to enheder. Men nu vil jeg sammenføje disse to enheder til
> > > en enhed. Jeg synes jeg er stødt på et kommercielt program som kan
> > > gøre netop dette. Men før jeg bruger en hel del penge på det, vil
> > > jeg prøve om der findes billigere alternativer, helst shareware eller
> > > freeware.
> > >
> > > Dette emne, tror jeg ikke, der er nogen, der har omtalt i denne
> > > nyhedsgruppe i den sidste tid. Jeg søgte på Google Groups efter
> > > "partition OR partitions OR enhed OR enheder forene OR sammenføje OR
> > > kombinere OR joine group:dk.edb.mac". Det ser ud til, at det ikke er
> > > omtalt før.
>
> > Ét ord: iPartition
>
> saxet fra producentens FAQ:
>
> 1. How safe is iPartition?
>
> We should start by saying that we strongly recommend that you back-up
> any valuable data before using any disk utility, and we are unable to
> accept any responsibility if you disregard this advice (which is
> re-iterated in the iPartition User's Guide). Please understand that,
> even assuming that our software contains no bugs whatsoever, a large
> number of factors entirely beyond our control can cause loss of data,
> including power failures, lightning strikes, hardware failure, logic
> glitches or random bit errors, kernel bugs, interference from
> third-party software (virus killers, system hacks and the like), and
> even the actions of other people.
>
> prisen på produktet er 260.45kr + moms, det kan du næsten få endnu en
> disk for...

Psst! Hvis du vælger f.eks. Færøerne som hjemland (eller et andet
ikke-EU land) når du køber online fra Corolis, så slipper du for momsen.
Da de ikke sender dig noget fysisk, det sker via download, så er
adressen inderligt ligegyldig.

Og ja, Corolis tager sine forbehold for at slippe for ansvar, hvis nu at
strømmen går under repartitionering eller lignende uden for deres
kontrol.
--
Three things are certain: Death, taxes and lost data.
Guess which has occurred. -- David Dixon
http://dvd.tradewho.com/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408942
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste