Er det kun PC der har Acid??
Fra : Jesper F Christensen

Dato : 15-12-05 17:18

Der er et prg. der hedder Acid, jeg har søgt alle steder, tror jeg, men
kan ikke finde det til Mac.
Men det kan være der er et andet prg. der opfylder mit krav, det som jeg
søger er en funktion, der automatisk, tilpasser sig til et master tempo
eks. 140 bpm og de andre sange man så skal have ind, bliver så tilpasset
denne hastighed.

Håber i kan hjælpe, og at det er den rigtige gruppe, man bliver moppet
alle andre steder, når man siger man har mac, men de nok ikke hvad de
går glip af.

Hilsen Jesper

Fra : Franz Berliner

Dato : 16-12-05 10:33

Jesper F Christensen wrote:
> [...]
> søger er en funktion, der automatisk, tilpasser sig til et master tempo
> eks. 140 bpm og de andre sange man så skal have ind, bliver så tilpasset

Ableton Live kan dette og meget mere.
Apple Garageband kan finde ud af at tilpasse loops i de rigtige formater
til mastertrack tempo.
Apple Soundtrack Pro kan det samme
Logic Express og Logic Pro kan også justere loops til at blive afspillet
efter hastigheden på mastertrack.
Derudover kan Cubase SX 3 og Nuendo også.

Hvis dit behov mest er at rode med loops eller mixe sange på DJ maner
vil jeg anbefale Ableton Live. Foruden korte loops er det også rigtig
fint til at justere tempo på hele numre (hvis du vælger at numrene skal
fortolkes som "Complex"), Du kan endda justere tempo mv. mens du
afspiller dine numre/loops. Alle funktioner kan styres via midi, så du
kan eks justere hastigheden vha en fader på et midi keyboard eller
tilsvarende.

www.ableton.com

Findes både til Mac og PC.

--
Mvh. Franz - http://www.berliner.dk

Fra : Jesper F Christensen

Dato : 16-12-05 16:00

> [...]
> afspiller dine numre/loops. Alle funktioner kan styres via midi, så du
> kan eks justere hastigheden vha en fader på et midi keyboard eller

Ah, tak for det fine, og uddybene svar.
Ja det er nok mest til det sidste, mixe sange sammen, jeg vil prøve at
finde et sted hvor man kan se det, med egne hænder, måske kan Aage, i
kbh, hjælpe der.
Men tak for svaret, jeg var ellers lige ved at opgive, og starte min PC
op igen :0 , men er heldigvis kommet på andre tanker nu.

Hilsen Jesper

Fra : Tom

Dato : 16-12-05 17:06

Ableton kan du formodentligt finde i en light version på nettet..
Mener at de tit ryger med når der investeres i billige lydkort..
Så hedder de bare Ableton lydkort navn le..
Tom

PS
Mit bedste bud, er ellers - med mindre du KUN - skal tracke loops, til BPM..
er
Logic expres.
Spørg evt også på logicforum.dk
Der ved de ganske meget..

On 16/12/05 16:00, in article
43a2d6a4$0$38675$edfadb0f@dread12.news.tele.dk, "Jesper F Christensen"

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-05 18:20

Franz Berliner wrote:

> Ableton Live kan dette og meget mere.

Ableton er tophat hvis han vil lave mix CD'er... selv bruger jeg Acid
for tiden (handler om at jeg kan få live 'real-living-person' support)
men ableton er bestemt værd at give et kig.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...