Langsom Google Earth?
Fra : Mikkel Westh

Dato : 15-12-05 00:50

Jeg har hentet og leget lidt med Google Earth-betaen. Har en mini 1,42 Ghz
med 512 mb ram. Det kører mildest talt ikke tilfredsstillende. Programmet
kører sådan set fint, men det hakker en del. Er det minien mangelfulde
grafikkort, som er årsag til dette?
Har prøvet at lukke alt ned undtagen GE, men det hakker stadig.
Jeg ved, at det sikkert vil køre bedre, når der kommer en officiel udgave,
men har i nogle tips til, hvordan jeg kan få det til at køre bedre?

Prøvede det nemlig hos Officeline i dag på en 15" PB, og der kørte det
absolut glat. Ingen hakken overhovedet.

Mvh. Mikkel

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-12-05 05:50

On 2005-12-15 00:49:41 +0100, Mikkel Westh <mikkelw@MUSEFAELDEgmail.com> said:

> Prøvede det nemlig hos Officeline i dag på en 15" PB, og der kørte det
> absolut glat. Ingen hakken overhovedet.

så er det grafikkortet

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Mikkel Westh

Dato : 15-12-05 11:37

Den 15/12/05 5:49 skrev"Morten Reippuert Knudsen" <nospam@reippuert.dk>
følgende:

> så er det grafikkortet

Lurt.. Så er der jo ikke andet for end at spare sammen til en 15" PB :)

Ellers et imponerende program.
--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden

Fra : Bruno

Dato : 15-12-05 18:31

Mikkel Westh wrote:
> [...]
> med 512 mb ram. Det kører mildest talt ikke tilfredsstillende. Programmet
> kører sådan set fint, men det hakker en del. Er det minien mangelfulde

Det kunne osse være mangel på ram.

Jeg skal gerne teste det på min, den har en GB ram, blot så har jeg læst
de har fjernet muligheden for at hente betaen igen. Vist noget med at
det ikke var en udgave klar til den store test.

Mvh

Bruno

Fra : Mikkel Westh

Dato : 15-12-05 19:49

Den 15/12/05 18:30 skrev"Bruno" <dont.use@this.address.ever> følgende:

> [...]
> de har fjernet muligheden for at hente betaen igen. Vist noget med at
> det ikke var en udgave klar til den store test.

Jeg venter i spænding.

Jeg hentede den vist nok fra rapidshare.de, som der blev linket til i den
anden GE-tråd her i gruppen.

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-12-05 20:30

On 2005-12-15 00:49:41 +0100, Mikkel Westh <mikkelw@MUSEFAELDEgmail.com> said:

> Jeg har hentet og leget lidt med Google Earth-betaen.

Jeg håber godt nok aldrig, den bliver færdig til Mac. Så får jeg slet
ikke sovet om natten. Jeg har prøvet at falde i med det henne på
arbejde. Man skal altid lige finde nogle steder, man har besøgt. Det er
simpelthen så sjovt, men pludselig er klokken tre - om natten. Det er
ikke lykkedes mig at finde den Kinesiske Mur. Men det er vist også en
skrøne, at den kan ses fra rummet. Den er hovedsaglig en jordvold, der
faktisk er meget svær at se. Den kan ses 300 km fra jorden, men det kan
motorveje og lufthavne også. Har jeg hørt. Jeg har ikke selv været
deroppe.
--
Henrik Münster
[=[_]=] Nintendo DS

Fra : Mikkel Westh

Dato : 18-12-05 23:12

Den 18/12/05 20:30 skrev"Henrik Münster" <news@muenster.dk> følgende:

> [...]
> faktisk er meget svær at se. Den kan ses 300 km fra jorden, men det kan
> motorveje og lufthavne også. Har jeg hørt. Jeg har ikke selv været

Ja, det er skræmmende, så fanget man kan blive. Sad forleden og så et afsnit
af Friends, som finder sted i New York.. Så bliver der pludselig filmet et
gadehjørne med 2 vejskilte "Grove st/Bedford st", og så gik der jo ikke mere
end 4-5 sekunder før jeg sad på Google Earth og ihærdigt prøvede at
pinpointe det gadehjørne.

Jeg mener faktisk, at Nasa har afkræftet rygtet med den kinesiske mur. Nogle
"kloge" mennesker har jo også sagt, at Eiffel-tårnet kan ses fra rummet som
det eneste menneskeskabte objekt på Jorden. Ved ikke helt, hvad der menes
med "ses fra rummet", for jeg tror sgu, man skal være mere end almindeligt
langsynet for at kunne spotte en bygning med det blotte øje ude fra rummet.