Cisco VPN Client
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-12-05 21:25

Hej,

Jeg sidder og roder lidt med Ciscos VPN Client på OS 10.4.3.
Installationen ser ud til at forløbe fint, men når jeg starter
den, får jeg denne melding:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/mac/cisco/vpn_service.gif>.

Har I en idé til, hvordan jeg får den service startet?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Kiil

Dato : 14-12-05 22:04

Thomas G. Madsen - nospam@madsen.tdcadsl.dk on 14/12/05 21:24 wrote:

> [...]
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/mac/cisco/vpn_service.gif>.
>
> Har I en idé til, hvordan jeg får den service startet?

Hvilken version af klienten har du installeret?
--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-12-05 22:26

Peter Kiil skrev:

> Hvilken version af klienten har du installeret?

Jeg kan ikke finde et versionsnummer, men den påstår, at den kan
køre på OS 10.2 og højere. Installationsfilen hedder 'Cisco VPN
Client.mpkg' og den smider tilsyneladende dette ind i systemet:

vpnclient-api
vpnclient-bin
vpnclient-gui
vpnclient-kext
vpnclient-profiles
vpnclient-startup

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-12-05 22:31

Thomas G. Madsen skrev:

> Jeg kan ikke finde et versionsnummer, men den påstår, at den kan
> køre på OS 10.2 og højere.

Burde jo nok have tjekket det her før jeg spurgte, men det tyder på
at den starter fint på Panther, så det gælder nok bare om at finde en
version, som er kompatibel med Tiger, hvis en sådan da ellers findes.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Kiil

Dato : 14-12-05 22:37

Thomas G. Madsen - nospam@madsen.tdcadsl.dk on 14/12/05 22:31 wrote:

> Burde jo nok have tjekket det her før jeg spurgte, men det tyder på
> at den starter fint på Panther, så det gælder nok bare om at finde en
> version, som er kompatibel med Tiger, hvis en sådan da ellers findes.

Jeg kan maile dig en kopi når jeg er tilbage på pinden imorgen. OK?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-12-05 22:42

Peter Kiil skrev:

> Jeg kan maile dig en kopi når jeg er tilbage på pinden imorgen. OK?

Tak for tilbudet, Peter. :)

Jeg har lige sat min Panther-installation til at hente nogle
opdateringer (det er lang tid siden, at den sidst har kørt), men
det tyder på, at man kan finde en brugbar Tiger-version af VPN-
klienten her: <http://www.bol.ucla.edu/alert/20050516.html>.

Har hentet den ned, men kan så ikke lige få den prøvet før
opdateringen af Panther er færdig. Skal nok melde tilbage om det
virker eller ej...

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Kiil

Dato : 14-12-05 22:48

Thomas G. Madsen - nospam@madsen.tdcadsl.dk on 14/12/05 22:41 wrote:

> [...]
>
> Har hentet den ned, men kan så ikke lige få den prøvet før
> opdateringen af Panther er færdig. Skal nok melde tilbage om det

4.6 er en gammel version. 4.8 er lige kommet for et par dage siden. Men 4.6
virker formodentlig ok, ved ikke om den måske ikke virker på de seneste 10.4
updates.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-12-05 23:03

Peter Kiil skrev:

> 4.6 er en gammel version. 4.8 er lige kommet for et par dage
> siden. Men 4.6 virker formodentlig ok, ved ikke om den måske
> ikke virker på de seneste 10.4 updates.

4.6 kan i hvert tilfælde starte på 10.4.3 uden at komme med den
fejlmeddelelse, men om den så virker ordentligt, er jeg ikke
helt klar over endnu. Det ville nok være smartest at få fat i
version 4.8.

--
Hilsen
Madsen

Fra : [92xx] Maciek

Dato : 15-12-05 02:57

> [...]
> fejlmeddelelse, men om den så virker ordentligt, er jeg ikke
> helt klar over endnu. Det ville nok være smartest at få fat i

hvad kan den som os x's iindbyggede kke kan? (internetopkald)
--
Jeg har talt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-12-05 13:30

[92xx] Maciek <macfreak@tiscali.dk> wrote:

> hvad kan den som os x's iindbyggede kke kan? (internetopkald)

hvis du har en cisco pix eller lign cisco vpn device i den anden ende er
det temmelig nemt at lave en VPN forbindelse via ciscos vpn client ...

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-12-05 18:28

Thomas von Hassel skrev:

> hvis du har en cisco pix eller lign cisco vpn device i den anden
> ende er det temmelig nemt at lave en VPN forbindelse via ciscos
> vpn client ...

Og det er netop det, jeg har. Altså, en Cisco PIX i den anden ende.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-12-05 21:21

Peter Kiil skrev:

> 4.8 er lige kommet for et par dage siden.

Ved du tilfældigvis, om den også er kommet til Windows i en
version 4.8, og hvor jeg i så fald kan få fat i den? Har nu
siddet i over et kvarter og forsøgt at kringle mig igennem
Ciscos åndssvage registreringssystem, men opgav til sidst,
for det er livet vist for kort til.

Jeg har nemlig problemer med version 4.6 og 4.7 på WinXP.
Det kunne jo være, at 4.8 kørte lidt bedre...

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-12-05 20:48

Thomas G. Madsen skrev:

> Jeg har nemlig problemer med version 4.6 og 4.7 på WinXP.
> Det kunne jo være, at 4.8 kørte lidt bedre...

Det var åbenbart mit antivirusprogram, som koksede, så nu er
det kylet ud.

--
Hilsen
Madsen