Hjemmeside - virker ikke korrekt
Fra : Per Rønne

Dato : 12-12-05 20:23

Jeg har fået min faste IP-adresse til at pege på internt IP 10.0.0.33,
og fået mit domæne til at pege på min faste IP-adresse.

Men hvordan får jeg det til at fungere? Når jeg fra samme computer som
jeg har min mappe til internettet på, får jeg den almindelige
Apache-meddelelse, indtil jeg i Systemindstillinger->Deling->Personlig
webdeling klikker på mit personlige websted. Hvor ligger i øvrigt
/computerens/ websted?

De to websteder der nævnes er:

http://10.0.0.33 {computerens} og
http://10.0.0.33/~per/ {personligt}

- og jeg skulle naturligvis gerne have den til at virke på blot:

http://www.RQNNE.dk og http://RQNNE.dk

Jeg har brugt dreamweaver til at lave hjemmesiden i.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : J.K.A.

Dato : 12-12-05 20:36

On Mon, 12 Dec 2005 20:23:12 +0100, Per Rønne wrote:

> Men hvordan får jeg det til at fungere?

Måske der er noget brugbart her?
http://www.macdevcenter.com/pub/a/mac/2001/12/07/apache.html

Regards

--
:: J.K.Arning ::
http://yndigtland.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 12-12-05 21:45

J.K.A. <spam@arning.dk> wrote:

> Måske der er noget brugbart her?
> http://www.macdevcenter.com/pub/a/mac/2001/12/07/apache.html

Tak skal du have. Det var:

/Library/Webserver/Documents/

Og kunne jeg så få dig {eller en anden} til at se på min hjemmeside?

Jeg kan ikke komme på den hjemmefra, andet end ved den interne
IP-adresse {10.0.0.33} eller den helt lokale på maskinen:
http://127.0.0.1/
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jon

Dato : 12-12-05 21:57

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Og kunne jeg så få dig {eller en anden} til at se på min hjemmeside?

Fungerer glitrende - hvis den altså skal vise en side som heter "Cafe
Townsend" som krever en helt ny Flash-avspiller?
--
/Jon
For mail address, run the following in Terminal:

Fra : Per Rønne

Dato : 12-12-05 22:49

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Fungerer glitrende - hvis den altså skal vise en side som heter "Cafe
> Townsend" som krever en helt ny Flash-avspiller?

Jep - det er faktisk øve-siden til »Getting Started« for Dreamweaver
8.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 12-12-05 21:25

> [...]

> http://10.0.0.33 {computerens} og
> http://10.0.0.33/~per/ {personligt}
>
> - og jeg skulle naturligvis gerne have den til at virke på blot:

Hvilken én af dem? Hvis du lader rqonne.dk og lave A Name på
www.rqonne.dk til rqonne.dk og få rqonne.dk til at pege på
217.157.136.78, så vil den pege på computerens site. Dit personlige site
vil så være http://www.rqonne.dk/~per/ så pege på dit eget site.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Per Rønne

Dato : 12-12-05 21:59

> /Library/Webserver/Documents/

Ja, det fandt jeg jo så ud af ...

> Hvilken én af dem?

Begge.

> [...]
> www.rqonne.dk til rqonne.dk og få rqonne.dk til at pege på
> 217.157.136.78, så vil den pege på computerens site. Dit personlige site

Det er RQNNE, ikke rqOnne ...

Og de er begge på www.dandomain.dk sat op til at pege på 217.157.136.78.
Som er min faste IP-adresse, fra CyberCity.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 12-12-05 22:15

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg har fået min faste IP-adresse til at pege på internt IP 10.0.0.33,

Øeh......er det ikke noget vrøvl? Du har en fast IP-adresse, så den
peger ikke nogen steder hen. Den skal være, hvor dit net kommer ind: en
computer, en router, eller ??????

> og fået mit domæne til at pege på min faste IP-adresse.

Godt, så skal din computer være dén, der modtager IP-adressen, for det
er din computer, der hoster hjemmesiden, som jeg forstår det? Du har
bare erstattet Apples Websider med dit eget index.html osv. ikke sandt?

> Men hvordan får jeg det til at fungere?

Fungerer da fint

> - og jeg skulle naturligvis gerne have den til at virke på blot:
>
> http://www.RQNNE.dk og http://RQNNE.dk

Hvilket den også gør, he, he.....

> Jeg har brugt dreamweaver til at lave hjemmesiden i.

The Who, ikke sandt?

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-12-05 22:49

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> [...]
> er din computer, der hoster hjemmesiden, som jeg forstår det? Du har
> bare erstattet Apples Websider med dit eget index.html osv. ikke sandt?

Jeg har et lokalt netværk, med seks computere og en printer direkte på
nettet. LANet følger internettets standarder, og routeren er altså sat
op til at pege på 10.0.0.33 som den maskine, der skal peges på, når der
eksternt søges på nu www.rqnne.dk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Tom

Dato : 12-12-05 23:19

On 12/12/05 22:49, in article 1h7ha39.168i9a91kkzt1bN%per@RQNNE.invalid,

> [...]
> nettet. LANet følger internettets standarder, og routeren er altså sat
> op til at pege på 10.0.0.33 som den maskine, der skal peges på, når der

Blot et spørgsmål...
Er den adresse du har beddt routeren om at ringe til, fungerer den i dit
netværk, evt via router..

Mener at du skal have startet din webserver ( måske har du gjort det) og se
om maskinen den ligger på , kan finde både net ( internet) og helst også
sig selv..
Hvad sker der på localhost/mappen_du_gerne_vil_vise_frem/index.php/htm/html
Hvad sker der på 127.0.0.0. ( eller hvordan det nu er adressen er..)
Husker jeg ikke meget forkert er der en masse goodies her
http://www.oreillynet.com/
Bla. Hele "planen" for hvordan du etablerer egen server på egen maskine

PPS
Har du åbnet port 80 ( der er "gateway" ( hedder det ikke det!?) til
internet..

Måske har du været alt det her igennem. Har du det, så er ved deu dermed at
det ikke er der problemet ligger..!?

Fra : Tom

Dato : 12-12-05 23:26

On 12/12/05 23:18, in article BFC3B5D9.107E5%nospam@fakemail.dk, "Tom"
<nospam@fakemail.dk> wrote:

> [...]
> internet..
>
> Måske har du været alt det her igennem. Har du det, så er ved deu dermed at

Har lige set at jeg kan få fat i en af mine bruger mapper således..
Routeradresse efterfulgt af ~
I mit tilfælde
http://192.168.0.100/~NAVNET_på_bruger
Her møder jeg også den indbyggede apache server..
så noget må der være om det, ellers er oreiley fantastisk..

Fra : Per Rønne

Dato : 13-12-05 03:22

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Er den adresse du har beddt routeren om at ringe til, fungerer den i dit
> netværk, evt via router..

Jeg ved ikke hvad du mener med »ringe til«; jeg har fast opkobling, og
routeren »peger« blot på 10.0.0.33, når man fra internettet forsøger at
koble til 217.157.136.78, som igen er koblet til RQNNE.dk og
www.RQNNE.dk

Lokalt virker det at se på 10.0.0.33, men ikke at se på 217.157.136.78
{hvorfor ikke?}, og udefra får jeg at vide at det virker også på
217.157.136.78, RQNNE.dk og www.RQNNE.dk. Det må jeg så forsøge på
skolen senere. Inden jeg sætter eleverne til at se på resultatet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-12-05 07:45

On 2005-12-13 03:21:38 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Lokalt virker det at se på 10.0.0.33, men ikke at se på 217.157.136.78
> {hvorfor ikke

det skyldes opsætningen af din router

at du ikke kan se den via domainenavnet hjemmefra skyldes din dnsserver.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Per Rønne

Dato : 13-12-05 07:48

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> det skyldes opsætningen af din router

> at du ikke kan se den via domainenavnet hjemmefra skyldes din dnsserver.

Hvordan mener du at opsætningen skal ændres?

Men jeg tror næsten at jeg kontakter CyberCity nær jeg kommer tilbage
fra skole. Toget venter.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-12-05 08:11

On 2005-12-13 07:47:48 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Hvordan mener du at opsætningen skal ændre

du kan ikke ændre denne del på en almindelig CC forbindelse. Du kan ej
heller få reverse DNS på en CC forbindelse. Hvad du kan gøre er, at
indsætte dine maskiner i hostfilen på samtlige computere på dit LAN
(besværligt), eller sætte en lokal caceing DNS op + zonen roenne.dk. På
din MacOSX maskine er dnsserveren bind v.0 allerede installeret.

Du kan også forsøge at leve med den nuværende løsning som virker fint.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-12-05 08:34

On 2005-12-13 08:11:21 +0100, Morten Reippuert Knudsen
<nospam@reippuert.dk> said:

> . På din MacOSX maskine er dnsserveren bind v.0 allerede installeret

ups der skulle stå "bind v.9"

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-12-05 08:52

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> writes:

> ups der skulle stå "bind v.9"

Bind er ikke just et slutbrugerprogram.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-12-05 18:14

On 2005-12-13 08:51:54 +0100, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) said:

> Bind er ikke just et slutbrugerprogram.

nej men Apple har prækonfigueret den som caching nameserver, man skal
blot lave en enkelt zone i en texteditor og føje den til i
/etc/named.conf. Der findes desuden en række GUI programmer der kan
lave en zone og indsætte den.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Tom

Dato : 13-12-05 12:04

Der er altså noget mistænkeligt ved folk der korrigerer fejl, hos sig selv,
Som almindelige dødelige slet ikke anede eksisterede..
Stadig godt gået Reippuert, du har vist styr på ret meget!

Tom

On 13/12/05 8:34, in article s4a273-l27.ln1@G5.reippuert.dk, "Morten

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 13-12-05 08:43

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> du kan ikke ændre denne del på en almindelig CC forbindelse. Du kan ej
> heller få reverse DNS på en CC forbindelse. Hvad du kan gøre er, at

Jo, men det koster kassen

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-12-05 18:16

On 2005-12-13 08:43:20 +0100, spam@rfn.dk (René Frej Nielsen) said:

> Jo, men det koster kassen :-

hvad jeg mente var at man skal have et erhversabonnement som eks hvad
du har, og ikke en privatabonnement som hvad jeg (og formegenlig også
Per) har.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Per Rønne

Dato : 13-12-05 17:52

> [...]

> computere på dit LAN (besværligt), eller sætte en lokal caceing DNS op +
> zonen roenne.dk. På din MacOSX maskine er dnsserveren bind v.0 allerede

Hvordan gøres det?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : [92xx] Maciek

Dato : 13-12-05 12:21

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> det skyldes opsætningen af din router
>
> at du ikke kan se den via domainenavnet hjemmefra skyldes din dnsserver.
Jeg mener jeg kan løse dit problem.
Skriv lige en mail til mig, Per

--
Jeg har talt

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-12-05 22:25

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> Hvad du kan gøre er, at indsætte dine maskiner i hostfilen på
> samtlige computere på dit LAN [..]

Hvordan gør man nemmeste det på OS X, for der findes åbenbart
ingen hosts-fil, som man blot kan redigere lidt i.

Jeg har søgt på Google og har underligt nok fundet en artikel
hos MS, men er følgende den nemmeste måde at gøre det på:
<http://support.microsoft.com/?kbid=294437> ?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-12-05 07:43

On 2005-12-19 22:24:56 +0100, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> said:

> Jeg har søgt på Google og har underligt nok fundet en artikel hos MS,
> men er følgende den nemmeste måde at gøre det på:
> <http://support.microsoft.com/?kbid=294437>

Max OS X 10.0 og 10.1 slog hostnavne og domaine navne op i alternativ
rækkefølge, således at der blev slået op i resolver /før/ host filen.
Man skulle derfor enten ændre på rækkefølgen eller bruge netinfo (som i
eksemplet du har fundet).

Det er stadig muligt at flytte rundt på rækkefølgen, men desværre er
det ikke muligt at flytte rundt på rækkefølgen brugere og grupper slås
op i Men det er en helt anden problemstilling.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-12-05 07:34

On 2005-12-19 22:24:56 +0100, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> said:

> Hvordan gør man nemmeste det på OS X, for der findes åbenbart
> ingen hosts-fil, som man blot kan redigere lidt i

Der liggerder skam: /etc/hosts

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thomas G. Madsen