Apples garanti
Fra : Martin

Dato : 11-12-05 19:40

Mit strømstik er vist gået i udu.

Skifter ikke længere farve mellem orange og grøn. Desuden er der kommet
en løs forbindelse, hvor jeg bliver nødt til at dreje lidt på stikket
for at give Ibooken strøm

Dækker Apples garanti dette - har ikke købt udvidet forsikring eller
applecare

Hvordan fungerer det i praksis, skal det sendes og jeg skal undvære det
i lang tid. Kan ikke dette da jeg sidder og skriver speciale

/Martin

Fra : Martin

Dato : 11-12-05 23:16

Nu er den helt gal.

Har rykket lidt frem og tilbage for at få forbindelse i stikket.

Pludselig begyndte det at ryge. Stikket sad lige ved en avis. Der er
brændt hul igennem ledningen og avisen begyndte at ryge. Hvis ikke jeg
havde siddet ved min computer var der gået ild i avisen

Hold da op

Sikken et held.

Har nu virkelig brug for en strømforsyning.

Hvad koster sådan en og hvor hurtige er applestore til at levere en,
hvis nu den er dækket af garantien.

Skriver som sagt speciale, så jeg kan absolut ikke undvære min computer

/Martin

Min Ibook er fra april i år

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-12-05 00:52

Martin <none@nospam.dk> wrote:

> [...]
> brændt hul igennem ledningen og avisen begyndte at ryge. Hvis ikke jeg
> havde siddet ved min computer var der gået ild i avisen

Havde du en avis liggende op ad stikket? Det var da godt, der ikke skete
mere.

> [...]
> hvis nu den er dækket af garantien.
>
> Skriver som sagt speciale, så jeg kan absolut ikke undvære min computer

Jeg går ud fra, at computeren er købt hos Apple Store. Så skal du
kontakte dem. Jeg aner ikke, om de vil have strømforsyningen sendt ind
først. Jeg ved heller ikke, om de vil påstå, du har tabt stikket. Det
kan jo nemt ske, og det vil være påstand mod påstand, hvis de går så
vidt.
Hvis det brænder på, og du mangler en strømforsyning, så kan du
købe en uoriginal fra Kensington. Jeg har lige set den i Apple-butikken
i Lyngby, men de har den sikkert også andre steder. Den er desværre lidt
dyr. Jeg kan godt se, det ikke er rimeligt, du selv skal betale, men en
nødsituation er jo en nødsituation. Jeg ødelagde selv en strømforsyning
for nogle år siden. Det tog Officeline nogle få dage at skaffe en. Her
er et link til Kensington:

<http://uk.kensington.com/html/7896.html>
<http://privat.officeline.dk/index.php?option=com_wrapper&Itemid=120>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin

Dato : 13-12-05 10:33

Jeg ringede til Apple store i går. Talte med deres supportafdeling. Der
var ingen tvivl om, at min strømforsyning var dækket af garantien.

De ville sende en ny. Skulle give dem mine kreditoplysninger som
sikkerhed for at jeg ville sende den gamle tilbage. De ville gerne se
den, da denne tekniske fejl ikke var så almindelig.

Mindre end 24 timer senere havde jeg en ny strømforsyning. Spurgte hvor
lang tid det ville tage, han sagde at det ville tage 2-3 dage, da den
skulle sendes fra Holland

/Martin

Fra : Jacob

Dato : 12-12-05 00:28

Når den er fra april 2005 - har du jo garanti. Ring til Apple og hør
nærmere.
Vi har 2 PB i huset og jeg er helt sikker på at strømforsyningen /
stikket i computeren er et svagt led i mekanikken.

Ring Apple og hør hvordan deres bytte politik er - jeg kunne
forestille mig at de er rimeligt OK.

Lad os høre nærmere når du ved mere.

VH Jacob