Dell 2405FPW på en Mac
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 11-12-05 19:13

Jeg overvejer at købe en 24" Dell 2405FPW til min kommende Dualcore G5.
Denne skærm kan, med visse grafikkort, anvendes vertikalt.

Hvilke grafikkort på Mac er kompatible med denne funktion?

Mvh
Gunnar Kristiansen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-12-05 19:52

On 2005-12-11 19:13:03 +0100, Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> said:

> Jeg overvejer at købe en 24" Dell 2405FPW til min kommende Dualcore G5.
> Denne skærm kan, med visse grafikkort, anvendes vertikalt.
>
> Hvilke grafikkort på Mac er kompatible med denne funktion?

Der er to muligheder. Det kan gørers i hardware (kræver ATI Veravision)
eller i software (kræver Quartz Extreme og 10.4).

jeg ved at veravision understøttes i eks ATI R9800, R9600, R800 og R850
driverene fra ATI, med Apples OEM versioner af samme kort skal man
bruge ATI's drivere, frem for de af Apple i Mac oS X 10.4 inkluderede
drivere, for at bruge veravison.

Apple's drivere i 10.4 understøtter funktionen i software på visse
nyere grafikkort, herunder på R9600PRO og Nvidea FX5200U. Det ville
undre mig om det ikke også er understøttet på de GF6600(LE) som Apple
har udstyret dualcore G5'erne med.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 11-12-05 20:59

Wow - én der ved hvad han snakker om - TAK! .-)

Gunnar

Fra : [92xx] Maciek

Dato : 11-12-05 21:24

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> nyere grafikkort, herunder på R9600PRO og Nvidea FX5200U. Det ville
> undre mig om det ikke også er understøttet på de GF6600(LE) som Apple

WOWWWWWWWWWWW
Dén rystede du liiiige ud af ærmet !!!!
Flot !
/Maciek
--
Jeg har talt

Fra : Peter Kiil

Dato : 11-12-05 22:09

Morten Reippuert Knudsen - nospam@reippuert.dk on 11/12/05 19:51 wrote:

> [...]
> nyere grafikkort, herunder på R9600PRO og Nvidea FX5200U. Det ville
> undre mig om det ikke også er understøttet på de GF6600(LE) som Apple

Min 1.67 ghz PowerBook med Mobility Radeon 9700 og 10.4 kan vende billedet.
--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-12-05 22:42

On 2005-12-11 22:09:00 +0100, Peter Kiil <spam@kiil.net> said:

> Min 1.67 ghz PowerBook med Mobility Radeon 9700 og 10.4 kan vende billedet.

det lyder ikke usansynligt i og med det understøtter QE og kører +10.4.
Med ATI's SW kan du sikkert også vende billedet i hardware.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 11-12-05 23:45

Er du ellers tilfreds med skærmen?

MVh
Gunnar

Fra : Peter Kiil

Dato : 12-12-05 00:04

Gunnar Kristiansen - funkpost@mac.com on 11/12/05 23:45 wrote:

> Er du ellers tilfreds med skærmen?

Ja jeg har faktisk kun et ankepunkt. Jeg bruger den som skærm for min
PowerBook når jeg ikke er på farten, og skærmen er tilsluttet via DVI.
Sætter jeg min PowerBook på sleep med skærmen tilsluttet, så går skærmen på
standby. Piller jeg DVI stikket ud af min PowerBook (som jeg gør 5 gange om
ugen når jeg tager på arbejde) går skærmen ikke på standby, men forbliver
tændt med en besked om den ikke kan finde noget signal. Det vil sige den
skal slukkes på powerknappen på fronten, og gør man det, så udsender den en
meget højfrekvent hyletone.

Men ellers er jeg fint tilfreds

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 28-12-05 20:45

Nå - nu har jeg fået mit udstyr, og det viser sig, at jeg IKKE kan
rotere billedet på det medfølgende NVIDIA GF6600 grafikkort, ligesom jeg
faktisk kan på min 1 1/2 år gamle PowerBook!

Jeg søger nu en løsning på problemet. Nogle siger at jeg godt kan få et
ATI grafikkort til min dualcore G5 der kan løse problemet, andre siger,
at NVIDIA kortene endnu er det eneste der virker...

Hvad er tilfældet, og hvad er den bedste løsning?

Håber på svar, så jeg kan få den "vertikale funktionalitet" jeg søger..

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-12-05 21:26

Gunnar Kristiansen skrev:

> Hvilke grafikkort på Mac er kompatible med denne funktion?

Jeg har skærmen og kan fortælle, at det tilsyneladende ikke virker
med min 1.8 G5 Dual med et Geforce FX 5200 Ultra og OS 10.4.3 med
alle opdateringer installeret.

Det skal dog siges, at jeg ikke har gjort meget for at få det til
at virke, for jeg har ikke brug for funktionen. Har blot for sjov
skyld prøvet, og kan se, at den ikke selv drejer billedet, når man
drejer skærmen, hvilket den vel skal gøre helt automagisk(?).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Lind

Dato : 11-12-05 21:59

> automagisk(?).

Hæ, hæ.....du er næsten helt Morten Reippuertsk
M.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-12-05 22:40

On 2005-12-11 21:25:42 +0100, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> said:

> , og kan se, at den ikke selv drejer billedet, når man drejer skærmen,
> hvilket den vel skal gøre helt automagisk(?)

"automagisk" kan den kun hvis du bruger den tilhørende Dell SW (som kun
findes til windows). På en almindelig PC m. XP uden Dell's SW kan den
ikke vende billedet når skærmen drejes.

Det er selve funktionene i grafikkort driveren der efterspørges. Det
bør du kunne med dit FX5200U på G5'eren via "roter" menuen
Systemindstillinger -> Skærm.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-12-05 23:08

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> "automagisk" kan den kun hvis du bruger den tilhørende Dell SW
> (som kun findes til windows). På en almindelig PC m. XP uden
> Dell's SW kan den ikke vende billedet når skærmen drejes.

Det lyder meget sandsynligt for sådan var det også med min gamle
Viewsonic VP201s.
Jeg har ikke installeret Dell softwaren på WinXP heller, da jeg
som nævnt ikke har noget at bruge funktionen til.

> Det er selve funktionene i grafikkort driveren der
> efterspørges. Det bør du kunne med dit FX5200U på G5'eren via
> "roter" menuen Systemindstillinger -> Skærm.

Okay. Det prøvede jeg så ikke, og nu er skærmen stillet tilbage
på sin vanlige plads, hvor den ikke kan roteres, så jeg orker
ikke lige at tjekke det efter pt. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-12-05 11:05

Thomas G. Madsen wrote:
> Jeg har ikke installeret Dell softwaren på WinXP heller, da jeg
> som nævnt ikke har noget at bruge funktionen til.

Den kunne ellers være rimeligt fantastisk når man fx. skal spille
Tetris

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-12-05 11:56

Hans Joergensen skrev:

> Den kunne ellers være rimeligt fantastisk når man fx. skal spille
> Tetris

Du siger noget! Måske skulle man alligevel installere softwaren ;)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 12-12-05 23:30

> Du siger noget! Måske skulle man alligevel installere softwaren ;)

....som så også fandtes til Mac?

Mvh
Gunnar

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-12-05 23:43

On 2005-12-12 23:29:45 +0100, Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> said:

> ...som så også fandtes til Mac?

nej
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-12-05 15:14

Gunnar Kristiansen skrev:

[Tetris]
> ...som så også fandtes til Mac?

Det skulle da ikke undre mig, hvis den ikke gjorde.

Godt at man har Windows (Sorry. Kunne ikke lade være).

--
Hilsen
Madsen