Unhappy Mac ikon
Fra : jens@xhaboo.dk

Dato : 06-12-05 13:32

Hejsa,

Jeg håber måske der er nogen der kan hjælpe mig lidt.

Jeg sad og legede lidt med en iMAC G4 der kører Mac OS 9.x .. Efter
jeg havde opdateret den på nettet osv, så klikkede jeg lidt rundt i
indstillingerne og så jeg kunne boote Mac OSX som lå på samme drev..
Da jeg valgte at boote denne så kommer der nu kun en grå skræm med
et mac ikon der er knækket.

Jeg har forsøgt at boote med at holde option knappen nede og der
kommer jeg ind i en boot loader men der kan jeg kun vælge den disk
hvor der er et Mac OSX ikon udfor og musemarkøren står med et ur som
om den tænker...

Er partionen helt stået af eller?

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 06-12-05 18:46

Du skal nok prøve at sætte en system-cd i, og genstarte mens du holder C
nedtrykket. Så kan du køre Diskværktøj / Diskførstehjælp.