Anbefaling af batteri til ipod?
Fra : Henrik Enslev

Dato : 05-12-05 23:08

Hej

Batteriet i min 3g ipod er dødt, og jeg har lige fundet et
"Newer Technology NuPower High-Capacity 850mAh Apple iPod Replacement
Lithium-Ion(internal) Battery"

for 26$. Er der nogen erfaringer med disse eller andre batterier?

Man kan selvfølgeligt også få Apple til at skifte batteriet for 56$

På forhånd tak for erfaringer

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-12-05 23:21

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> [...]
>
> for 26$. Er der nogen erfaringer med disse eller andre batterier?
>
> Man kan selvfølgeligt også få Apple til at skifte batteriet for 56$

Det er selvfølgelig noget helt andet, men jeg har et batteri af samme
mærke i min TiBook. Det har virket fint et år, og det holder til en
togrejse mellem Esbjerg og København, hvis man tager en direkte afgang
uden omstigninger. Det vil altså sige mere end tre timer med skrivning
og musikaflytning fra iTunes. Jeg har også engang spillet en DVD-film i
fuld længde uden problemer, men om det trækker mere strøm, tør jeg ikke
sige. Det er bestemt muligt. Alt i alt er det lidt blæret at arbejde på
computeren hele togrejsen, uden at sætte den til strøm. Og det er jo
dejligt nemt.
Batteriet endte med at blive stort set lige så dyrt som et
originalt, som dog er lidt mindre målt i mAh, for der kommer
forsendelse, told om moms med. Desuden ville FedEx have penge for at
behandle papirerne. Jeg tror, det var lidt over 150,- kr. Man kan vist
selv gøre det, men det er lettest, hvis man bor i den by, hvor varen
kommer til som f.eks. i København. Jeg frygter derfor, at det kan ende
med at blive dyrt, hvis du bare bestiller sådan en lille ting. Jeg
benyttede lejligheden til også at købe lidt RAM. Så blev omkostningerne
ligesom fordelt på flere enheder. Erik Richard har vist stor erfaring i
at handle hos Otherworld Computing, så han ved nok mere om det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 05-12-05 23:49

no@spam.nix (Henrik Enslev) writes:

> [...]
> Lithium-Ion(internal) Battery"
>
> for 26$. Er der nogen erfaringer med disse eller andre batterier?

Jeg har stoppet et 2000mAh fra NewerTech i min 1G iPod, og det er bare
godt! Godt nok var det første batteri "en om'er", men NewerTech
sendte mig et nyt med FedEx uden beregnet eller noget andet, så ingen
klager herfra.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 06-12-05 22:10

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> Er der nogen erfaringer med disse eller andre batterier?

Jeg fik sat et NewerTech batteri i min 3. gen. iPod. Jeg fik batteriet
fra en netbiks i Holland.

http://www.ipodupgrade.nl

(Bemærk at de også har 3G iPod 1100mAh batteri!)

Hurtig levering og på det tidspunkt en god pris. Jeg ville ikke købe det
i US. Du kan samlet hurtigt komme til at betale mere for varen end hvis
du køber et billigt sted i EU.

Mht. at skifte batteriet, så synes jeg ikke det var helt så let som det
der ud i instruktionsvideo. Plastik værktøjet blev ret smadret. (Men det
skal jo også kun bruges en gang.) Jeg synes også at kunne ane at iPodens
metalbagside ikke lukkede helt så flot til forsiden som før indgrebet.
Øvelse gør nok mester, men det er jo ikke så tit man har brug for at
skifte batteri. Måske findes der en biks i Kbh. eller Århus hvor man kan
få en med mere øvelse til at skifte batteriet for en fair pris?!

Batteriet fungerede i øvrigt fint. Nu i iPoden solgt og en mini indkøbt.
Så nu er øvelsen en anden når der skal skiftes batteri.

Live and learn
--
Mvh Martin