mystik
Fra : Hanne Hertzog

Dato : 03-12-05 20:29

På officeline's site er der en artikel om, hvorfor man elsker Mac ( frit
fortolket). Den havde jeg lavet en henvisning til og jeg testede den, da
jeg havde lagt den op. Nu fik jeg meddelelse at det var det rene volapyk.
Har selv lige testet den og ja, det er det. Hvad kan det være? Den plejer
altid at fungere. Man kommer fint ind på siden, men når man så trykker på
billedet med privat, så er det kage.
www.officeline.dk

hilsen Hanne

www.macbruger.dk
____________________
Største og ældste forening
for MacBrugere i Danmark

Fra : David Mc Nally

Dato : 03-12-05 20:50

Hanne Hertzog wrote:
> [...]
> altid at fungere. Man kommer fint ind på siden, men når man så trykker på

Officelines website ser ud til at være blevet de-faced (en form for
grafitti blandt hackere).

--
Personlig blog: www.mcnally.dk
Holde kundekontakten ved lige - send nyhedsbreve: www.ebrev.info

For direkte mail: Udskift .invalid med .dk.

Fra : David Mc Nally

Dato : 03-12-05 20:51

David Mc Nally wrote:
> Officelines website ser ud til at være blevet de-faced (en form for
> grafitti blandt hackere).

Og grunden til de er blevet det er, at de benytter en usikker version af
Mambo/Joomla som CMS. Lad os benytte muligheden til at gøre alle
opmærksomme på følgende sikkerhedspatch til Mambo/Joomla:
http://www.mamboserver.com/index.php?option=com_content&task=view&id=172&Itemid=1

Fra : Tom

Dato : 03-12-05 21:10

De er da ikke de-faced, når deres forside får lov til at eksistere..!?
Omvendt er de ret fucked, da hele dynen er godt og grundigt nede..

http://privat.officeline.dk/index.php?option=com_content&task=blogcategory&i
d=82&Itemid=270
(ti hi)

Tom

Hvornår var der nogen der så dette..?
Jeg mener gad vide hvor længe deres side kommer til at være nede ...

On 03/12/05 20:50, in article
4391f715$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk, "David Mc Nally"

Fra : David Mc Nally

Dato : 03-12-05 21:28

Tom wrote:
> De er da ikke de-faced, når deres forside får lov til at eksistere..!?

Forsiden kører formentlig ikke på Mambo, men er ren HTML, der linker
videre til de to subdomains - derfor har hackerne (som egentlig blot er
script kiddies) ikke kunnet lægge deres signatur her.

> Omvendt er de ret fucked, da hele dynen er godt og grundigt nede..

Det må man sige. :)

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 03-12-05 23:28

Tom <nospam@fakemail.dk> on lørdag 3. december 2005 at 21:10 +0100 wrote:
>De er da ikke de-faced, når deres forside får lov til at eksistere..!?
>Omvendt er de ret fucked, da hele dynen er godt og grundigt nede..

> [...]

Jeg har lagt den ind kl.16.15 og kl.18.14 får jeg at vide, at den er
underlig.
Så det er altså sket i mellem de klokkeslet.
Hilsen Hanne

>..
>Jeg mener gad vide hvor længe deres side kommer til at være nede ...
Ja, her i weekenden er der nok ikke nogen der får fixet det.

>On 03/12/05 20:50, in article
>4391f715$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk, "David Mc Nally"

>http://www.mamboserver.com/index.php?option=com_content&task=view&id=172&Itemi

Nogen burde måske sende en notits til macnyt og mediamac om det sidste her?
Jeg skriver ikke nogen af stederne og har heller ikke nogen forstand på
slige ting.
Hilsen Hanne

www.macbruger.dk
____________________
Største og ældste forening
for MacBrugere i Danmark

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 04-12-05 15:16

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Nogen burde måske sende en notits til macnyt og mediamac om det sidste her?
> Jeg skriver ikke nogen af stederne og har heller ikke nogen forstand på
> slige ting.

Den har allerede været oppe at vende i macnyt - for en uge siden...
Dengang var den også gal, men de har åbenbart ikke fået lukket hullet.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog