/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Her lige et surt opstød..
Fra : Tom


Dato : 03-12-05 12:40

Her har programmørerne haft frit spil!!

http://www.e-trade.dandiscount.dk/
Prøvede med to-tre browsere, og opgav så !!
Sikke da en pinlig ( forside)
Tom


 
 
David Mc Nally (03-12-2005)
Kommentar
Fra : David Mc Nally


Dato : 03-12-05 12:54

Tom wrote:
> Her har programmørerne haft frit spil!!
>
> http://www.e-trade.dandiscount.dk/
> Prøvede med to-tre browsere, og opgav så !!
> Sikke da en pinlig ( forside)

Samme "fejl" får man på
http://www.teliamobile.dk/teliamobile-dk-html-da/control/webshop. Min
Firefox får ikke adgang - jeg ved ikke om jeg skal være irriteret eller
have ondt af dem, for de mister jo formentlig kunder på det. Tumper.

--
Personlig blog: www.mcnally.dk
Holde kundekontakten ved lige - send nyhedsbreve: www.ebrev.info

For direkte mail: Udskift .invalid med .dk.

Henrik Münster (03-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 03-12-05 14:27

In article <43918742$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
David Mc Nally <nospam@mcnally.invalid> wrote:

> Tom wrote:
> > Her har programmørerne haft frit spil!!
> >
> > http://www.e-trade.dandiscount.dk/
> > Prøvede med to-tre browsere, og opgav så !!
> > Sikke da en pinlig ( forside)
>
> Samme "fejl" får man på
> http://www.teliamobile.dk/teliamobile-dk-html-da/control/webshop. Min
> Firefox får ikke adgang - jeg ved ikke om jeg skal være irriteret eller
> have ondt af dem, for de mister jo formentlig kunder på det. Tumper.

Underligt at fejlmeddelelserne er så standardiserede. Retfærdigvis skal
det siges, at siderne fungerer fint med Internet Explorer 5.2 til Mac OS
X.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Jesper Haaber Gyllin~ (03-12-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 03-12-05 14:33

Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote:

> In article <43918742$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
> David Mc Nally <nospam@mcnally.invalid> wrote:
>
> > Tom wrote:
> > > Her har programmørerne haft frit spil!!
> > >
> > > http://www.e-trade.dandiscount.dk/
> > > Prøvede med to-tre browsere, og opgav så !!
> > > Sikke da en pinlig ( forside)
> >
> > Samme "fejl" får man på
> > http://www.teliamobile.dk/teliamobile-dk-html-da/control/webshop. Min
> > Firefox får ikke adgang - jeg ved ikke om jeg skal være irriteret eller
> > have ondt af dem, for de mister jo formentlig kunder på det. Tumper.
>
> Underligt at fejlmeddelelserne er så standardiserede. Retfærdigvis skal
> det siges, at siderne fungerer fint med Internet Explorer 5.2 til Mac OS
> X.

Hvad er Internet Explorer 5.2 ? Er det noget fra dette århundrede ?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat: macnerd1965 + MSN: jesper@gylling.net
Skype: jesperhaabergylling

Henrik Münster (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 04-12-05 00:29

In article <1h700e5.iwwltmv5l4wN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Hvad er Internet Explorer 5.2 ? Er det noget fra dette århundrede ?

Nej, men den er meget god at have liggende, hvis man f.eks. vil købe
mobiltelefoner hos Telia eller se åbningstiderne hos Fleggård Discount.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Kaj Christiansen (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Kaj Christiansen


Dato : 04-12-05 14:49

Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote:

> In article <1h700e5.iwwltmv5l4wN%jesper@gylling.net>,
> jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:
>
> > Hvad er Internet Explorer 5.2 ? Er det noget fra dette århundrede ?
>
> Nej, men den er meget god at have liggende, hvis man f.eks. vil købe
> mobiltelefoner hos Telia eller se åbningstiderne hos Fleggård Discount.


Jeg vælger nu den løsning at handle et andet sted.
Jeg har kun været tvunget til at bruge IE én gang i år, da jeg løb ind i
en side fra en statsinstitution der ikke kunne klares med andre
browsere.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

For contact replace ofir with myrealbox and dk with com

Jesper Haaber Gyllin~ (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 04-12-05 16:42

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote:
>
> > In article <1h700e5.iwwltmv5l4wN%jesper@gylling.net>,
> > jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:
> >
> > > Hvad er Internet Explorer 5.2 ? Er det noget fra dette århundrede ?
> >
> > Nej, men den er meget god at have liggende, hvis man f.eks. vil købe
> > mobiltelefoner hos Telia eller se åbningstiderne hos Fleggård Discount.
>
>
> Jeg vælger nu den løsning at handle et andet sted.
> Jeg har kun været tvunget til at bruge IE én gang i år, da jeg løb ind i
> en side fra en statsinstitution der ikke kunne klares med andre
> browsere.

Det var nu også bare for at lave lidt gas. Jeg har selv IE liggende og
Firefox til vanskelige sites, som en eller anden fladpandet PC klovn
står bag.

Safari klarer 99% af mine sites og da der ofte er en tracker på diverse
sites, som registrerer hvilken browser og OS der kommer forbi, så skyder
vi os selv i foden hvis vi bruger IE.

IE er absolut en gammeldags browser og den burde enten opdateres eller
også leve hengemt i Applications, hvor vi kun tager den frem i
nødstilfælde.


--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat: macnerd1965 + MSN: jesper@gylling.net
Skype: jesperhaabergylling

Henrik Münster (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 05-12-05 01:08

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Det var nu også bare for at lave lidt gas. Jeg har selv IE liggende og
> Firefox til vanskelige sites, som en eller anden fladpandet PC klovn
> står bag.

Det var også ment som lidt galgenhumor fra min side. Den nye version 1.5
af Firefox er endnu bedre til at læse den slag hjemmesider. Den kan
næsten vise <www.peugeot.dk> og <www.esenet.dk>.

> IE er absolut en gammeldags browser og den burde enten opdateres eller
> også leve hengemt i Applications, hvor vi kun tager den frem i
> nødstilfælde.

Helt enig, men den fylder jo ikke alverden, så det skader ikke at have
den liggende for alle tilfældes skyld. Vi mænd render jo også rundt med
to brystvorter.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

David Mc Nally (03-12-2005)
Kommentar
Fra : David Mc Nally


Dato : 03-12-05 14:54

Henrik Münster wrote:
> Underligt at fejlmeddelelserne er så standardiserede. Retfærdigvis skal
> det siges, at siderne fungerer fint med Internet Explorer 5.2 til Mac OS
> X.

Billedet hentes fra shop4all.dk på både dandiscount.dk og
teliamobile.dk. Tænk at så store firmaer vælger at bruge en så dårlig
shop-løsning.

--
Personlig blog: www.mcnally.dk
Holde kundekontakten ved lige - send nyhedsbreve: www.ebrev.info

For direkte mail: Udskift .invalid med .dk.

Hanne Hertzog (03-12-2005)
Kommentar
Fra : Hanne Hertzog


Dato : 03-12-05 13:25

David Mc Nally <nospam@mcnally.invalid> on lørdag 3. december 2005 at
12:53 +0100 wrote:
>Tom wrote:
>> Her har programmørerne haft frit spil!!
>>
>> http://www.e-trade.dandiscount.dk/
>> Prøvede med to-tre browsere, og opgav så !!
>> Sikke da en pinlig ( forside)
>
>Samme "fejl" får man på
>http://www.teliamobile.dk/teliamobile-dk-html-da/control/webshop. Min
>Firefox får ikke adgang - jeg ved ikke om jeg skal være irriteret eller
>have ondt af dem, for de mister jo formentlig kunder på det. Tumper.
>
>--
>Personlig blog: www.mcnally.dk
>Holde kundekontakten ved lige - send nyhedsbreve: www.ebrev.info
>
>For direkte mail: Udskift .invalid med .dk.

Kommer det ikke under racisme?
Hilsen Hanne

www.macbruger.dk
____________________
Største og ældste forening
for MacBrugere i Danmark




Jesper Haaber Gyllin~ (03-12-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 03-12-05 14:25

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> David Mc Nally <nospam@mcnally.invalid> on lørdag 3. december 2005 at
> 12:53 +0100 wrote:
> >Tom wrote:
> >> Her har programmørerne haft frit spil!!
> >>
> >> http://www.e-trade.dandiscount.dk/
> >> Prøvede med to-tre browsere, og opgav så !!
> >> Sikke da en pinlig ( forside)
> >
> >Samme "fejl" får man på
> >http://www.teliamobile.dk/teliamobile-dk-html-da/control/webshop. Min
> >Firefox får ikke adgang - jeg ved ikke om jeg skal være irriteret eller
> >have ondt af dem, for de mister jo formentlig kunder på det. Tumper.
> >
> >--
> >Personlig blog: www.mcnally.dk
> >Holde kundekontakten ved lige - send nyhedsbreve: www.ebrev.info
> >
> >For direkte mail: Udskift .invalid med .dk.
>
> Kommer det ikke under racisme?

Hvilket ?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat: macnerd1965 + MSN: jesper@gylling.net
Skype: jesperhaabergylling

Flemming Rubini (03-12-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 03-12-05 14:33

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> David Mc Nally <nospam@mcnally.invalid> on lørdag 3. december 2005 at
> 12:53 +0100 wrote:
> >Tom wrote:
> >> Her har programmørerne haft frit spil!!
> >>
> >> http://www.e-trade.dandiscount.dk/
> >> Prøvede med to-tre browsere, og opgav så !!
> >> Sikke da en pinlig ( forside)
> >
> >Samme "fejl" får man på
> >http://www.teliamobile.dk/teliamobile-dk-html-da/control/webshop. Min
> >Firefox får ikke adgang - jeg ved ikke om jeg skal være irriteret eller
> >have ondt af dem, for de mister jo formentlig kunder på det. Tumper.
> >
> >--
> >Personlig blog: www.mcnally.dk
> >Holde kundekontakten ved lige - send nyhedsbreve: www.ebrev.info
> >
> >For direkte mail: Udskift .invalid med .dk.
>
> Kommer det ikke under racisme?

"invalid" i denne sammenhæng er engelsk for ugyldig.

Det er en vedtagen måde at spamsikre sin emailadresse på, i modsætning
til at forvanske sit domæne.

--
Med venlig hilsen
Flemming Rubini

E-post: brug reply for at få korrekt adresse.

Jens (03-12-2005)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 03-12-05 17:32

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:
---klip---
> > Kommer det ikke under racisme?
>
> "invalid" i denne sammenhæng er engelsk for ugyldig.

Jeg tror Hanne mente racisme mod Macbrugere

> Det er en vedtagen måde at spamsikre sin emailadresse på, i modsætning
> til at forvanske sit domæne.

Men giver stadig en adresse, der skal fifles med - i modsætning til min,
der virker umiddelbart (og ikke giver mere end 2-3 spammails om måneden)
--

Jens F

Flemming Rubini (03-12-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 03-12-05 18:10

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:
>
> > Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:
> ---klip---
> > > Kommer det ikke under racisme?
> >
> > "invalid" i denne sammenhæng er engelsk for ugyldig.
>
> Jeg tror Hanne mente racisme mod Macbrugere
>
> > Det er en vedtagen måde at spamsikre sin emailadresse på, i modsætning
> > til at forvanske sit domæne.
>
> Men giver stadig en adresse, der skal fifles med - i modsætning til min,
> der virker umiddelbart (og ikke giver mere end 2-3 spammails om måneden)

from adressen er offentlig og bør spamsikres, men reply-to adressen kan
du jo gøre anvendelig.

--
Med venlig hilsen
Flemming Rubini

E-post: brug reply for at få korrekt adresse.

Christian Bech (03-12-2005)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 03-12-05 20:13

In article <1h7093i.1sqd0ifveo1lN%flemming@rubini.invalid>,
flemming@rubini.invalid (Flemming Rubini) wrote:

> Jens <spam@finds.dk> wrote:
>
> > Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:
> >
> > > Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:
> > ---klip---
> > > > Kommer det ikke under racisme?
> > >
> > > "invalid" i denne sammenhæng er engelsk for ugyldig.
> >
> > Jeg tror Hanne mente racisme mod Macbrugere
> >
> > > Det er en vedtagen måde at spamsikre sin emailadresse på, i modsætning
> > > til at forvanske sit domæne.
> >
> > Men giver stadig en adresse, der skal fifles med - i modsætning til min,
> > der virker umiddelbart (og ikke giver mere end 2-3 spammails om måneden)
>
> from adressen er offentlig og bør spamsikres, men reply-to adressen kan
> du jo gøre anvendelig.

Bør? Det er der vist ingen rfc'er, der lægger op til, men .invalid
metoden er naturligvis den mest sympatiske.

Jeg har så minimale problemer med spam, at jeg ikke ser nogen grund til
at bruge en ugyldig adresse.

Flemming Rubini (03-12-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 03-12-05 20:42

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Jeg har så minimale problemer med spam, at jeg ikke ser nogen grund til
> at bruge en ugyldig adresse.

Interessant.
Jeg får mængder af spam, specielt hver gang jeg har handlet hos
refillexperten/don inkjet.

--
Med venlig hilsen
Flemming Rubini

E-post: brug reply for at få korrekt adresse.

Christian Bech (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 04-12-05 23:07

In article <1h70h9w.1sevciixr70ioN%flemming@rubini.invalid>,
flemming@rubini.invalid (Flemming Rubini) wrote:

> Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:
>
> > Jeg har så minimale problemer med spam, at jeg ikke ser nogen grund til
> > at bruge en ugyldig adresse.
>
> Interessant.
> Jeg får mængder af spam, specielt hver gang jeg har handlet hos
> refillexperten/don inkjet.

Jeg har slet ikke nogen printer, så det er måske forklaringen

Min adresse rummer et "nospam" forrest. Dumme spammere tror, at de skal
fjerne det og har så ikke nogen adresse at sende til for adressen
fungerer selvsagt kun med "nospam". Der er flere, der bruger den metode
med succes.

Flemming Rubini (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 05-12-05 00:17

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> In article <1h70h9w.1sevciixr70ioN%flemming@rubini.invalid>,
> flemming@rubini.invalid (Flemming Rubini) wrote:
>
> > Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:
> >
> > > Jeg har så minimale problemer med spam, at jeg ikke ser nogen grund til
> > > at bruge en ugyldig adresse.
> >
> > Interessant.
> > Jeg får mængder af spam, specielt hver gang jeg har handlet hos
> > refillexperten/don inkjet.
>
> Jeg har slet ikke nogen printer, så det er måske forklaringen
>
> Min adresse rummer et "nospam" forrest. Dumme spammere tror, at de skal
> fjerne det og har så ikke nogen adresse at sende til for adressen
> fungerer selvsagt kun med "nospam". Der er flere, der bruger den metode
> med succes.

spam@ fungere skam også. Men der hvor jeg oplever problemer er når jeg
besøger fx Don Inkjet, for så bruger jeg som min køberadresse:
sælgers_firmanavn@mit_domæne.dk hvorved jeg altid (givet der ikke er
manipuleret med adressen) kan se hvor spam er genereret fra. Når jeg har
prøvet det en del gange, kan jeg med god sikkerhed sige hvor spammen er
kommet fra.
Ulempen er selvfølgelig at man ikke skal skide i modvind. Men, det giver
mig et valg mht. om jeg vil stå model til det.

--
Med venlig hilsen
Flemming Rubini

E-post: brug reply for at få korrekt adresse.

Christian Bech (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 19-12-05 10:58

In article <1h72ltk.1j8hlf61vajchcN%flemming@rubini.invalid>,
flemming@rubini.invalid (Flemming Rubini) wrote:

> Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:
>
> > In article <1h70h9w.1sevciixr70ioN%flemming@rubini.invalid>,
> > flemming@rubini.invalid (Flemming Rubini) wrote:
> >
> > > Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:
> > >
> > > > Jeg har så minimale problemer med spam, at jeg ikke ser nogen grund til
> > > > at bruge en ugyldig adresse.
> > >
> > > Interessant.
> > > Jeg får mængder af spam, specielt hver gang jeg har handlet hos
> > > refillexperten/don inkjet.
> >
> > Jeg har slet ikke nogen printer, så det er måske forklaringen
> >
> > Min adresse rummer et "nospam" forrest. Dumme spammere tror, at de skal
> > fjerne det og har så ikke nogen adresse at sende til for adressen
> > fungerer selvsagt kun med "nospam". Der er flere, der bruger den metode
> > med succes.
>
> spam@ fungere skam også. Men der hvor jeg oplever problemer er når jeg
> besøger fx Don Inkjet, for så bruger jeg som min køberadresse:
> sælgers_firmanavn@mit_domæne.dk hvorved jeg altid (givet der ikke er
> manipuleret med adressen) kan se hvor spam er genereret fra. Når jeg har
> prøvet det en del gange, kan jeg med god sikkerhed sige hvor spammen er
> kommet fra.


Joeh, men det er vel ikke noget argument for, at der kommer spam fra
nyhedsgrupperne?

Flemming Rubini (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 19-12-05 11:06

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> In article <1h72ltk.1j8hlf61vajchcN%flemming@rubini.invalid>,
> flemming@rubini.invalid (Flemming Rubini) wrote:
>
> > Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:
> >
> > > In article <1h70h9w.1sevciixr70ioN%flemming@rubini.invalid>,
> > > flemming@rubini.invalid (Flemming Rubini) wrote:
> > >
> > > > Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:
> > > >
> > > > > Jeg har så minimale problemer med spam, at jeg ikke ser nogen
> > > > > grund til at bruge en ugyldig adresse.
> > > >
> > > > Interessant. Jeg får mængder af spam, specielt hver gang jeg har
> > > > handlet hos refillexperten/don inkjet.
> > >
> > > Jeg har slet ikke nogen printer, så det er måske forklaringen
> > >
> > > Min adresse rummer et "nospam" forrest. Dumme spammere tror, at de
> > > skal fjerne det og har så ikke nogen adresse at sende til for adressen
> > > fungerer selvsagt kun med "nospam". Der er flere, der bruger den
> > > metode med succes.
> >
> > spam@ fungere skam også. Men der hvor jeg oplever problemer er når jeg
> > besøger fx Don Inkjet, for så bruger jeg som min køberadresse:
> > sælgers_firmanavn@mit_domæne.dk hvorved jeg altid (givet der ikke er
> > manipuleret med adressen) kan se hvor spam er genereret fra. Når jeg har
> > prøvet det en del gange, kan jeg med god sikkerhed sige hvor spammen er
> > kommet fra.
>
>
> Joeh, men det er vel ikke noget argument for, at der kommer spam fra
> nyhedsgrupperne?

jeg tænker på agenter/robotter som høster emailadresser, herunder også i
newsgroups. Jeg får ikke spam via nyhedsgrupperne, _efter_ jeg indførte
nærværende procedure.

--
Med venlig hilsen Flemming Rubini

E-post: brug reply for at få korrekt adresse.

Jens (03-12-2005)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 03-12-05 21:37

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Jens <spam@finds.dk> wrote:
>
> > Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:
---klip---
> > > Det er en vedtagen måde at spamsikre sin emailadresse på, i modsætning
> > > til at forvanske sit domæne.
> >
> > Men giver stadig en adresse, der skal fifles med - i modsætning til min,
> > der virker umiddelbart (og ikke giver mere end 2-3 spammails om måneden)
>
> from adressen er offentlig og bør spamsikres, men reply-to adressen kan
> du jo gøre anvendelig.

Som Du vil kunne se af mit indlæg tager jeg min egen medicin - uden
bivirkninger. Det er totalt unødvendigt at "spamsikre" på den måde Du
foreskriver - og benytter.

På den anden side: Når ingen skriver til én, er det jo lige meget
--

Jens F

philaweb (03-12-2005)
Kommentar
Fra : philaweb


Dato : 03-12-05 14:44

Tom skrev:

> Her har programmørerne haft frit spil!!
>
> http://www.e-trade.dandiscount.dk/
> Prøvede med to-tre browsere, og opgav så !!
> Sikke da en pinlig ( forside)

Nøjagtig den samme side som man får hos http://www.debitelshop.dk/

Højst sandsynligt hosted det samme sted og Fleggaard DanDiscount er da også en af Debitels
største forhandlere.


--

venlige hilsener...

Philaweb


Mine bogmærker: http://del.icio.us/philaweb.

Hanne Hertzog (03-12-2005)
Kommentar
Fra : Hanne Hertzog


Dato : 03-12-05 20:32

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> on lørdag 3. december 2005 at
20:13 +0100 wrote:
>
>Bør? Det er der vist ingen rfc'er, der lægger op til, men .invalid
>metoden er naturligvis den mest sympatiske.
>
>Jeg har så minimale problemer med spam, at jeg ikke ser nogen grund til
>at bruge en ugyldig adresse.

samme her. En håndfuld om måneden højst.
Hilsen Hanne

www.macbruger.dk
____________________
Største og ældste forening
for MacBrugere i Danmark




Hanne Hertzog (03-12-2005)
Kommentar
Fra : Hanne Hertzog


Dato : 03-12-05 20:34

spam@finds.dk (Jens) on lørdag 3. december 2005 at 17:32 +0100 wrote:
>
>Jeg tror Hanne mente racisme mod Macbrugere

Nemlig. Kan det ikke sidestilles, når man fravælger nogen frem for andre.
eks.vis dem
med anden hudfarve eller dem med ent andet styresystem?
Hilsen Hanne

www.macbruger.dk
____________________
Største og ældste forening
for MacBrugere i Danmark




Ove Steen Smidt (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 04-12-05 11:49

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> spam@finds.dk (Jens) on lørdag 3. december 2005 at 17:32 +0100 wrote:
> >
> >Jeg tror Hanne mente racisme mod Macbrugere
>
> Nemlig. Kan det ikke sidestilles, når man fravælger nogen frem for andre.
> eks.vis dem
> med anden hudfarve eller dem med ent andet styresystem?
> Hilsen Hanne
>
> www.macbruger.dk
> ____________________
> Største og ældste forening
> for MacBrugere i Danmark

Som nu f.eks. Computercity, der iflg. min erfaring flere gange har
skiftet holdning mht., om de ville forhandle Mac-relaterede produkter.
Jeg kunne ikke lige i forgårs huske, hvordan landet lå, da jeg gik ind
for at købe MS-Office. Ekspedienten stod med en pakke, som han
tvivlrådigt vendte og drejede på mit spørgsmål om, hvorvidt den var til
Mac. Det gik så op for mig, at det var en PC-version og, at manden slet
ikke var klar over, at produktet fremstilles i to klart forskellige
versioner. Det er vel nærmest en slags uagtsom racisme. Jeg tilgav ham,
da han tilsyneladende ikke vidste bedre, og sagde farvel og tak.
Det er nærliggende for offentligt ansatte at handle hos Computercity,
der giver Forbrugsforeningsrabat. Men det er også fornemt at kunne få
den fulde Officepakke i Gammel Mønt i Educationudgave til 1.500 kr. med
tre licenser.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

fjerndette (04-12-2005)
Kommentar
Fra : fjerndette


Dato : 04-12-05 15:27

Ove Steen Smidt wrote:
> Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:
>
>
>>spam@finds.dk (Jens) on lørdag 3. december 2005 at 17:32 +0100 wrote:
>>
>>>Jeg tror Hanne mente racisme mod Macbrugere
>>
>>Nemlig. Kan det ikke sidestilles, når man fravælger nogen frem for andre.
>>eks.vis dem
>> med anden hudfarve eller dem med ent andet styresystem?
>> Hilsen Hanne
>>
>> www.macbruger.dk
>>____________________
>>Største og ældste forening
>>for MacBrugere i Danmark
>
>

Racisme - nok ikke, men måske uvidenhed, bevidst fravalg etc...

Landsforeningen af Menighedsrådsmedlemmer, der er organisation for de
folkevalgte i Folkekirken, har et værktøj kaldet "It-skrivebordet.dk",
som bl.a. indeholder database med love, cirkulærer, vejledninger og en
hel masse andet, som menighedsrådsmedlemmer, præster og ansatte ofte har
brug for.
Dette værktøj kan kun anvendes af brugere, der har IE 6.0 på maskinen;
alt i IT i Folkekirken er rettet til PC/Windows/Microsoft, og personligt
er jeg som ansat og MAC-bruger (med en "tjeneste-AluBook 15") afskåret
fra at kunne leve med i denne verden...

NÅ, men jeg klarer mig - problemet er blot at mere og mere oplysning af
forskellig art kun kan hentes elektronisk, og så må jeg jo låne min
kones PC og hendes adgang (hun er osse ansat i "firmaet") til
"IT-skrivebordet" , downloade det her og sende det til min MAC,
hvilket er lidt! omstændeligt.

Vgst
Kristian Stange





Martin Bredthauer (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 04-12-05 19:09

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Her har programmørerne haft frit spil!!

Ja, man undre sig over deres beslutning. Men du kan fint komme ind på
deres site... hvis du vil. Du skal bare få Firefox til at identificere
sig som IE.

Hent nedenstående plugin

https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=59&application=fir
efox

Med den kan du skifte din såkaldte user-agent, så det ser ud som om du
kommer til et site med IE. Men husk at skifte om så snart du forlader
sitet. Det er jo "selvmord" at ha' en user-agent sat til IE hele tiden,
idet webudviklerne så ikke får et reelt billede af hvor mange faktisk
bruger andre browsere end IE. Bedst er det jo at sites ikke laver sådan
en browsersortering, user-agent switching er næst-sidste mulighed, og
sidste mulighed er at droppe sitet helt.

--
Mvh Martin
mailto://spam@talentmedia.dk | AIM://mbredthauer
Hvis det eneste værktøj man har er en hammer, ligner alle problemer søm!

philaweb (05-12-2005)
Kommentar
Fra : philaweb


Dato : 05-12-05 01:17

Martin Bredthauer skrev:

> Ja, man undre sig over deres beslutning. Men du kan fint komme ind på
> deres site... hvis du vil. Du skal bare få Firefox til at identificere
> sig som IE.

Ja, men husk at acceptere cookies... ellers bliver du nemlig heller ikke sluppet ind.

--

venlige hilsener...

Philaweb


Mine bogmærker: http://del.icio.us/philaweb.

philaweb (05-12-2005)
Kommentar
Fra : philaweb


Dato : 05-12-05 01:28

philaweb skrev:


>> Ja, man undre sig over deres beslutning. Men du kan fint komme ind på
>> deres site... hvis du vil. Du skal bare få Firefox til at identificere
>> sig som IE.
>
>
> Ja, men husk at acceptere cookies... ellers bliver du nemlig heller ikke
> sluppet ind.

PS. 5 cookies - 4 fra externe websites. Iøvrigt, prøv at besøge siden med blank user-agent.


--

venlige hilsener...

Philaweb


Mine bogmærker: http://del.icio.us/philaweb.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste