iPod videoer - en hurtigere metode?
Fra : es

Dato : 02-12-05 11:17

Hej

Nu troede jeg jo lige at de videoer man har i sin iTunes sådan uden
videre lod sig afspille på en iPod video.
Det gør de naturligvis ikke. Videoer skal være købt gennem iTunes
(og det kan man så ikke i DK, thanks for nothing here, Apple) - eller
også skal man konvertere dem gennem quicktime pro.
Det sidste tar en krig. Pt står maskinen og koger på 5.kvarter med
at konvertere en ussel lille quicktime stump på sølle 24 mb til en
ipod-egnet ditto. Er der nogen som kender iPodvenlige
komverteringsprogrammer som arbejder hurtigere end quicktime pro?

Hilsen Esther

Fra : Jesper

Dato : 02-12-05 15:16

es <selig@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> ipod-egnet ditto. Er der nogen som kender iPodvenlige
> komverteringsprogrammer som arbejder hurtigere end quicktime pro?

Du kan prøve FFMPEGX og Handbrake. Sidstnævnte vil dog kun konvertere
fra DVD eller Video_TS mappe.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : es

Dato : 02-12-05 15:56

Jesper wrote:

> Du kan prøve FFMPEGX og Handbrake. Sidstnævnte vil dog kun konvertere
> fra DVD eller Video_TS mappe.

Takker. Til info for andre har jeg pt prøvet ----"MovieToGo" som lige
nu er i gang med at konvertere en 700 mb avi til mpeg-4. Jeg tror den
måske er færdig når jeg kommer tilbage på jobbet mandag morgen -
hvis jeg altså la'r den koge her hele weekenden.
Quicktime pro er stadig i gang med at konvertere 6 små videoer på
omkring 15-20 mb hver, det har den foreløbig brugt hele dagen på, så
den får osse week-enden til hjælp ;.)
Har hentet et program ved navn iSquint men ikke rigtigt fået noget ud
af det. Handbrake ser fedt ud og det skal få lov at konvertere
Groundhog Day, det må være en rigtig ipod film.

hilsen esther

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-12-05 17:09

"es" <selig@mail.tele.dk> writes:

> ipod-egnet ditto. Er der nogen som kender iPodvenlige
> komverteringsprogrammer som arbejder hurtigere end quicktime pro?

HVis vlc kan vise den, kan den måske "streame" den til en fil i et
format du kan bruge til noget.

Fra : es

Dato : 04-12-05 12:48

En follow-up, mest til iPod video ejere:

Handbrake er rimeligt genialt til at rippe dvd-film til ipoden, man
skal blot huske at sætte skærmopløsningen til 320 x whatever
(skalerer selv ned). Det går ret tjept, skal vel bruge et par timer
eller tre til en stor/tung film.

Der er (= jeg har) større problemer med lageret af div. musikvideoer.
quicktime pro kan rippe, men resultatet blir uden lyd. Og så ryger
lidt af ideen jo. Gennemprøvede forslag modtages med taknemlighed.

hilsen Esther

Fra : Peter Ursin

Dato : 05-12-05 08:36

"es" <selig@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

>ipod-egnet ditto. Er der nogen som kender iPodvenlige
>komverteringsprogrammer som arbejder hurtigere end quicktime pro?

PSPWare kan anbefales. Pt. det hurtigste program jeg har fundet.

mvh
Peter

Fra : es

Dato : 05-12-05 10:34

Peter Ursin wrote:
> PSPWare kan anbefales. Pt. det hurtigste program jeg har fundet.

Det kan konvertere til playstation portable, yes. Men kan det osse
konvertere til video iPod?

Har i mellemtiden fundet et lille program til omkring 10$ - det hedder
"Podner". Det ser ud som om det ku være svaret:

http://www.splasm.com/products/productpodner.html

hilsen Esther

Fra : Peter Ursin

Dato : 05-12-05 17:33

es <selig@mail.tele.dk> wrote:

> Det kan konvertere til playstation portable, yes. Men kan det osse
> konvertere til video iPod?
Ja, det er samme filformat. Som skrevet så bruger jeg det selv, og har
ikke fundet noget der er hurtigere.
Prøv selv, lad dig ikke afskrække fordi det hedder noget med PSP

--
Peter Ursin

Powerbook G4: 17", 1.67GHz, 2GB RAM, OS 10.4.3

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-12-05 19:59

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> Ja, det er samme filformat. Som skrevet så bruger jeg det selv, og har
> ikke fundet noget der er hurtigere.
> Prøv selv, lad dig ikke afskrække fordi det hedder noget med PSP

Orv mand! Har de også noget til Nintendo DS?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Ursin

Dato : 05-12-05 20:34

> Orv mand! Har de også noget til Nintendo DS?

hø hø

Fra : es

Dato : 05-12-05 19:24

Peter Ursin wrote:

> Prøv selv, lad dig ikke afskrække fordi det hedder noget med PSP

Respekt! Det er da den mest cool app jeg længe osv. Og ja, totalt
hurtigt. Er nu i gang med osse at prøve "moviepod" fra samme firma.
Takker x 1000.

hilsen Esther