9.2.2 hvilken browser?
Fra : thomas t

Dato : 01-12-05 17:57

Jeg har ikke interesseret mig for andre end Explorer. Men efterhånden er der
så mange sites, der viser "desværre, vi understøtter ikke Mac".

Jeg hører, at jeg muligvis kan få lov at gå på fx DenBlåAvis på nettet, hvis
jeg henter en anden browser.

Fik anbefalet Netscape, Mozilla, Opera.

På Netscape og Mozilla's sites kan jeg ikke finde frem til os9 versioner.
På Operas site hentede jeg 6.03. Den virkede også, men kun tilsyneladende.

Jeg kunne til at starte med ikke importere favourites fra Explorer.
Tester, hvordan den ellers virker, ved at gå på Google.com:

Google loades okay, men da jeg indtaster "logic" i søgefelt bare for at
prøve, så kommer der en box; noget med at søgningen vil foregå "encrypted".
Jeg klikker Okay, og derefter går den i selvsving. Søger og søger ... og min
søgning burde ikke tage mere end max et sekund.

Tilsidst prøver jeg at force quitte, men intet virker, kun musen.

Så jeg må lukke maskinen.

--------

Er der nogen, der kender til en browser, der kører under 9.2.2?

Fra : thomas t

Dato : 01-12-05 18:01

Hov, fandt lige dette i anden tråd:

> den sidste Mozilla der kunne køre på OS 9.
> Det er 1.2.1.<http://www.mozilla.org/download.html#os9>
> Eller den lidt videreudviklede version fra WaMCom:
> <http://wamcom.org/latest-131/>

Dem prøver jeg, undskyld forstyrrelsen.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-12-05 21:18

Hej Thomas

thomas t wrote:
> Jeg har ikke interesseret mig for andre end Explorer. Men efterhånden er der
> så mange sites, der viser "desværre, vi understøtter ikke Mac".

Hvad den meddelelse angår, så vil det nok ikke hjælpe at skifte browser.
Men jeg har nu på det seneste også oplevet flere, der nægter at gå på
div. sites med Explorer. - Har dog ikke selv oplevet det, da jeg
konsekvent nægter at have en MSIE på nogen af mine maskiner!

> Jeg hører, at jeg muligvis kan få lov at gå på fx DenBlåAvis på nettet, hvis
> jeg henter en anden browser.

Hvis du ønsker at vedblive med MSIE, så bør du hente 'Shockwave Player'
og 'Macromedia Flash Player' - seneste versioner til OS 9.x.

Macromedia Flash Player 7.0r61
http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/653826/flashplayer7r61_mac.hqx
Macromedia Shockwave Player 10.1.011
http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/473073/Shockwave_Installer.sit

De bør installeres uanset hvilken browser, du vælger. Der er seperate
installere for både MSIE, Opera, iCab, Netscape/Mozilla i den enkelte
installer.

> Fik anbefalet Netscape, Mozilla, Opera.

Hm, Netscape til OS 9.x vil jeg ikke anbefale. Den er meeeeget tung og
langsom - også selvom det fx. skulle være en G4/733. Den bedste af
ovenstående vil være en Mozilla - enten en Mozilla 1.2.1 eller den tyske
videreudvikling WaMCom 1.3.1. Du må ikke installere WaMCom på fx. en
ikke-G3/G4. Her skal du vælge Mozilla 1.2.1. Opera? tja, - der er lidt
delte meninger. Den, jeg synes fungerer bedst på OS 9.x er den gamle
ver. 5.0. Ver. 6.x er desværre ret langsom, men er væsentlig forbedret i
forhold til 5.0 - bl.a. med RSS og Frameworks understøttelse.

> [...]
>
> Jeg kunne til at starte med ikke importere favourites fra Explorer.
> Tester, hvordan den ellers virker, ved at gå på Google.com:

Det er en kendt fejl på Opera 5.x og 6.x. Den er rettet på OSX ver., men
det hjælper jo ikke i dit tilfælde.

Her er links til de forskellige browsere, jeg kan garantere vil virke på
OS 9.x

WaMCom 20030723 v.1.3.1
http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/341694/wamcom-131-macos9-20030723.sit
Mozilla 1.2.1
http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/227043/mozilla-macos9-1.2.1-full.bin
iCab 3.0b352
http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/622509/iCab30Beta352_PPC_E.sit

Har du brug for høj sikkerhedsniveau, så er der også Netscape
Communicator 4.8. Det er stadig den eneste browser, der er godkendt af
alle offentlige myndigheder verden over, dog med undtagelse af Danmark.

Netscape Communicator 4.8US/128bits
http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/137309/Comm4.8_Complete_US.bin
Netscpae MRJ Plugin 1.0b2
http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/362952/MRJPlugin.sit.hqx
NB: Skal installeres for at understøttelse af MRJ og JavaScript fungerer.

> [...]
> søgning burde ikke tage mere end max et sekund.
>
> Tilsidst prøver jeg at force quitte, men intet virker, kun musen.

Det skyldes manglende RSS/Frameworks understøttelse i Opera 6. Men du
burde kunne undgå det ved at fravælge 'Use secure socket' i preferences

Du bør vælge enten en Mozilla 1.2.1 eller hvis din maskine er en G3/G4
så en WaMCom 1.3.1 og så installere både Shockwave Player og Flash Player.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : thomas t

Dato : 03-12-05 18:21

Erik Richard Sørensen at NOSPAM@NOSPAM.dk:

> Du bør vælge enten en Mozilla 1.2.1 eller hvis din maskine er en G3/G4
> så en WaMCom 1.3.1 og så installere både Shockwave Player og Flash Player.

Tak.