WMA+DRM håndtering ?
Fra : Peter Jespersen

Dato : 30-11-05 18:32

Hej med jer

Som udenforstående har jeg lige et spørgsmål - jeg er på egen platform
rendt ind i lidt af en mur med hensyn til håndteringen af WMA/WMV+DRM
formaterne - hvorledes ser det ud på MacOS ? Er i istand til at afspille
og evt konvertere til andre og for forbrugerne mere brugbare formater ?

Mht konvertering er det min opfattelse at det eneste der hjælper er at
brænde sporene og derefter rippe dem for at få dem over i andre formater,
hvilket muligvis kun kan gøres vha WMP og dermed Redmonds egen platform -
hvilket er lidt af en svinestreg. Men hvordan ser det up med MacOS ?

På forhånd en ydmyg tak

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
"I used to be a bartender... at the Betty Ford clinic." s.w.

Fra : Jesper

Dato : 01-12-05 00:06

Peter Jespersen <flywheel@tiscali.ddk> wrote:

> [...]
> formaterne - hvorledes ser det ud på MacOS ? Er i istand til at afspille
> og evt konvertere til andre og for forbrugerne mere brugbare formater ?

Nej

> [...]
> hvilket muligvis kun kan gøres vha WMP og dermed Redmonds egen platform -
> hvilket er lidt af en svinestreg. Men hvordan ser det up med MacOS ?

Kan ikke lade sig gøre på Mac, Redmond understøtter kun DRM i Windows
Media Player til Windows. Macudgaven har ikke DRM.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Peter Jespersen

Dato : 01-12-05 15:40

On Thu, 1 Dec 2005 00:05:52 +0100, Jesper wrote:

<snip>

>Kan ikke lade sig gøre på Mac, Redmond understøtter kun DRM i Windows
>Media Player til Windows. Macudgaven har ikke DRM.

Hmm tænkte det nok - sygt og sørgeligt - men ikke uventet - takker for
svaret

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Help stamp out, eliminate and abolish redundancy!