ordbøger til stavekontrol (lidt OT)
Fra : Tom Søgaard-Jensen

Dato : 30-11-05 19:31

Kære NG,

jeg arbejder på et gymnasium, hvor eleverne ofte har brug for
stavekontrol, når de skriver opgaver på fremmedsprog på skolens 80-100
PC´ere. Problemet er, at Officepakken ikke længere leveres med andre
sprog end engelsk og dansk (vistnok - måske også tysk?). Datavejlederen
siger, at sprogpakkerne nu koster 149,- pr. maskine, uanset antal og
skolelicencer og hvad ved jeg. Jeg vender mig derfor i min kvide til
dk.edb.mac selvom det er PC´ere, for I plejer at vide, hvad I snakker
om. Findes der en gratis sprogpakke man kan installere, som er lovlig og
fungerer med Officepakken?

Med venlig hilsen

Tom

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-11-05 21:04

In article <1h6utqq.s1kwh017rkrgN%tomsoegaardNOSPAM@get2net.dk>, Tom Søgaard-Jensen wrote:
> [...]
> dk.edb.mac selvom det er PC´ere, for I plejer at vide, hvad I snakker
> om. Findes der en gratis sprogpakke man kan installere, som er lovlig og

Virker ASpell ikke ? Eller så må de have det til clipboard og tilbage.
Eller opgradere til OpenOffice.

Fra : Per Rønne

Dato : 01-12-05 15:48

Tom Søgaard-Jensen <tomsoegaardNOSPAM@get2net.dk> wrote:

> [...]
> PC´ere. Problemet er, at Officepakken ikke længere leveres med andre
> sprog end engelsk og dansk (vistnok - måske også tysk?).

Også med tysk. Men på skolerne har man altså også brug for fransk og
typisk spansk.

> [...]
> om. Findes der en gratis sprogpakke man kan installere, som er lovlig og

Office-pakken til MacOS X leveres med samtlige vesteuropæiske
sprogpakker. Til gengæld er grænsefladen på engelsk.

Og sprogpakkerne kan i Windows-versionen fås på en samlet cd-rom til en
700 kroner.

--
Per Erik Rønne