Fil fra Ipod til CD
Fra : Marianne

Dato : 29-11-05 23:30

Hej

Jeg bruger min Ipod som diktafon, og vil gerne have nogle af de indspillede
memoer brændt over på en cd.

Memoerne fylder ifgl ITunes 107 MB, men når jeg forsøger at brænde en disk
kommer der en fejlmeddelelse om, at der ikke er plads nok på en 700 MB disk.

Hva' er det?

Jeg kan selvfølgelig gå vejen via at konvertere. Flytter jeg filen fra
ITunes til skrivebordet, får jeg en waw-fil ud af det, og denne kan jeg så
konvertere til mp3. Men det er jo lidt besværligt. Kan jeg ikke brænde
direkte?

mvh
Marianne

Fra : Mikkel Westh

Dato : 30-11-05 07:27

Den 29/11/05 23:29 skrev"Marianne" <handelfjerndette@lundbak.dk> følgende:

> [...]
> kommer der en fejlmeddelelse om, at der ikke er plads nok på en 700 MB disk.

Jeg gætter på, at det er fordi, at dine memoer fylder mere end de 80
minutter, som man kan gemme på en CD (når den skal kunne afspilles i en
CD-afspiller). Brænd dem ud på flere medier, eller konverter evt. Filerne
til MP3, brænd disse i Finder som MP3, og afspil så denne i fx et
DVD-afspiller, som kan læse MP3-CD.

> [...]
> ITunes til skrivebordet, får jeg en waw-fil ud af det, og denne kan jeg så
> konvertere til mp3. Men det er jo lidt besværligt. Kan jeg ikke brænde

Igen, ikke når den samlede spilletid overskrider 80 minutter.
--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden

Fra : Marianne

Dato : 30-11-05 21:09

> [...]
> CD-afspiller). Brænd dem ud på flere medier, eller konverter evt. Filerne
> til MP3, brænd disse i Finder som MP3, og afspil så denne i fx et

Det forstår jeg ikke helt. Ja - memoerne er længere end 80 minutter, men når
filstørrelsen er mindre end det, der kan være på en CD, er længden så ikke
ligegyldig? Hvis kvaliteten fx ikke er supergod, så kan der velsagtens være
mere på mindre plads.

mvh
marianne

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-11-05 23:24

In article <438e06e8$0$1758$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Marianne" <handelfjerndette@lundbak.dk> wrote:

> [...]
> ligegyldig? Hvis kvaliteten fx ikke er supergod, så kan der velsagtens være

En cd-afspiller og en computer ser forskelligt på tingene. Computeren
ser bare på datamængden. Det gør cd-afspilleren ikke. Den er jo nærmest
opfundet før computeren. Den opfatter informationen på cd'en som et
kassettebånd eller en lp, om man så må sige. Den kan afspille de
fastlagte 70-80 minutter på en cd. Om det så er noget simpel lyd eller
evt. musik i dårlig kvalitet, så der måske ikke er så mange bit, det er
den ligeglad med. Den kører rundt i rillen med en fast hastighed, og
rillen har en på forhånd fastlagt længde, og et minut fylder det, et
minut fylder på en audio-cd.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 30-11-05 10:47

Marianne <handelfjerndette@lundbak.dk> wrote:
> Kan jeg ikke brænde direkte?

Gå til iTunes/Indstillinger/Avanceret/Brænder
og indstil til "MP3-cd".

Du har sikkert stående til Audio-CD, hvilket medfører at dine filer
fylder mere, når de brændes.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : [92xx] Maciek

Dato : 30-11-05 11:19

WAV filer er da ukomprimeret, det burde kunne brændes direkte, som musik
CD. Kan Toast ikke gøre dette?
Hvis du skal komprimere til MP3, og derefter "Dekomprimere" til CD, går
der jo kvalitet tabt idet der ved konvertering til MP3 går en del data
tabt, som aldrig kommer igen.
-Maciek

Fra : Marianne

Dato : 30-11-05 21:13

> WAV filer er da ukomprimeret, det burde kunne brændes direkte, som musik
> CD.

Ja, ikke?

>Kan Toast ikke gøre dette?

Det ved jeg ikke. Jeg har kun ITunes

> Hvis du skal komprimere til MP3, og derefter "Dekomprimere" til CD, går
> der jo kvalitet tabt idet der ved konvertering til MP3 går en del data
> tabt, som aldrig kommer igen.

Det er rigtigt, men det er bare snak, jeg har optaget. Kvaliteten er fin på
MP3

Hvordan kan jeg konvertere fra Wav til MP3?

mvh
marianne

Fra : [92xx] Maciek

Dato : 01-12-05 01:19

> Ja, ikke?

> Det ved jeg ikke. Jeg har kun ITunes

Du kan også hente dette gratisprogram til OSX, det har samme
funktionalitet som toast, men er fuldstændig gratis
http://www.macupdate.com/info.php/id/14032
Kræver bare X11 installeret for at virke

> Det er rigtigt, men det er bare snak, jeg har optaget. Kvaliteten er fin på
> MP3
>
> Hvordan kan jeg konvertere fra Wav til MP3?
Det kan du gøre ved at importere filerne i iTunes

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 01-12-05 10:44

> Ja, ikke?

klip

Undskyld, men hvorfor følger du ikke min anvisning:

Fra : Marianne

Dato : 01-12-05 21:49

> Undskyld, men hvorfor følger du ikke min anvisning:
> "Gå til iTunes/Indstillinger/Avanceret/Brænder
> og indstil til "MP3-cd"."?

Det har jeg skam prøvet (og tak for tippet), men får stadig at vide, at
filen er for stor

Jeg tænkte så, at man med en egentligt konverteringsprogram måske kunne
konprimere yderligere.

mvh
marianne

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 01-12-05 21:57

> Det har jeg skam prøvet (og tak for tippet), men får stadig at vide, at
> filen er for stor
>
> Jeg tænkte så, at man med en egentligt konverteringsprogram måske kunne
> konprimere yderligere.

Er den originale fil optaget på iPod'en i formatet WAW?
(og hvorfor er den ikke i mp3?)

En mp3 på 107 Mb _skal_ kunne være på en cd, hvis indstillingen er sat
MP3-CD.

Kan iTunes konvertere WAW-filen?
Klik på den i iTunes og vælg Avanceret/Konverter til mp3.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery