TDC sikkerhedspakke
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 27-11-05 10:53

TDC falbyder en sikkerhedspakke, der kan erhverves for et megget lille
tillæg til abonnementet.
http://kundeservice.tdc.dk/
Den har jeg installeret på min pc, hvor den sikkert kan gøre stor nytte.
Der foreligger tilsyneladende intet om, hvorvidt pakken kan bruges på
Mac. Er der nogen, der har kendskab og erfaring med dette?

Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-11-05 13:28

On 2005-11-27 10:52:58 +0100, xossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) said:

> [...]
> Der foreligger tilsyneladende intet om, hvorvidt pakken kan bruges på
> Mac. Er der nogen, der har kendskab og erfaring med dette?

Hvad vil du med en sikkerhedspakke?

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Steen Jensen

Dato : 27-11-05 14:14

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> Hvad vil du med en sikkerhedspakke?

Lige mine ord, jeg mener ikke dte skulle være nødvendigt.
En firewall og kryptering af netværk skulle kunne gøre det.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 27-11-05 19:34

Steen Jensen <steen@rudekuvert.dk> wrote:

> Lige mine ord, jeg mener ikke dte skulle være nødvendigt.
> En firewall og kryptering af netværk skulle kunne gøre det.

Tak. Det var lige det svar, jeg ventede. Jeg havde bare lyst til at se
jer skrive det endnu engang.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-11-05 08:45

In article <1h6olzi.s8i0nw10tr58N%xossmidt@tdcadsl.dk>,
xossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> [...]
> Der foreligger tilsyneladende intet om, hvorvidt pakken kan bruges på
> Mac. Er der nogen, der har kendskab og erfaring med dette?

Alt sådan noget, hvor de skjuler tekniske data og slet ikke nævner
styresystemet, henvender sig decideret til begyndere og fuldstændig
ukyndige indenfor edb. Du kan roligt regne med, at det er til Windows.
Den slags mennesker kender ikke andet. Jeg kan også se, at programmerne
hedder Norman Antivirus og sådan noget. Helt ærligt: Ikke for at rose
Norton, men den er altså for langt ude. Der er et gammel reklameslogan,
der siger: "Vogt Dem for efterligninger", og det er ikke altid helt
forkert. I modsat fald har jeg da en Aston Morten sportsvogn, jeg gerne
vil sælge billigt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Dan

Dato : 28-11-05 17:56

"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote in message

> [...]
> der siger: "Vogt Dem for efterligninger", og det er ikke altid helt
> forkert. I modsat fald har jeg da en Aston Morten sportsvogn, jeg gerne
Tvivler ikke på at du har en Aston Morton med det manglende kendskab du har
til Norman ,desuden hvad mener du egentlig med "den slags mennesker ..." ,
er det et Apple übermensch der her taler ?

http://www.norman.com/

/ Dan

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-11-05 23:00

In article <438b366d$0$84022$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Erik Dan" <mirage@desert.dk> wrote:

> [...]
> til Norman ,desuden hvad mener du egentlig med "den slags mennesker ..." ,
> er det et Apple übermensch der her taler ?

Jeg må tilstå, at jeg aldrig nogensinde har hørt om Norman. For mig lød
det som en dårlig efterligning af Norton. Jeg beklager da, hvis det er
et anerkendt program. Det undrer mig bare, at det aldrig bliver omtalt
noget sted i modsætning til Norton, MacAfee etc.
Hvad det andet angår, så har du klippet min forklaring væk. Jeg
skrev jo, at det var begyndere og folk, der ikke ved noget om computere.
Dem er der jo mange af. De udgør vel nærmest flertallet af befolkningen.
Det er vel også en ærlig sag. Hvorfor skal der gøres nar ad mig, når jeg
nævner, at mange mennesker ikke har det store kendskab til computere? Og
det er da også helt rigtigt, at de tror, at alle bruger Windows. Når man
fortæller, at man bruger noget andet, er de fuldstændig uforstående. De
aner ikke, der findes andet end Windows og Microsofts programmer. Ofte
henvender TDC og andre sig til den type kunder, når de annoncerer for
internetforbindelser. Og det er vel også i orden at antage, at kunderne
ikke er eksperter. Hvad har du imod det?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Dan

Dato : 29-11-05 01:23

Henrik Münster wrote:

> [...]
> det er da også helt rigtigt, at de tror, at alle bruger Windows............
---------------
Jeg har nok overeageret og fejllæst den del af dit indlæg ,så min "Apple
übermensch" bemærkning vil jeg gerne hermed undskylde for .I
dk.edb.sikkerhed.virus nyhedsgruppen er Norman et ganske velkendt og
anerkendt firma.

/ Dan

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-11-05 01:58

In article <438b9f35$0$84035$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
> [...]

> übermensch" bemærkning vil jeg gerne hermed undskylde for .I
> dk.edb.sikkerhed.virus nyhedsgruppen er Norman et ganske velkendt og

Helt i orden. Det var heller ikke min mening at se ned på nogen. Omvendt
beklager jeg, at jeg ikke kendte Norman. Som Mac-bruger er jeg jo ikke
vant til virus-problemer, og det er andre firmaer, der laver
virus-programmer til Mac. Hvis jeg var kritisk overfor nogen, så var det
mere de forskellige internetudbyderes forsøg på at prakke folk alt
muligt på. Det er bestemt ikke lige godt og lige nødvendigt alt sammen.
Jeg føler, de taler ned til folk, som ikke er eksperter og derfor ikke
kan vurdere oplysningerne. Så hvis mit indlæg havde en negativ tone, så
var det møntet på TDC og ikke kunderne.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster