DVD til MPEG4 film
Fra : Stig Leerbeck

Dato : 26-11-05 21:40

Jeg har brug for at generere en DVD film ned på min harddisk som MPEG4
eller lignende komprimerede film format.

MacTheRipper kan så vidt jeg kan se ikke gøre det.

Jeg har fundet et program, der hedder "Handbrake". Det kan gøre tricket,
men desværre kommer der kludder i nogle film, således at kun forfilmen
kommer med.

Er der nogen der har kendskab til andre programmer der kan lave dette.

Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Bliv donor: http://www.sundhed.dk/

Fra : Jesper

Dato : 26-11-05 23:49

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> [...]
> kommer med.
>
> Er der nogen der har kendskab til andre programmer der kan lave dette.

Du skal vælge den rigtige titel i Handbrake, den er pr default sat til
at rippe Titel 1

Under Title står der længden på den pågældende titel og spillefilmen vil
selvfølgelig være den er er længst.

Alternativt. Rip i MacTheRipper og brug ffmpegX til at lave MPEG4 film
af, den er bare meget mere kompliceret at have med at gøre.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 27-11-05 12:22

> [...]
>
> Alternativt. Rip i MacTheRipper og brug ffmpegX til at lave MPEG4 film
> af, den er bare meget mere kompliceret at have med at gøre.

Handbrake er lige efter mit hoved - enkel og lige til! ffmpegX og
mencoder ender op i ulogiske unix-meldinger, når jeg forsøger rmed dem.

Men du har jo helt ret - man kan vælge en titel der har den rigtige
spilletid. Aktuelt her jeg to titler der begge ser rigtige ud. Gad vidst
hvorfor det egentligt?

Jeg prøver dem hver især og ser forskellen!!

Tak for det!

Fra : Jesper

Dato : 27-11-05 13:42

> [...]

> hvorfor det egentligt?
>
> Jeg prøver dem hver især og ser forskellen!!

Hvis du klikker på knappen Picture Settings..., så kan du se billeder
fra den pågældende titel, så du ikke behøver at gætte hvad der er
hovedfilmen.
http://dvd.tradewho.com/