Ny G5 får InDesign til at crashe :o(
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 25-11-05 15:53

Vi har fået nye G5 dual maskiner, og de har så fået overført data via
firewire fra de gamle G4'ere. Nu er InDesign blevet _meget_ ustabilt, og
crasher hele tiden. Det er InDesign CS - CS2 er på vej, men ikke på lager
hos leverandøren endnu. Er der nogen der har nogle ideer til hvad der kan
være galt?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-11-05 17:40

Hej Thomas

Prøv at kigge her:
<http://www.adobe.com/support/downloads/product.jsp?product=31&platform=Macintosh>
Her er der masser af opdateringer til InDesign. Den, du nok først og
fremmest skal bruge, er den til afhjælpning af 'unexpected quits'. - Gå
lidt ned på listen, dér finder du den....
mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 26-11-05 10:11

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg kigger på den - tak for hjælpen!

--
http://lalala.dk - Dolp den lyseblå flodhest

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 26-11-05 10:13

[...]

Hej igen

Det ser ud til at den update er til version 2 - vi bruger CS

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-11-05 20:26

Hej Thomas

Jep, Adobe CS (ikke CS 2) indeyholder inDesign 2.x, så det er den, du
skal bruge. Læg mærke til, den står under CS (CS 1).
mvh. Erik Richard

Fra : Peter Kiil

Dato : 26-11-05 21:10

Erik Richard Sørensen - NOSPAM@NOSPAM.dk on 26/11/05 20:25 wrote:

> Jep, Adobe CS (ikke CS 2) indeyholder inDesign 2.x, så det er den, du
> skal bruge. Læg mærke til, den står under CS (CS 1).
> mvh. Erik Richard

CS er nu version 3.0, CS2 er version 4.0. Det er den her update Thomas skal
have fat i:

http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=2448

--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 27-11-05 12:43

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> wrote:

> [...]
> hos leverandøren endnu. Er der nogen der har nogle ideer til hvad der kan

Hvis det kun er InDesign der driller, er det sikkert opdateringerne som
nævnes andre steder i tråden.

Men m.h.t. at overføre data via FW som en automatisk del af
opstart-proceduren ved køb af en ny maskine(hvis det var det du gjorde),
har jeg ikke så trygge erfaringer.

Jeg prøvede ihvertfald en gang og det gik helt i kage.

Jeg ville foretrække at installere et helt nyt system og nye
programpakker fra bunden.

Jeg vil meget gerne høre andres erfaringer med den automatiske
data-overførsels-procedure.

Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Bliv donor: http://www.sundhed.dk/

Fra : Tom

Dato : 27-11-05 14:26

On 27/11/05 12:43, in article
1h6or33.1i2rbfk1349xmcN%stigleerbeck@nypost.dk, "Stig Leerbeck"
<stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> [...]
> programpakker fra bunden.
>
> Jeg vil meget gerne høre andres erfaringer med den automatiske

Har lige været igennem et par formateringer og overførsler af programmer
etc..
Ingen problemer..
Med undtagelse af et enkelt ( eller to) os9 programmer ( Norton)
Har forøvrigt overført flere gange, og det virker stort set upåklageligt..
Dog kan dreamweaver ikke huske "det hele" ligesom andre programmer har de
samme problemer.
De fleste virker dog efter lidt tid..

En god ide i den sammenhæng, er at gemme previous system på en disk et
stykke tid.
Har flere gange vist sig som en god ide for undertegnede, da jeg der har
kunne hente visse indstillinger..
Kræver dog at man først har forsøgt/prøvet at installere nyt system..
Virker dog også hvis man gemmer en kopi af det originale system, igen på en
ekstern disk.
Tom

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-11-05 13:49

..°o.O Thomas O.o°. skrev:

> Vi har fået nye G5 dual maskiner, og de har så fået overført
> data via firewire fra de gamle G4'ere. Nu er InDesign blevet
> _meget_ ustabilt, og crasher hele tiden.

Har du prøvet at nulstille InDesign efter den overførsel er
foregået, og hvad med disktilladelserne? Måske var det en god
idé at reparere dem også, hvis du ikke allerede har prøvet det.

--
Hilsen
Madsen

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 28-11-05 10:08

> Har du prøvet at nulstille InDesign efter den overførsel er
> foregået, og hvad med disktilladelserne? Måske var det en god
> idé at reparere dem også, hvis du ikke allerede har prøvet det.

Jeg har prøvet at slette preferencefilerne, men det hjalp ikke. Hvordan
reparerer jeg disktilladelserne?

Jeg har installeret det på en helt frisk G5 uden at bruge Firewire
overførsel, men her optræder samme fejl. Når jeg prøver at åbne et dokument
fra vores server som er lavet i samme version af InDesign, så melder den
fejl (både når jeg åbner fra serveren, og når jeg først kopierer filen over
lokalt på disken inden jeg åbner den). Der er ikke nogen problemer med at
lave en ny fil og så åbne den. Det er som om at det der er lavet i 10.3 ikke
virker i 10.4

Fra : Peter Kiil

Dato : 28-11-05 10:44

..°o.O Thomas O.o°. - flash4 it.invalid on 28/11/05 10:07 wrote:

> [...]
> lave en ny fil og så åbne den. Det er som om at det der er lavet i 10.3 ikke

har du ckecket at dine skrifter er ok? Bruger du Suitcase?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-11-05 11:30

..°o.O Thomas O.o°. skrev:

> Hvordan reparerer jeg disktilladelserne?

Æble + Shift + U > Diskværktøj > Marker systemdisk/partition
og klik så på 'Reparer disktilladelser'.

> [...]
> i samme version af InDesign, så melder den fejl (både når jeg
> åbner fra serveren, og når jeg først kopierer filen over lokalt

Er der en fejlmeddelelse, eller crasher den bare?

--
Hilsen
Madsen

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 28-11-05 17:23

> Er der en fejlmeddelelse, eller crasher den bare?

Den skrev noget med netværksforbindelse - men den fejler ikke noget. Efter
at OS blev opdateret med alt hvad den kunne finde er problemet væk...
mystiskt...

Men uanset: tak for hjælpen.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-11-05 22:17

..°o.O Thomas O.o°. skrev:

> Den skrev noget med netværksforbindelse - men den fejler ikke
> noget. Efter at OS blev opdateret med alt hvad den kunne finde
> er problemet væk... mystiskt...

Hvis du har hentet 10.4.3-opdateringen, så kan det være den, som
har løst problemet, for før den, har InDesign problemer med at
tilgå filer på en Windows-server via SMB. Det burde dog virke,
når man kopierer filerne over lokalt, så det virker lidt mystisk.

Nå, men det vigtigste er jo da, at det virker nu. :)

--
Hilsen
Madsen