Ændre partitioner på ekstern firewire
Fra : Rolf Thorup

Dato : 24-11-05 22:55

Hej

Jeg via firewire tilsluttet en harddisk, hvor der har ligget flere
forskellige Linux distributioner og FreeBSD og hvor der ydermere er en
NTFS og FAT32 partion.

Er det muligt vha. Diskværktøj slette og merge de forskellige partioner
pånær FAT32 partionen hvor jeg har nogle data jeg gerne vil gemme?

Jeg har prøvet at vælge disken i Diskværktøj, vælge partition og
derefter slette de ønskede partioner. Når jeg så står tilbage med en
stor blok fri plads og FAT32 partionen og trykker 'partition' siger
advarselsboksen noget om at alle data vil blive slettet. Gælder det så
også FAT32 partionen?

OS er X.3.9

Mvh Rolf

Fra : Flemming Rubini

Dato : 24-11-05 23:02

Rolf Thorup <rolfrolf@hotmail.com.invalid> wrote:

> Når jeg så står tilbage med en
> stor blok fri plads og FAT32 partionen og trykker 'partition' siger
> advarselsboksen noget om at alle data vil blive slettet. Gælder det så
> også FAT32 partionen?

Alle data bliver slettet!

Du skal bruge et program at ompartitionere med bevarelse af data,
hvilket som regel ikke er gratis.

Flemming Rubini