Garageband for dummies?
Fra : Erling Hansen

Dato : 23-11-05 16:57

Eksisterer der en vejledning til garageband, som selv jeg kan finde ud
af? Dvs. lidt i retning af 1)tryk på ....2)flyt fingeren hen på ....
o.s.v.
Med venlig hilsen
Erling
PS: Jeg er en hæderlig musiker, men min hjerne er ikke skabt som et
dataanlæg.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-11-05 17:28

In article <1h6ho9v.u8epkp7kgqwqN%email@domain.com>, Erling Hansen wrote:
> [...]
> Med venlig hilsen
> Erling
> PS: Jeg er en hæderlig musiker, men min hjerne er ikke skabt som et

Ja, der er de ret billige e-books fra Adam Engst og Co. Han har en
Take Control serie:

http://www.takecontrolbooks.com/

De er gode som intro.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 23-11-05 21:29

Povl H. Pedersen <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

> De er gode som intro.

Dem (der findes to: Making music with Garageband og Recording with
Garageband) vil jeg også anbefale.

Indholdet er godt, prisen er til at betale og opdateringsfunktionen
virker (Da GB ver 2 kom blev bøgerne opdateret og man kunne som
betalende kunde downloade de nye versioner gratis.) Det er også et plus
at der er tænkt på layoutet. De er både egnet til skærmlæsning og til
udskrivning (her kan man med fordel vælge "2 sider til 1 side" under
layout i print dialog boksen).

--
Mvh Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-11-05 22:45

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> [...]
> at der er tænkt på layoutet. De er både egnet til skærmlæsning og til
> udskrivning (her kan man med fordel vælge "2 sider til 1 side" under

Alt hvad Adam C. Engst laver er simpelthen fabelagtigt godt. Hvis I ikke
gør det allerede, kan jeg kun anbefale, at man abonnerer på nyhedsbrevet
TidBITS, som han har lavet i mange år. Det er fantastisk velskrevet.
Alle skribenterne er dygtige, og man får et godt overblik over
Mac-verdenen i sin e-mail hver mandag uden at skulle drøne rundt på
nettet.
Da jeg fik mit første modem i 1996 fulgte Adam C. Engsts bog
"Internet Starter Kit for Macintosh" med. Det var en bog på 900 sider om
internettet. Dengang var internettet ret nyt og spændende, så det var
lidt hårdt, at det først var omkring side 500, man fik at vide, hvordan
man kontaktede internettet. Jeg læste ikke alt i bogen, men det meste
har jeg læst. Selv om den var stor, tung og grundig, var den simpelthen
så velskrevet, at man fik lyst til at læse videre. Og jeg havde jo også
fået den billigt, da den fulgte med modemmet. Der var endda en diskette
med programmer med. Uundværlige ting som Anarchie, Gopher, Mosaic,
Eudora og den slags.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erling Hansen

Dato : 23-11-05 23:44

Povl H. Pedersen <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

> http://www.takecontrolbooks.com/

Tusind tak til jer alle tre. Jeg har været inde og kigge, og i morgen
bestiller jeg 'take control'.
Med venlig hilsen
Erling