Åbne gammel tekstfil fra claris works
Fra : Henrik Enslev

Dato : 22-11-05 23:56

Hej
Jeg sidder nu med et problem, at jeg gerne vil åbne en gammel tekstfil.
Den er sikkert skrevet i Claris works 2 eller 4, kan være komprimeret
med stuffit. Min tiger foreslår at åbne den i Graphic converter, men det
giver bare tegn. Stufflit nægter at gøre noget med den, og Appleworks 6
vil heller ikke. Jeg har (selvfølgeligt) ikke classic på computeren,
ellers kunne jeg installere claris igen.

Findes der andre måder? Jeg prøvede med internet explore, da jeg engang
har hørt, at den er altædende, men det gik ikke.

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-11-05 00:05

Hej Henrik

Henrik Enslev wrote:
> [...]
> vil heller ikke. Jeg har (selvfølgeligt) ikke classic på computeren,
> ellers kunne jeg installere claris igen.

Hvis du har AppleWorks 6.x, så kører den på X også...

> Findes der andre måder? Jeg prøvede med internet explore, da jeg engang
> har hørt, at den er altædende, men det gik ikke.

- Har du prøvet at trække den over på StuffIt Expander for at se, om den
er komprimeret?
- Har du prøvet at åbne den i TextEdit?
- Har du prøvet at åbne den i BBEdit Lite 6.1 eller Textwrangler 2?

Hjælper det ikke, må du gerne sende den til mig, så skal jeg lægge den i
en RTF eller Word fil, - så kan TextEdit under alle omstændigheder åbne
den. - hvis du gør det, brug så kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Henrik Enslev

Dato : 23-11-05 00:57

> Hjælper det ikke, må du gerne sende den til mig, så skal jeg lægge den i
> en RTF eller Word fil, - så kan TextEdit under alle omstændigheder åbne
> [...]

Da jeg er i en lidt prækær situation har jeg taget imod tilbuddet. På
forhånd tak. Så vil jeg i dagtimerne søge en mere holdbar løsning.