Sort skærm på en iMac G3 - hvad gør man?
Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 22-11-05 19:20

Min mosters gamle iMac G3 (rev. B) er gået i sort. Ved opstart høres
startlyden, harddisken begynder at spinne og computeren starter op, så
vidt vi kan vurdere ... men skærmen forbliver sort.

Er der nogen gode bud på hvad man gøre ved det. Er der sprunget en
sikring eller skal der loddes et eller andet sted? Kender I nogen der
kan fikse det -- for et overskueligt beløb?

/hc

Fra : Christian Bech

Dato : 23-11-05 09:40

In article <1h6g05u.180d8gg1jfupgkN%junkmail@surfpost.dk>,
junkmail@surfpost.dk (Hans Christian Hansen) wrote:

> [...]
> sikring eller skal der loddes et eller andet sted? Kender I nogen der
> kan fikse det -- for et overskueligt beløb?

det skal godt nok være et meget overskueligt beløb. Hun kan få en
fungerende rev. B til mellem 500 og 800 kroner, hvor 800 er for meget.

Fra : jens winding

Dato : 24-11-05 18:06

On Tue, 22 Nov 2005 19:19:37 +0100, Hans Christian Hansen wrote
(in message <1h6g05u.180d8gg1jfupgkN%junkmail@surfpost.dk>):

> Min mosters gamle iMac G3 (rev. B) er gået i sort. Ved opstart høres
> startlyden, harddisken begynder at spinne og computeren starter op, så
> vidt vi kan vurdere ... men skærmen forbliver sort.

Jeg har en G3, som jeg troede havde en rigtig syg skærm med mærkelige farver
og forvrængninger. Jeg fik til min store forundring en rask G3 da jeg skulle
installere osx og i den forbindelse fik et stykke firmware til G3 via apples
softwareopdatering. Måske er det jeres problem ??????? Hilsen Jens